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Actual velocity
Actual velocity of ground water
Average interstitial velocity
Effective velocity
Effective velocity of ground water
Fall velocity
Field ground-water velocity
Field velocity
Field velocity of ground water
Hall electronic ignition system
Hall ignition system
Hall type electronic ignition system
Hall type ignition system
Igniter
Igniting apparatus
Ignition apparatus
Ignition charge
Ignition composition
Ignition delay
Ignition device
Ignition interlock
Ignition interlock device
Ignition interlock system
Ignition isolating switch
Ignition load
Ignition lock
Ignition velocity
Settling rate
Settling velocity
Starter lock
Terminal fall velocity
Terminal settling velocity
True velocity
True velocity of ground water

Traduction de «Ignition velocity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ignition delay | ignition velocity

délai d'allumage | vitesse d'allumage


effective velocity of ground water | actual velocity of ground water | true velocity of ground water | field velocity of ground water | effective velocity | actual velocity | true velocity | field velocity

vitesse réelle de l'eau souterraine en zone saturée | vitesse réelle


average interstitial velocity | effective velocity | field velocity | field ground-water velocity | true velocity

vitesse effective


ignition interlock system [ ignition isolating switch | starter lock | ignition interlock | ignition lock | ignition interlock device ]

interrupteur d'allumage [ dispositif de blocage d'allumage | protection anti-démarrage | système anti-démarrage | anti-démarreur | coupe-circuit ]


Hall ignition system [ Hall electronic ignition system | Hall type ignition system | Hall type electronic ignition system ]

système d'allumage Hall [ système d'allumage électronique Hall | système d'allumage de type Hall | système d'allumage électronique de type Hall ]


actual velocity | effective velocity | field velocity | true velocity

vitesse réelle


settling velocity | terminal settling velocity | settling rate | fall velocity | terminal fall velocity

vitesse de sédimentation | vitesse limite de sédimentation | vitesse de chute | vitesse limite de chute


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]


ignition charge | ignition composition | ignition load

composition d'allumage au contact du filament
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Evidence from military reports and from trials data on missile impact tests shows that it needs an impact velocity in excess of that created by the 12 metre drop test to bring about the ignition of cartridges.

Des preuves tirées de rapports militaires et les résultats d'essais d'impact de missiles montrent qu'il faut une vitesse d'impact supérieure à celle créée par la chute d'une hauteur de 12 mètres pour amorcer des cartouches.


(2) For the purposes of subsection (1), the height of the opening above the deck and the discharge velocity of the gas shall be determined having regard to the distance of any outlet from any deckhouse opening or source of ignition.

(2) Aux fins du paragraphe (1), la hauteur de l’ouverture par rapport au pont et les vitesses de sortie des gaz sont déterminées en fonction de la distance séparant une sortie de l’ouverture d’un rouf ou d’une source d’inflammation.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels ...[+++]


Evidence from military reports and from trials data on missile impact tests shows that it needs an impact velocity in excess of that created by the 12-metre drop-test to bring about the ignition of cartridges.

Des preuves tirées de rapports militaires et les résultats d’essais d’impact de missiles montrent qu’il faut une vitesse d’impact supérieure à celle créée par la chute d’une hauteur de 12 mètres pour amorcer des cartouches.


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Evidence from military reports and from trials data on missile impact tests shows that it needs an impact velocity in excess of that created by the 12 metre drop test to bring about the ignition of cartridges.

Des preuves tirées de rapports militaires et les résultats d’essais d’impact de missiles montrent qu’il faut une vitesse d’impact supérieure à celle créée par la chute d’une hauteur de 12 mètres pour amorcer des cartouches.


Evidence from military reports and from trials data on missile impact tests shows that it needs an impact velocity in excess of that created by the 12 metre drop test to bring about the ignition of cartridges.

Des preuves tirées de rapports militaires et les résultats d’essais d’impact de missiles montrent qu’il faut une vitesse d’impact supérieure à celle créée par la chute d’une hauteur de 12 mètres pour amorcer des cartouches.


Evidence from military reports and from trials data on missile impact tests shows that it needs an impact velocity in excess of that created by the 12 metre drop test to bring about the ignition of cartridges.

Des preuves tirées de rapports militaires et les résultats d’essais d’impact de missiles montrent qu’il faut une vitesse d’impact supérieure à celle créée par la chute d’une hauteur de 12 mètres pour amorcer des cartouches.


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