For that reason, the IMO (International Maritime Organisation), at the urging of the USA, began work in February 2002 on drawing up new measures to protect vessels and port installations, entrusting the drafting of the proposals to its own Committee on Maritime Safety; the final version of these proposals was adopted at the IMO Diplomatic Conference in London from 9 to 13 December 2002, at which the contracting governments to the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS Convention of 1974) adopted them on 12 December 2002.
C'est pourquoi, l'OMI (Or
ganisation maritime internationale), aiguillonnée par les États‑Unis, commença en février 2002 à travailler à l'élaboration de mesures nouvelles en matière de sûreté des navires et des installations portuaires en chargeant son Comité de la sécurité
maritime d'élaborer les propositions pertinentes, dont la version définitive fut adoptée, le 12 décembre 2002, par la Conférence diplomatique
maritime des gouvernements signataires de la Convention internationale pour la sauvegarde de la vie humaine en mer (Convention SOLAS de 1974) réunie à Londres du 9 au
...[+++] 13 décembre 2002.