Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Formal education
IVET
IVT
Initial education
Initial teacher education
Initial teacher training
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Inner City Education Initiative
Inner City Initiative Branch
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Regular school education and university education
Student Services
Student Success Program
Student Support Branch

Traduction de «Initial education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


formal education | initial education | regular school education and university education

enseignement formel | enseignement initial | enseignement scolaire et universitaire ordinaire


The Transition from Initial Education to Working Life: A Canadian Report for an OECD Thematic Review

Transition de la formation initiale à la vie active: rapport canadien pour un examen thématique de l'OCDE


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

enseignement et formation professionnels initiaux | formation initiale | formation professionnelle initiale | EFPI [Abbr.]


Student Services [ Student Support Branch | Student Success Program | Inner City Initiative Branch | Inner City Education Initiative ]

Services aux élèves [ Direction du soutien aux élèves | programme Succès scolaire | Direction du soutien à l'éducation au centre-ville | Soutien à l'éducation au centre-ville ]


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


A rare mitochondrial disease due to a defect in mitochondrial protein synthesis with a variable phenotype that includes onset in infancy or early childhood of failure to thrive and psychomotor regression (after initial normal development), as well as

déficit combiné de la phosphorylation oxydative type 7


Chancre of yaws Framboesia, initial or primary Initial framboesial ulcer Mother yaw

Chancre pianique Frambœsia initiale ou primaire Pian mère Ulcère frambœsial initial


A rare non-dystrophic myopathy with characteristics of slowly progressive muscular weakness and atrophy initially involving proximal lower limbs and hip girdle and later on shoulder girdle, proximal upper limbs and axial muscles. Ambulation is usuall

myopathie à corps d'inclusion héréditaire type 4


A disorder of the skin and immune system with initial manifestation of a bumpy skin rash usually between the ages of 6 and 12 months, gradually spreading from the arms and legs to the torso and face. At about age 2, the rash fades leaving hyperpigmen

poïkilodermie avec neutropénie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This concerns mainly: a) young and in-career teachers and trainers in initial and adult education, in particular concerning open and flexible teaching methods and e-learning, the use of ICT, the renovation of curricula in initial education and continuing education courses and the availability multimedia; b) heads and administrative staff at all level to underpin the decentralisation of curricular and management issues; and c) staff providing customised guidance and counselling.

Sont principalement concernés: a) les professeurs et formateurs de l'enseignement initial et de celui destiné aux adultes, qu'ils soient débutants ou déjà en poste, en particulier pour les méthodes d'enseignement ouvertes et flexibles et le e-learning, les TIC, la rénovation des cursus d'éducation initiale et des cours de formation continue et la disponibilité d'outils multimédia; b) les chefs d'établissement et le personnel administratif à tous les niveaux, afin d'étayer la décentralisation administrative et pédagogique; c) le pers ...[+++]


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les ma ...[+++]


Summary code: Institutional affairs / The institutions, bodies and agencies of the union / Decentralised agencies / Executive Agencies Audiovisual and media / Bodies and agencies Culture / Culture Programmes Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Vocational training / Organisations Education, training, youth, sport / Youth / General framework

Code de la synthèse: Affaires institutionnelles / Les institutions, organes et organismes de l'union / Les organes décentralisés / Les agences exécutives Audiovisuel et médias / Organes et agences Culture / Programmes culturels Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation / Programmes et initiatives Éducation, formation, jeunesse, sport / Formation professionnelle / Organisations Éducation, formation, jeunesse, sport / Jeunesse / Cadre général


Summary code: Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Lifelong learning / Transversal measures / Lifelong learning Education, training, youth, sport / Vocational training / Programmes

Code de la synthèse: Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation / Programmes et initiatives Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation tout au long de la vie / Mesures transversales / Éducation et formation tout au long de la vie Éducation, formation, jeunesse, sport / Formation professionnelle / Programmes


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes; regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas and the disabled are the least likely to participate, and considers they must be offered different, suitable programmes and methods; in this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the unemployed, and calls on the Member States to support the use of new information and communications t ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer; déplore, à cet égard, le fait que les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d'autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux nouv ...[+++]


32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes; regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas and the disabled are the least likely to participate, and considers they must be offered different, suitable programmes and methods; in this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the unemployed, and calls on the Member States to support the use of new information and communications t ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer; déplore, à cet égard, le fait que les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d'autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux nouv ...[+++]


32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes, and regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas, and the disabled are the least likely to participate in society. They must be offered different, suitable programmes and methods. In this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the unemployed, and calls on the Member States to support the use of new information and communications t ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer, et déplore, à cet égard, le fait que dans toutes les sociétés, les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d’autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des c ...[+++]


4. Points out that training cannot replace a deficient education and hopes that Community social policy on one hand and national education policies on the other can be coordinated to produce more training and more initial education while boosting education and training in those areas where they help narrow the gap between market expectations on the one hand and those of the general public on the other;

4. souligne que la formation ne peut remplacer une éducation déficiente et souhaite que la politique sociale de la Communauté, d'une part, et les politiques nationales d'éducation, d'autre part, soient coordonnées pour renforcer la formation et l'éducation initiale tout en favorisant l'éducation et la formation là où celles-ci contribuent à réduire le fossé entre les attentes du marché, d'une part, et les attentes des citoyens, d'autre part;


3. Points out that training cannot replace a deficient education and hopes that Community social policy on one hand and national education policies on the other can be coordinated to produce more training and more initial education while boosting education and training in those areas where they help narrow the gap between market expectations on the one hand and those of the general public on the other;

3. souligne que la formation ne peut remplacer une éducation déficiente et souhaite que la politique sociale de la Communauté, d'une part, et les politiques nationales d'éducation, d'autre part, soient coordonnées pour renforcer la formation et l'éducation initiale tout en favorisant l'éducation et la formation là où celles-ci contribuent à réduire le fossé entre les attentes du marché, d'une part, et les attentes des citoyens, d'autre part;


Upgrading the initial and in-service training of teachers and trainers so that their skills respond both to the changes in society and expectations, and to the varied groups involved (all ages of young people in initial education and training, and a wide spectrum of ages of adults; people with specific learning difficulties, and with personal or societal difficulties; etc.) is a major challenge to the education systems over the next 10 years.

Moderniser la formation initiale et continue des enseignants et des formateurs, afin que leurs qualifications répondent à l'évolution effective et prévisible de la société, et qu'elle soient adaptées aux besoins des différents groupes concernés (jeunes de tous âges au stade de l'éducation et de la formation initiale, et adultes d'âge très varié; personnes éprouvant des difficultés à apprendre ou souffrant de problèmes personnels ou sociaux, etc.), tel est l'un des défis majeurs auxquels les systèmes d'éducation devront faire face au ...[+++]


w