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Analyse potential threats against national security
Determine security threats
Determine terrorism threats
Determine terrorist risks
Determine threats to assets
Determine threats to employees
Diagnose safeguarding threats
Establish security threats
ITAC
Identify potential threats against national security
Identify security threats
Identify terrorism threats
Identify threats to assets
Identify threats to employees
Integrated Terrorism Assessment Centre
Integrated Threat Assessment Centre
Investigate potential threats against national safety
Methodology for terrorism threat and risk assessment
RAS-BICHAT
Uncover terrorist risks

Traduction de «Identify terrorism threats » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
determine terrorism threats | determine terrorist risks | identify terrorism threats | uncover terrorist risks

détecter des menaces de terrorisme


determine security threats | diagnose safeguarding threats | establish security threats | identify security threats

recenser des menaces pour la sécurité


identify potential threats against national security | investigate potential threats against national safety | analyse potential threats against national security | investigate potential threats against national security

analyser des menaces potentielles pour la sécurité nationale


methodology for terrorism threat and risk assessment

méthodologie d'évaluation de la menace et des risques terroristes


rapid alert system for biological and chemical agent attacks | rapid alert system for biological and chemical agent attacks and threats | rapid alert system for biological and chemical agents and threats of terrorism | rapid alert system for biological and chemical attacks and threats | RAS-BICHAT [Abbr.]

système d'alerte rapide en cas d'attaque par des agents biologiques et chimiques | RAS-BICHAT [Abbr.]


identify threats to employees [ determine threats to employees ]

identifier les menaces envers les employés


identify threats to assets [ determine threats to assets ]

identifier les menaces envers les biens


summary assessing the external and internal threat represented by terrorism to Member States of the European Union

document de synthèse concernant l'évaluation de la menace externe et interne que représente le terrorisme pour les Etats membres de l'Union européenne | document sur la menace terroriste


Integrated Terrorism Assessment Centre [ ITAC | Integrated Threat Assessment Centre ]

Centre intégré d'évaluation du terrorisme [ CIET | Centre intégré d'évaluation des menaces ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Agency should, based also on information provided by Member States, provide adequate information covering all aspects relevant to European integrated border management, especially border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals within the Union, prevention of cross-border crime including facilitation of unauthorised border crossings, trafficking in human beings, terrorism and threats of a hybrid nature, as well as the situation in neighbouring third countries, so as to allow for appropriate measures to be taken or to tackle identified threats ...[+++]nd risks with a view to improving the integrated management of the external borders.

L'Agence devrait, sur la base également des informations fournies par les États membres, fournir des informations appropriées portant sur tous les aspects pertinents pour la gestion européenne intégrée des frontières, en particulier le contrôle aux frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union, la prévention de la criminalité transfrontalière, y compris l'aide au franchissement non autorisé des frontières, la traite des êtres humains, le terrorisme et les menaces de nature hybride, ainsi que la situation dans les pays tiers voisins, afin de permettre l'adoption de mesures ...[+++]


Aim: to identify and prioritise the material and information requirements of governments, agencies and public authorities in combating and protecting against terrorism and to deliver technology solutions for threat detection, identification, protection and neutralisation as well as containment and disposal of threatening substances including biological, chemical and nuclear ones and weapons of mass destruction.

Objectif: identifier et classer par ordre de priorité les besoins en matériel et en informations des gouvernements, des agences et des pouvoirs publics dans la lutte et la protection contre le terrorisme et fournir des solutions technologiques pour la détection, l'identification, la protection et la neutralisation des menaces ainsi que le confinement et l'élimination de substances (biologiques, chimiques et nucléaires) susceptibles de représenter une menace et des armes de destruction massive.


The European Border and Coast Guard Agency should, based also on information provided by Member States, provide adequate information and intelligence covering all aspects relevant to European integrated border management, especially border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals within the Union, prevention of cross-border crime including facilitation of irregular immigration, trafficking in human beings and terrorism, as well as the situation at neighbouring third countries, so as to allow for appropriate measures to be taken or to tackle identified ...[+++]

L'Agence européenne de garde-frontières et de garde-côtes devrait, sur la base également des informations fournies par les États membres, fournir des informations et des renseignements appropriés couvrant tous les aspects pertinents pour la gestion européenne intégrée des frontières, en particulier le contrôle aux frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union, la prévention de la criminalité transfrontière y compris la facilitation de l'immigration irrégulière, la traite des êtres humains et le terrorisme, ainsi que la situation dans les pays tiers voisins, afin de permet ...[+++]


