Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
.
Appropriate functional area
Area at risk
Area of engagement
Area of operations
Crosscutting functional area
Danger area
Function area
Functional area
Functional domain
Hazard area
Hazard zone
Hazardous area
INSTRUMENT
Operation area
Operations area
TOPFAS
Theater of operations
Tool for operations planning functional area service

Traduction de «Functional area » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
functional area [ function area | functional domain ]

domaine fonctionnel [ secteur fonctionnel ]






tool for operations planning functional area service | TOPFAS [Abbr.]

outil pour le service de domaine fonctionnel planification des opérations | TOPFAS [Abbr.]


crosscutting functional area

domaine fonctionnel intersectoriel


appropriate functional area

secteur fonctionnel concerné


Definition: A somewhat heterogeneous group of disorders that have in common abnormalities in social functioning which begin during the developmental period, but which (unlike the pervasive developmental disorders) are not primarily characterized by an apparently constitutional social incapacity or deficit that pervades all areas of functioning. In many instances, serious environmental distortions or privations probably play a crucial role in etiology.

Définition: Groupe relativement hétérogène de troubles caractérisés par la présence d'une perturbation du fonctionnement social, survenant durant l'enfance, mais qui ne présentent pas les caractéristiques d'une difficulté ou d'une altération sociale, apparemment constitutionnelle, envahissant tous les domaines du fonctionnement (à l'encontre de troubles envahissants du développement). Dans de nombreux cas, des perturbations ou des carences de l'environnement jouent probablement un rôle étiologique primordial.


In accordance with Article 3 of Protocol No 21 on the position of the United Kingdom and Ireland in respect of the Area of Freedom, Security and Justice, annexed to the Treaty on European Union and to the Treaty on the Functioning of the European Union, those Member States have notified their wish to take part in the adoption and application of this [INSTRUMENT].

Conformément à l'article 3 du protocole n° 21 sur la position du Royaume-Uni et de l'Irlande à l'égard de l'espace de liberté, de sécurité et de justice, annexé au traité sur l'Union européenne et au traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, ces États membres ont notifié leur souhait de participer à l'adoption et à l'application du présent [acte].


area of operations (1) | theater of operations (2) | operations area (3) | area of engagement (4) | operation area (5)

secteur d'engagement


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
23. Believes that in order to formulate better-tailored policies the Urban Audit Database needs to be updated and improved; encourages Eurostat and the Commission to provide and compile more detailed data, collected where policies are implemented – in many cases at local level; underlines that the collection of flow data – measuring the relationships between cities and their surrounding areas and within functional urban areas – is also becoming increasingly important in order to improve the understanding of these complex functional areas, and therefore urges the Commission to gather and analyse that data; turning it into evidence for ...[+++]

23. est d'avis que, pour pouvoir formuler des politiques mieux adaptées, il est nécessaire d'actualiser et d'améliorer la base de données de l'audit urbain; encourage Eurostat et la Commission à fournir et à compiler des données plus détaillées, collectées au niveau de la mise en œuvre des politiques – c'est-à-dire, souvent, au niveau local; souligne que la collecte de données de flux – qui mesurent les relations entre les villes et leur périphérie et au sein des zones urbaines fonctionnelles – devient aussi de plus en plus importante pour pouvoir mieux appréhender les zones fonctionnelles complexes, et prie donc instamment la Commissi ...[+++]


23. Believes that in order to formulate better-tailored policies the Urban Audit Database needs to be updated and improved; encourages Eurostat and the Commission to provide and compile more detailed data, collected where policies are implemented – in many cases at local level; underlines that the collection of flow data – measuring the relationships between cities and their surrounding areas and within functional urban areas – is also becoming increasingly important in order to improve the understanding of these complex functional areas, and therefore urges the Commission to gather and analyse that data; turning it into evidence for ...[+++]

23. est d'avis que, pour pouvoir formuler des politiques mieux adaptées, il est nécessaire d'actualiser et d'améliorer la base de données de l'audit urbain; encourage Eurostat et la Commission à fournir et à compiler des données plus détaillées, collectées au niveau de la mise en œuvre des politiques – c'est-à-dire, souvent, au niveau local; souligne que la collecte de données de flux – qui mesurent les relations entre les villes et leur périphérie et au sein des zones urbaines fonctionnelles – devient aussi de plus en plus importante pour pouvoir mieux appréhender les zones fonctionnelles complexes, et prie donc instamment la Commissi ...[+++]


The separation of monetary policy and the supervisory function shall not exclude the exchange between these two functional areas of the information necessary for the achievement of ECB and ESCB tasks.

La séparation des fonctions de politique monétaire et des fonctions de surveillance prudentielle n’exclut pas l’échange, entre ces deux domaines fonctionnels, des informations nécessaires à l’accomplissement des missions de la BCE et du SEBC.


