Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AM
Applying map making techniques
Automated cartography
Automated mapping
Clickable image map
Computer mapping
Computer-aided mapping
Create thematic maps
Create weather map
Create weather maps
Creating thematic maps
Creating weather map
Creating weather maps
Desktop mapping
Digital mapping
Gene mapping
Genetic linkage map
Genetic map
Genetic mapping
Genome mapping
Graphical image
Graphical imagemap
Graphical information map
Hot image
Image map
Imagemap
Interactive graphic
Interactive image
Linkage map
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Performance information map
Performance map
Recombination map
Seen area map
Thematic map creation
Visibility area map
Visibility map
Visible area map

Traduction de «Information map » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
image map [ clickable image map | imagemap | graphical imagemap | graphical information map | interactive graphic | hot image | graphical image | interactive image ]

carte sensible [ image cliquable | hyperimage | carte-image | image hypertexte | image sensible ]


performance information map [ performance map ]

carte d'information sur le rendement


AIS/MAP Divisional Meeting [ Aeronautical Information Services/Aeronautical Charts (AIS/MAP) Divisional Meeting ]

Réunion services d'information aéronautique et cartes aéronautiques (AIS/MAP) à l'échelon Division (Division) (1998)


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


creating weather map | creating weather maps | create weather map | create weather maps

créer des cartes météo


applying map making techniques | creating thematic maps | create thematic maps | thematic map creation

créer des cartes thématiques


genetic linkage map | genetic map | linkage map | recombination map

carte des liaisons génétiques | carte génétique


seen area map | visibility area map | visibility map | visible area map

carte de visibilité


gene mapping | genetic mapping | genome mapping

cartographie de gènes | cartographie des génomes | cartographie génétique | construction de cartes génétiques | établissement de cartes génétiques | établissement de la carte factorielle


automated mapping | AM | computer-aided mapping | computer mapping | digital mapping | automated cartography | desktop mapping

cartographie assistée par ordinateur | CAO | cartographie numérique | cartographie automatisée | cartographie automatique | cartographie digitale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. Welcomes the Indonesian Government’s ‘one map’ initiative to increase public access to up-to-date and transparent data and maps, without which good forest governance in Indonesia is hampered by inconsistent and multiple interpretations of laws, and conflicts with local and indigenous communities; underlines the fact that the independent forest monitors need to have access to such basic information in order to perform their role credibly, and that concession maps, harvesting plans and information on permits should be a matter of p ...[+++]

11. salue l'initiative de la «carte unique» mise en place par le gouvernement indonésien pour élargir l'accès du public à des données et à des cartes actualisées et transparentes, sans lesquelles la bonne gestion des forêts en Indonésie serait mise en péril en raison des interprétations divergentes et multiples de la législation ainsi que des litiges avec les communautés locales et autochtones; souligne que les contrôleurs indépendants des forêts devraient avoir accès à ces informations de base afin de remplir leurs fonctions de manière crédible, et que les plans des concessions, les plans de récolte et les informations sur les permis d ...[+++]


11. Welcomes the Indonesian Government’s ‘one map’ initiative to increase public access to up-to-date and transparent data and maps, without which good forest governance in Indonesia is hampered by inconsistent and multiple interpretations of laws, and conflicts with local and indigenous communities; underlines the fact that the independent forest monitors need to have access to such basic information in order to perform their role credibly, and that concession maps, harvesting plans and information on permits should be a matter of p ...[+++]

11. salue l'initiative de la "carte unique" mise en place par le gouvernement indonésien pour élargir l'accès du public à des données et à des cartes actualisées et transparentes, sans lesquelles la bonne gestion des forêts en Indonésie serait mise en péril en raison des interprétations divergentes et multiples de la législation ainsi que des litiges avec les communautés locales et autochtones; souligne que les contrôleurs indépendants des forêts devraient avoir accès à ces informations de base afin de remplir leurs fonctions de manière crédible, et que les plans des concessions, les plans de récolte et les informations sur les permis d ...[+++]


13. Maintains that when mapping is carried out and data are made available on fishing fleet movements and operations, especially information obtained from VMS reports, fishing logbooks, and logbooks kept by on-board observers, measures must be taken to protect data confidentiality and safeguard commercial interests in compliance with the legal provisions applicable in this context; stresses that this can be achieved by omitting individual information, such as vessel names and registration marks, disseminating aggregated data, possibl ...[+++]

13. souligne que, lors de la cartographie et de la fourniture de données sur les mouvements et activités de la flotte de pêche, particulièrement en ce qui concerne les informations obtenues à partir des registres SSN, des journaux de pêche et des registres d'observateurs de la pêche à bord, il convient d'adopter des mesures visant à sauvegarder la confidentialité des données et protéger les intérêts commerciaux, conformément aux dispositions juridiques applicables en la matière; souligne que cela peut se faire en omettant des informations individuelles, comme le nom et l'immatriculation des navires, en diffusant des données agrégées, qu ...[+++]


13. Maintains that when mapping is carried out and data are made available on fishing fleet movements and operations, especially information obtained from VMS reports, fishing logbooks, and logbooks kept by on-board observers, measures must be taken to protect data confidentiality and safeguard commercial interests in compliance with the legal provisions applicable in this context; stresses that this can be achieved by omitting individual information, such as vessel names and registration marks, disseminating aggregated data, possibl ...[+++]