26. Believes that online radicalisation cannot be stamped out without reinforcing the tools available to the EU to combat cybercrime; recommends that the mandate and resources of the European Cybercrime Centre (EC3) should be strengthened alongside those of Europol and Eurojust, so that the EC3 can play an effective role in better detecting and tackling online threats and better identifying the means used by terrorist organisations; recalls the need to have properly trained experts at Europol as well as in the Member States in order to respond to this specific threat; calls on the VP/HR to reo ...[+++]

26. considère que la radicalisation sur l'internet ne pourra être endiguée qu'avec un renforcement de l'arsenal européen de lutte contre la cybercriminalité; recommande que le mandat et les ressources du Centre européen de lutte contre la cybercriminalité soient renforcés tout comme ceux d'Europol et d'Eurojust, afin qu'il puisse jouer un rôle réel pour mieux détecter et traiter les menaces en ligne et mieux identifier les moyens utilisés par les organisations terroristes; réaffirme la nécessité de disposer d'experts correctement formés au sein d'Europol ainsi que dans les États membres pour répondre à cette menace spécifique; invite ...[+++]


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23. Believes that online radicalisation cannot be stamped out without reinforcing the tools available to the EU to combat cybercrime; recommends that the mandate and resources of the European Cybercrime Centre (EC3) should be strengthened alongside those of Europol and Eurojust, so that the EC3 can play an effective role in better detecting and tackling online threats and better identifying the means used by terrorist organisations; recalls the need to have properly trained experts at Europol as well as in the Member States in order to respond to this specific threat; calls on the HR/VP to reo ...[+++]

23. considère que la radicalisation sur l'internet ne pourra être endiguée qu'avec un renforcement de l'arsenal européen de lutte contre la cybercriminalité; recommande que le mandat et les ressources du Centre européen de lutte contre la cybercriminalité soient renforcés tout comme ceux d'Europol et d'Eurojust, afin qu'il puisse jouer un rôle réel pour mieux détecter et traiter les menaces en ligne et mieux identifier les moyens utilisés par les organisations terroristes; réaffirme la nécessité de disposer d'experts correctement formés au sein d'Europol ainsi que dans les États membres pour répondre à cette menace spécifique; invite ...[+++]


E. whereas the Stockholm Programme identifies two threats to internal security – international terrorism and organised crime – which, in many cases, operate in the same areas of activity, such as arms and drugs trafficking for example;

E. considérant que le programme de Stockholm recense deux menaces pour la sécurité intérieure, à savoir le terrorisme international et la criminalité organisée, et que, dans de nombreux cas, celles-ci s'appuient sur les mêmes secteurs d'activité, comme par exemple, le trafic d'armes et de stupéfiants;


E. whereas the Stockholm Programme identifies two threats to internal security – international terrorism and organised crime – which, in many cases, operate in the same areas of activity, such as arms and drugs trafficking for example,

E. considérant que le programme de Stockholm recense deux menaces pour la sécurité intérieure, à savoir le terrorisme international et la criminalité organisée, et que, dans de nombreux cas, celles-ci s’appuient sur les mêmes secteurs d’activité, comme par exemple, le trafic d’armes et de stupéfiants;


The Commission and Member States have identified the need to adapt to changing production and consumption patterns, increasing international trade and to global threats such as terrorism, organised crime, climate change and dangerous goods.

La Commission et les États membres ont jugé nécessaire de s’adapter à l’évolution des modes de production et de consommation, à l’augmentation des échanges commerciaux internationaux et aux menaces mondiales telles que le terrorisme, la criminalité organisée, le changement climatique et le commerce de matières dangereuses.


4. Calls on the EU to base its action in connection with the fight against terrorism on detailed, transparent and regularly updated analyses of the threat actually posed to citizens of the northern and southern hemispheres, in order in particular to enable citizens to be on their guard against any form of manipulation of information, and to develop and implement proportionate responses to the threat identified;

4. demande à l'UE de fonder son action en matière de lutte contre le terrorisme sur la base d'analyses approfondies, transparentes et actualisées en permanence de la menace à laquelle sont réellement exposés tant les citoyens du Nord que ceux du Sud de la planète, afin notamment de prémunir les citoyens contre toute forme de manipulation de l'information et de développer et mettre en œuvre des réponses proportionnées à la menace identifiée;


While organised crime and terrorism, have long been identified as key threats for the European security environment (for instance, in the European Security Strategy of 12 December 2003), the responsibility of the Union extends to improving the prevention of, and the fight against crime in general.

Le crime organisé et le terrorisme étant, depuis longtemps, identifiés comme de graves menaces pour la sécurité européenne (notamment dans la stratégie européenne de sécurité, du 12 décembre 2003), la responsabilité de l’Union s’étend à l’amélioration de la prévention et à la lutte contre la criminalité en général.


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