While Adriatic and Ionian regional cooperation is fundamental to assisting the countries of the Western Balkans in the pre-accession process, and to strengthening links with the Danube and Baltic macro-regions, it is also essential to consider the Adriatic and Ionian area as a functional area of the Mediterranean basin.

Si la coopération dans la région adriatico-ionienne est fondamentale lorsqu'il s'agit d'aider les pays des Balkans occidentaux dans le cadre du processus de préadhésion et de renforcer les liens avec les macrorégions du Danube et de la mer Baltique, il est également essentiel de considérer l'espace adriatico-ionien comme une zone fonctionnelle du bassin méditerranéen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EESC would like to emphasise that while Adriatic and Ionian regional cooperation is fundamental to assisting the countries of the Western Balkans in the pre-accession process, and strengthening links with the Danube and Baltic macro-regions, it is also essential to consider the Adriatic and Ionian area as a functional area of the Mediterranean basin.

Le Comité souhaite souligner que, si la coopération dans la région adriatico-ionienne est fondamentale lorsqu'il s'agit d'aider les pays des Balkans occidentaux dans le cadre du processus de préadhésion et de renforcer les liens avec les macrorégions du Danube et de la mer Baltique, il est également essentiel de considérer l'espace adriatico-ionien comme une zone fonctionnelle du Bassin méditerranéen.


15. Rejects the use of obligatory quotas, in particular for national allocations under ESF/ERDF programmes, for local and urban development, for rural areas and for other types of spatial agglomerations or functional areas, as this could ensure a larger critical mass of interventions; considers that the requirement to specify at operational programme level which urban and other areas are to be eligible for support is an option that should be prioritised wherever this method will ensure added value and concentration of aid intensity, and that this needs to be negotiated on the basis of the principles of multi-level governance; takes the ...[+++]

15. s'oppose aux engagements quantitatifs (pourcentages) obligatoires pour les répartitions nationales des programmes (FSE/FEDER), le développement local et urbain, le milieu rural, ainsi que les autres catégories de concentration, ou les régions fonctionnelles, ce qui pourrait garantir une plus grande masse critique d'interventions; estime que le fait de devoir obligatoirement déterminer les villes et les régions éligibles au financement dans le cadre des programmes opérationnels est une option qui devrait être une priorité chaque f ...[+++]


15. Rejects the use of obligatory quotas, in particular for national allocations under ESF/ERDF programmes, for local and urban development, for rural areas and for other types of spatial agglomerations or functional areas, as this could ensure a larger critical mass of interventions; considers that the requirement to specify at operational programme level which urban and other areas are to be eligible for support is an option that should be prioritised wherever this method will ensure added value and concentration of aid intensity, and that this needs to be negotiated on the basis of the principles of multi-level governance; takes the ...[+++]

15. s'oppose aux engagements quantitatifs (pourcentages) obligatoires pour les répartitions nationales des programmes (FSE/FEDER), le développement local et urbain, le milieu rural, ainsi que les autres catégories de concentration, ou les régions fonctionnelles, ce qui pourrait garantir une plus grande masse critique d'interventions; estime que le fait de devoir obligatoirement déterminer les villes et les régions éligibles au financement dans le cadre des programmes opérationnels est une option qui devrait être une priorité chaque f ...[+++]


J. whereas a local-development-based approach can contribute significantly to the efficiency and effectiveness of cohesion policy, and whereas cohesion policy remains the key instrument in tackling the challenges particular to any territory, while focus on the urban dimension of cohesion policy reflecting wider functional areas has to be accompanied by balanced conditions for synergic development of urban, suburban and rural areas,

J. considérant qu'une approche fondée sur le développement local peut contribuer de manière significative à l'efficience et à l'efficacité de la politique de cohésion, et que la politique de cohésion demeure l'instrument clé pour répondre aux défis spécifiques à tout territoire, alors qu'une priorité à la dimension urbaine de la politique de cohésion, reflétant des zones fonctionnelles plus vastes, doit s'accompagner de conditions plus équilibrées en vue du développement synergique des zones urbaines, suburbaines et rurales,


stresses that the macroregion as a ‘functional area’ has no firmly established borders; rather, these can change depending on the problem and the solution.

souligne que les macrorégions, en tant qu'«espace fonctionnel», sont dénuées de limites fixes et que leurs frontières peuvent varier en fonction du problème et de la solution.


Enclosures should therefore allow for the establishment of separate functional areas by providing either plentiful space or appropriate subdivision of the enclosure area.

C'est pourquoi les compartiments devraient permettre la définition de zones fonctionnelles distinctes, soit en offrant un espace suffisant, soit en prévoyant des subdivisions appropriées.




D'autres ont cherché : instrument     topfas     appropriate functional area     area at risk     area of engagement     area of operations     crosscutting functional area     danger area     function area     functional area     functional domain     hazard area     hazard zone     hazardous area     operation area     operations area     theater of operations     Functional area     


datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Functional area' ->

Date index: 2023-05-01
w