13. souligne que, lors de la cartographie et de la fourniture de données sur les mouvements et activités de la flotte de pêche, particulièrement en ce qui concerne les informations obtenues à partir des registres SSN, des journaux de pêche et des registres d'observateurs de la pêche à bord, il convient d'adopter des mesures visant à sauvegarder la confidentialité des données et protéger les intérêts commerciaux, conformément aux dispositions juridiques applicables en la matière; souligne que cela peut se faire en omettant des informations individuelles, comme le nom et l'immatriculation des navires, en diffusant des données agrégées, qu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Supports the proposal that a large number of local, regional, national and EU support schemes should undergo a “mapping exercise”; believes that this exercise should include private-sector and local initiatives to help SME access funding, in particular initiatives facilitating access to loans for micro-enterprises, as well an assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; believes that the mapping should be conducted in regular intervals and serve as basis for a benchmark and scoreboard system; believes that the initial mapping exercise should serve as a basis for the assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; notes that any mapping exercise may not capture all initiatives, in particular if they are ...[+++]

soutient la proposition prévoyant qu'un grand nombre de systèmes de soutien locaux, régionaux, nationaux et de l'Union passe un "exercice de cartographie"; estime que cet exercice doit inclure les initiatives du secteur privé pour aider les PME à accéder aux financements, en particulier les initiatives visant à faciliter l'accès des microentreprises aux crédits, ainsi qu'une évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; pense que la cartographie doit être menée à intervalles réguliers et servir de base à un système de référence et de tableau de bord; est d'avis que l'exercice de cartographie initial doit servir de base à l'évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; relève qu'il se ...[+++]


15. Supports the proposal that a large number of local, regional, national and EU support schemes should undergo a ‘mapping exercise’; believes that this exercise should include private-sector and local initiatives to help SME access funding, in particular initiatives facilitating access to loans for micro-enterprises, as well an assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; believes that the mapping should be conducted in regular intervals and serve as basis for a benchmark and scoreboard system; believes that the initial mapping exercise should serve as a basis for the assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; notes that any mapping exercise may not capture all initiatives, in particular if they are ...[+++]

15. soutient la proposition prévoyant qu'un grand nombre de systèmes de soutien locaux, régionaux, nationaux et de l'Union passe un «exercice de cartographie»; estime que cet exercice doit inclure les initiatives du secteur privé pour aider les PME à accéder aux financements, en particulier les initiatives visant à faciliter l'accès des microentreprises aux crédits, ainsi qu'une évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; pense que la cartographie doit être menée à intervalles réguliers et servir de base à un système de référence et de tableau de bord; est d'avis que l'exercice de cartographie initial doit servir de base à l'évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; relève qu'i ...[+++]


In this context, the EDPS welcomes in particular an ‘information mapping’ exercise initiated by the Commission in January 2010 and conducted in close cooperation with an Information Mapping Project Team made up of representatives of EU and EFTA Member States, Europol, Eurojust, Frontex and the EDPS (14).

Dans ce contexte, le CEPD se félicite particulièrement de l’exercice de cartographie de l'information entrepris par la Commission en janvier 2010 et réalisé en étroite collaboration avec une équipe ad hoc composée de représentants des États membres de l'UE et de l'AELE, d'Europol, d'Eurojust, de Frontex et du CEPD (14).


In that context, the EDPS is happy to see the link made with other exercises launched by the Commission as a reaction to the Stockholm programme, in particular the ‘information mapping’ exercise conducted by the Commission in close cooperation with an Information Mapping Project Team.

À cet égard, le CEPD est heureux de constater qu’un lien a été établi avec d’autres exercices entamés par la Commission en réaction au programme de Stockholm, en particulier avec l’exercice de «cartographie de l’information» réalisé par la Commission, en collaboration étroite avec une équipe ad hoc.


(a) Data mapping: Each User Community in coordination with their respective working groups and EU Agencies (if appropriate) should identify the relevant surveillance data it currently avails of (supply mapping), its demand for relevant data from other communities (demand mapping) while indicating the corresponding legal basis per data set and whether it contains information involving personal data or intellectual property rights (IPR) or any other legal restrictions.

a) Cartographie des données: il convient que chaque communauté d'utilisateurs, en coordination avec ses groupes de travail respectifs et les agences de l'UE (le cas échéant), répertorie les données de surveillance exploitables dont elle dispose (cartographie de l'offre) et les données de surveillance exploitables qu'elle souhaiterait recevoir des autres communautés (cartographie de la demande), en indiquant, pour chaque jeu de données, la base juridique correspondante et s'il contient des informations constituant des données à caractère personnel ou des informations protégées par des droits de propriété intellectuelle ou assorties de tou ...[+++]


[95] This information mapping exercise is conducted in close cooperation with an Information Mapping Project Team made up of representatives of EU and EFTA Member States, Europol, Eurojust, Frontex and the European Data Protection Supervisor.

[95] Cet exercice de cartographie de l'information est réalisé en étroite collaboration avec une équipe ad hoc composée de représentants des États membres de l'UE et de l'AELE, d'Europol, d'Eurojust, de Frontex et du contrôleur européen de la protection des données.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Information map' ->

Date index: 2021-09-25
w