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Aircraft dispatcher
Aircraft information expediter
Airline dispatcher
FISO
Flight information expediter
Flight information officer
Flight information service officer
Flight meteorological watch
Flight meteorology
In-flight meteorological information
Meteorological information for aircraft in flight
Meteorological reconnaissance flight
Meteorological reconnaissance mission
PROMET
Use meteorological information
Utilise meteorological data
Utilise meteorological information
VOLMET
Weather reconnaissance flight
Weather reconnaissance mission

Traduction de «In-flight meteorological information » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
meteorological information for aircraft in flight [ VOLMET | in-flight meteorological information ]

renseignements météorologiques destinés aux aéronefs en vol


weather reconnaissance flight [ meteorological reconnaissance flight | weather reconnaissance mission | meteorological reconnaissance mission ]

vol de reconnaissance météorologique




flight meteorological watch

veille météorologique de vol


utilise meteorological data | utilise meteorological information | provide advice on operations using meteorological information | use meteorological information

utiliser des informations météorologiques


meteorological information for aircraft in flight

renseignements météorologiques destinés aux aéronefs en vol | VOLMET [Abbr.]


flight information officer | flight information service officer | FISO [Abbr.]

dispatcheur | responsable du service d'information de vol


meteorological reconnaissance flight | weather reconnaissance flight

vol de reconnaissance météorologique


aircraft information expediter | airline dispatcher | aircraft dispatcher | flight information expediter

régulateur de vols | régulateur de vols/régulatrice de vols | régulatrice de vols


provision of meteorological information required by civil aviation | PROMET

fourniture des informations météorologiques requises par l'aviation civile | PROMET
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The completed report of volcanic activity received by a meteorological office shall be transmitted without delay to the meteorological watch office responsible for the provision of meteorological watch for the flight information region in which the volcanic activity was observed.

Le compte rendu complet d’activité volcanique reçu par un centre météorologique est immédiatement transmis au centre de veille météorologique chargé d’assurer la veille météorologique dans la région d’information de vol dans laquelle l’activité volcanique a été observée.


4.2.2. The completed report of volcanic activity received by an aerodrome meteorological office shall be transmitted without delay to the meteorological watch office responsible for the provision of meteorological watch for the flight information region in which the volcanic activity was observed.

4.2.2. Le compte rendu d'activité volcanique rempli reçu par un centre météorologique est immédiatement transmis au centre de veille météorologique chargé d'assurer la veille météorologique dans la région d'information de vol dans laquelle l'activité volcanique a été observée.


On arrival of a flight at an aerodrome, the completed report of volcanic activity shall be delivered by the aircraft operator or a flight crew member, without delay, to the aerodrome meteorological office, or if such office is not easily accessible to arriving flight crew members, the completed form shall be dealt with in accordance with local arrangements made by the meteorological authority and the aircraft operator.

À l’arrivée d’un vol sur un aérodrome, le compte rendu complet d’activité volcanique est remis sans retard par l’exploitant de l’aéronef ou un membre de l’équipage de conduite au centre météorologique de l’aérodrome ou, si ledit centre n’est pas facilement accessible aux membres de l’équipage de conduite à l’arrivée, le formulaire rempli est traité conformément aux dispositions adoptées localement par l’autorité météorologique et l’exploitant.


When an aircraft operating under the instrument flight rules is flown in or encounters visual meteorological conditions it shall not cancel its IFR flight unless it is anticipated, and intended, that the flight will be continued for a reasonable period of time in uninterrupted visual meteorological conditions.

Si un aéronef effectuant un vol selon les règles de vol aux instruments se trouve dans les conditions météorologiques de vol à vue, il n’annule pas son vol IFR, à moins qu’on ne prévoie que le vol sera poursuivi pendant un laps de temps raisonnable dans des conditions météorologiques de vol à vue ininterrompues et qu’on ait l’intention de le poursuivre dans ces conditions.


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‘AIRMET information’ means information issued by a meteorological watch office concerning the occurrence or expected occurrence of specified en-route weather phenomena which may affect the safety of low-level aircraft operations and which was not already included in the forecast issued for low-level flights in the flight information region concerned or sub-area thereof.

«renseignements AIRMET», des renseignements établis et communiqués par un centre de veille météorologique, concernant l’apparition effective ou prévue de phénomènes météorologiques en route spécifiés qui peuvent affecter la sécurité des vols exécutés à basse altitude et qui ne sont pas déjà inclus dans les prévisions destinées auxdits vols dans la région d’information de vol concernée ou l’une de ses sous-régions.


(c) within the six months preceding the flight, acquired six hours of instrument time and completed six instrument approaches to the minima specified in the Canada Air Pilot in an aircraft, in actual or simulated instrument meteorological conditions, while acting as a flight instructor conducting training in respect of the endorsement of a flight crew licence or permit with an instrument rating; or

c) dans les six mois qui précèdent le vol, il a accumulé six heures de temps aux instruments et a effectué six approches aux instruments aux minimums précisés dans le Canada Air Pilot à bord d’un aéronef dans des conditions météorologiques de vol aux instruments réelles ou simulées, en qualité d’instructeur de vol qui dispense la formation en vue de l’annotation d’une qualification de vol aux instruments sur une licence ou un permis de membre d’équipage;


(b) within the six months preceding the flight, acquired six hours of instrument time and completed six instrument approaches to the minima specified in the Canada Air Pilot in an aircraft, in actual or simulated instrument meteorological conditions, or in a Level B, C or D simulator of the same category as the aircraft or in a flight training device under the supervision of a person who holds the qualifications referred to in subsection 425.21(9) of the Personnel Licensing and Training Standards respecting Flight Training;

b) dans les six mois qui précèdent le vol, il a accumulé six heures de temps aux instruments et a effectué six approches aux instruments aux minimums précisés dans le Canada Air Pilot à bord d’un aéronef dans des conditions météorologiques de vol aux instruments réelles ou simulées, ou d’un simulateur de niveau B, C ou D de la même catégorie que l’aéronef ou d’un dispositif d’entraînement au vol, sous la supervision d’une personne qui possède les qualifications visées au paragraphe 425.21(9) des Normes de délivrance des licences et de formation du personnel relatives à l’entraînement en vol;


(A) receive meteorological information related to the flight,

(A) reçoive des renseignements météorologiques relatifs à ce vol,


(o) the provision of meteorological information to the flight crew without analysis or interpretation;

o) la fourniture, aux membres d’équipage de conduite, de renseignements météorologiques sans analyse ni interprétation;


We recommend that Transport Canada mandate and then ensure that Crew Resource Management Training, or as Dr. Heuttner calls it " collegiality on the flight deck" , be incorporated into flight instruction so that it becomes as accepted as teaching such aspects of flight instruction as meteorology and aerodynamics.

Nous recommandons que Transports Canada rende obligatoire la Formation en gestion des ressources de l’équipage ou, comme l’appelle M. Heuttner, « la collégialité dans la cabine », et qu’il veille à ce que cette formation fasse partie de l’instruction en vol au même titre que les autres matière enseignées comme la météorologie et l’aérodynamique.


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