Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced language
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
First-order language
First-order predicate language
HLL
HOL
High level language
High order aberration
High order optical aberration
High-level language
High-order language
Higher order
Higher order language
Higher order optical aberration
Higher-order aberration
Higher-order applicative language
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Synthetic language
Very-high-level language

Traduction de «Higher order language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


high level language | higher order language | high-level language | high-order language | synthetic language | HLL [Abbr.] | HOL [Abbr.]

langage de haut niveau | langage évolué | langage synthétique


very-high-level language | VHLL.See:high-level language,higher order language [Abbr.]

langage très évol


high order optical aberration [ high order aberration | higher order optical aberration | higher-order aberration ]

aberration optique de haut degré [ aberration de haut degré ]


higher-order applicative language

langage applicatif évolué






Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


first-order predicate language | first-order language

langage des prédicats du premier ordre | LPPO | langage du premier ordre


high-level language | HLL | HOL | high level language | high-order language | advanced language

langage évolué | langage de haut niveau | langage haut niveau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. Acknowledges the fact that OERs are generally produced in a limited number of languages and mainly, although not exclusively, by higher education institutions (especially as regards massive open online courses (MOOCs)); encourages education and training institutions at all levels across the Member States, as well as other relevant stakeholders, to produce OERs in their own languages in order to exploit the full potential of dig ...[+++]

6. reconnaît que les REL sont généralement produites dans un nombre limité de langues et essentiellement, mais pas exclusivement, par des établissements d'enseignement supérieur (surtout en ce qui concerne les cours en ligne ouverts à tous - MOOC); encourage les établissements d'enseignement et de formation de tous les niveaux et de tous les États membres, ainsi que toute autre partie intéressée, à produire des REL dans leur propre langue afin d'exploiter pleinement le potentiel de la technologie numérique et du multilinguisme; rapp ...[+++]


6. Acknowledges the fact that OERs are generally produced in a limited number of languages and mainly, although not exclusively, by higher education institutions (especially as regards massive open online courses (MOOCs)); encourages education and training institutions at all levels across the Member States, as well as other relevant stakeholders, to produce OERs in their own languages in order to exploit the full potential of dig ...[+++]

6. reconnaît que les REL sont généralement produites dans un nombre limité de langues et essentiellement, mais pas exclusivement, par des établissements d'enseignement supérieur (surtout en ce qui concerne les cours en ligne ouverts à tous - MOOC); encourage les établissements d'enseignement et de formation de tous les niveaux et de tous les États membres, ainsi que toute autre partie intéressée, à produire des REL dans leur propre langue afin d'exploiter pleinement le potentiel de la technologie numérique et du multilinguisme; rapp ...[+++]


on internationalisation ‘at home’ (integrating global elements into curriculum design and content and the teaching/learning process) and digital learning: capitalising on the international experience of HEI (higher education institution) staff in order to prepare international curricula that benefit both non-mobile and mobile students; offering students, researchers and staff the opportunity to develop their language skills, in particul ...[+++]

en matière d'internationalisation «chez soi» (intégration de composantes de nature mondiale dans la configuration et le contenu des programmes de cours et dans le processus d'enseignement/apprentissage) et d'enseignement numérique, tirer parti de l'expérience et des compétences internationales du personnel des établissements d'enseignement supérieur afin d'élaborer des programmes et des cours internationaux dont bénéficient tant les élèves qui pratiquent la mobilité que ceux qui n'y ont pas recours; offrir aux élèves, aux chercheurs et aux enseignants la possibilité d'élargir leurs compétences linguistiques, en particulier en leur propo ...[+++]


Children who would benefit most from a high-quality learning experience are the least likely to attend centre-based preschool programs that develop language and higher-order thinking skills that prepare them for school.

