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Aerospace ground equipment
Aircraft ground equipment
Aircraft ground servicing
Aircraft ground support equipment
Attack aircraft
Engine ground runup screen
Engine inlet aircraft ground servicing screen
Engine inlet screen
FGA
Fighter bomber
Fighter ground attack aircraft
Ground an aircraft
Ground anti-aircraft control
Ground attack aircraft
Ground attack fighter
Ground run up screen
Ground servicing
Ground support equipment
Ground-support aircraft
Ram wing craft
Wing-in-ground-effect aircraft

Traduction de «Ground an aircraft » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ground an aircraft

immobiliser un aéronef au sol [ interdire de voler ]


aircraft ground support equipment [ ground support equipment | aerospace ground equipment | aircraft ground equipment ]

matériel de servitude au sol [ GSE | équipement de servitude au sol | matériel aéronautique de servitude au sol ]


attack aircraft | ground attack aircraft

avion d'attaque au sol






fighter ground attack aircraft | fighter bomber | ground attack fighter [ FGA ]

avion d'appui tactique au sol


ground servicing | aircraft ground servicing

entretien au sol


wing-in-ground-effect aircraft [ ram wing craft ]

aéronef à effet de sol


ground anti-aircraft control

radar directeur de tir de DCA


engine inlet aircraft ground servicing screen | engine ground runup screen | engine inlet screen | ground run up screen

grille de protection pour la marche au point fixe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The ground and aircraft communication system characteristics and the transmission and reception of bit frames between ground and aircraft communication systems shall comply with the ICAO standards defining the very high frequency digital link, VDL Mode 2, referred to in point 5 of Annex III.

Les caractéristiques du système de communication au sol et à bord de l’aéronef, ainsi que la transmission et la réception de trames de bits entre systèmes de communication au sol et à bord de l’aéronef, doivent être conformes aux normes de l’OACI définissant la liaison numérique VHF mode 2 visée à l’annexe III, point 5.


The ground and aircraft communication system characteristics and the transmission and reception of bit frames between ground and aircraft communication systems shall comply with the ICAO standards defining the very high frequency digital link, VDL Mode 2, referred to in point 5 of Annex III.

Les caractéristiques du système de communication au sol et à bord de l’aéronef, ainsi que la transmission et la réception de trames de bits entre systèmes de communication au sol et à bord de l’aéronef, doivent être conformes aux normes de l’OACI définissant la liaison numérique VHF mode 2 visée à l’annexe III, point 5.


the transmission and reception of data units between ground and aircraft systems hosting the air-ground applications with:

la transmission et la réception d’unités de données entre systèmes au sol et à bord de l’aéronef hébergeant les applications air-sol, avec:


the transmission and reception of data units between ground and aircraft systems hosting the air-ground applications with:

la transmission et la réception d’unités de données entre systèmes au sol et à bord de l’aéronef hébergeant les applications air-sol, avec:


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The transmission and reception of data units between ground and aircraft systems hosting the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III shall be based on communication protocols which comply with the ICAO standards defining the Aeronautical Telecommunication Network referred to in point 4 of Annex III.

La transmission et la réception d’unités de données entre systèmes au sol et à bord de l’aéronef hébergeant les applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, doivent reposer sur des protocoles de communication conformes aux normes de l’OACI définissant le réseau de télécommunications aéronautiques visé à l’annexe III, point 4.


10. In its original version, the Directive granted the Member States the possibility of grounding all aircraft which failed to comply with safety measures.

Dans sa version originale, la directive laissait aux États membres la possibilité d’immobiliser au sol les aéronefs ne satisfaisant pas aux critères de sécurité.


In such cases, the national aviation authority performing the ramp inspection shall ground the aircraft until the hazard is removed and shall immediately inform the competent authorities of the operator concerned and of the State of registration of the aircraft.

En pareil cas, l'autorité aéronautique nationale qui effectue l'inspection au sol immobilise l'aéronef jusqu'à l'élimination du danger et informe immédiatement les autorités compétentes de l'exploitant concerné et de l'État d'immatriculation de l'aéronef en question.


In such cases, the national aviation authority performing the ramp inspection shall ground the aircraft until the hazard is removed and shall immediately inform the competent authorities of the operator concerned and of the State of registration of the aircraft.

En pareil cas, l'autorité aéronautique nationale qui effectue l'inspection au sol immobilise l'aéronef jusqu'à l'élimination du danger et informe immédiatement les autorités compétentes de l'exploitant concerné et de l'État d'immatriculation de l'aéronef en question.


1. Where non-compliance with international safety standards is clearly hazardous to flight safety, measures should be taken by the aircraft operator to rectify the deficiencies before flight departure. If the competent authority performing the ramp inspection is not satisfied that corrective action will be carried out before the flight, it shall ground the aircraft until the hazard is removed and shall immediately inform the competent authorities of the operator concerned and of the State of registration of the aircraft.

1. Lorsque, à l'évidence, l'absence de conformité avec les normes de sécurité internationales est un risque pour la sécurité du vol, des mesures devraient être prises par l'exploitant de l'aéronef pour rectifier les anomalies avant le départ du vol. Si l'autorité compétente qui effectue l'inspection au sol n'a pas l'assurance que des travaux de rectification seront réalisés avant le vol, elle immobilise l'appareil jusqu'à l'élimination du risque et en informe immédiatement les autorités compétentes de l'exploitant concerné et de l'État d'immatriculation de l'aéronef.


1. Where non-compliance with international safety standards is clearly hazardous to flight safety, measures should be taken by the aircraft operator to rectify the deficiencies before flight departure. If the competent authority performing the ramp inspection is not satisfied that corrective action will be carried out before the flight, it shall ground the aircraft until the hazard is removed and shall immediately inform the competent authorities of the operator concerned and of the State of registration of the aircraft.

1. Lorsque, à l'évidence, l'absence de conformité avec les normes de sécurité internationales est un risque pour la sécurité du vol, des mesures devraient être prises par l'exploitant de l'aéronef pour rectifier les anomalies avant le départ du vol. Si l'autorité compétente qui effectue l'inspection au sol n'a pas l'assurance que des travaux de rectification seront réalisés avant le vol, elle immobilise l'appareil jusqu'à l'élimination du risque et en informe immédiatement les autorités compétentes de l'exploitant concerné et de l'État d'immatriculation de l'aéronef.




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Date index: 2022-09-30
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