Les enfants qui pourraient retirer le plus d'avantages d'une expérience d'apprentissage de grande qualité sont les moins susceptibles de prendre part à des programmes préscolaires en établissement axés sur le développement des habiletés d'expression verbale et de raisonnement de niveau supérieur propres à les préparer à fréquenter l'école.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Encourages the Commission, the Member States and regional and local authorities to make active efforts to improve and facilitate access to education, with particular emphasis on language learning (especially the official languages of the country in question) and access to lifelong learning and higher education, for women and girls belonging to ethnic minority groups in order to avoid a gender gap in education that may lead to l ...[+++]

14. encourage la Commission, les États membres et les autorités régionales et locales à redoubler d'efforts pour améliorer et faciliter l'accès à l'éducation avec un accent particulier sur l'apprentissage des langues (notamment la ou les langues officielles du pays en question), et l'accès à l'éducation tout au long de la vie et à l'enseignement supérieur pour les filles et les femmes appartenant à des groupes ethniques minoritaires afin d'éviter une disparité entre les sexes dans les niveaux d'éducation, qui peut déboucher sur l'exclusion du marché du travail et sur la pauvreté;


37. Stresses the need for higher education institutions to provide more extra-curricular opportunities to learn other languages, bearing in mind that the acquisition of new languages is vital in order to promote and encourage mobility and exchanges of students, researchers, teachers and business employees;

37. souligne qu'il convient que les établissements d'enseignement supérieur multiplient les possibilités extra-universitaires d'apprentissage d'autres langues, étant donné que la connaissance de nouvelles langues est cruciale pour encourager et faciliter la mobilité et les échanges d'étudiants, de chercheurs, d'enseignants et de salariés du secteur privé;


37. Stresses the need for higher education institutions to provide more extra-curricular opportunities to learn other languages, bearing in mind that the acquisition of new languages is vital in order to promote and encourage mobility and exchanges of students, researchers, teachers and business employees;

37. souligne qu'il convient que les établissements d'enseignement supérieur multiplient les possibilités extra-universitaires d'apprentissage d'autres langues, étant donné que la connaissance de nouvelles langues est cruciale pour encourager et faciliter la mobilité et les échanges d'étudiants, de chercheurs, d'enseignants et de salariés du secteur privé;


The resulting recommendations call on the Canadian Forces to: set higher goals with regard to the proportion of military personnel who meet the language requirements of their bilingual positions or function; ensure that the performance management agreements of senior officers include objectives concerning language skills, and the creation and maintenance of an environment that is conducive to the use of both official languages; provide every opportunity and the necessary tools to military personnel who aspire to supervisory or other ...[+++]

Sommairement, les principales recommandations qui découlent de ces études enjoignent les Forces canadiennes: à fixer des objectifs plus élevés en ce qui concerne la proportion des officiers et des membres du rang qui satisfont aux exigences linguistiques de leur poste ou de leurs fonctions bilingues; à inclure dans les ententes de gestion des officiers supérieurs la création et le maintien d'objectifs relatifs aux compétences linguistiques et d'un environnement propice à l'utilisation des deux langues officielles; à offrir toutes le ...[+++]


In order to ensure that teachers are provided with equivalent teaching resources for all these languages, it could in particular back schemes for adapting educational and teaching materials from the more commonly taught languages to those less frequently taught; - multilateral partnerships between schools or higher education establishments can be used to make pupils, students and teachers aware of the advantages of acquiring a range of language skills ...[+++]

Dans le souci de fournir aux enseignants des ressources pédagogiques équivalentes pour l'enseignement de toutes ces langues, elle pourrait notamment soutenir les mesures visant à l'adaptation aux langues moins enseignées des matériels pédagogiques et didactiques existants pour les langues plus enseignées ; - les partenariats multilatéraux entre établissements scolaires ou universitaires pourront être mis à profit pour sensibiliser les élèves, les étudiants et les enseignants aux avantages de l'acquisition de compétences linguistiques diversifiées.


We have done this in order to ensure that people at a higher level will be present and really engaged in the key official language issues.

Justement pour s'assurer que les gens au niveau supérieur soient présents et soient réellement engagés dans les questions clés des langues officielles.


w