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Active lane keeping assist
Heading control assist
Keep to his lane
Keep to one's lane
LGS
LKS
Lane Keep Assist
Lane control
Lane departure warning system
Lane guard system
Lane keeping
Lane keeping assist system
Lane keeping assistance
Lane keeping support
Lane keeping support system
Lane keeping system
Lane-keeping assist
Lane-keeping assistance system
Lane-keeping assistant
Lane-keeping support
Lane-keeping system
Station keeping equipments
Station keeping radar
Station keeping system

Traduction de «Lane-keeping system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lane-keeping assistance system [ lane keeping assistance | lane-keeping system | lane-keeping assist | lane keeping assist system | lane-keeping assistant | lane keeping support | heading control assist ]

aide au suivi de voie [ suivi de voie automatique ]


lane departure warning system | lane keeping system

système de suivi de voie | système d'alerte de franchissement de ligne | système d'avertissement de franchissement de ligne | système d'alerte de franchissement involontaire de ligne | avertisseur de sortie involontaire de voie | avertisseur de sortie de voie


lane guard system | LGS | lane keeping system | LKS

avertisseur de sortie involontaire de voie | avertisseur de sortie de voie


lane keeping assistance | lane keeping support system

assistance au maintien sur la voie


keep to his lane [ keep to one's lane ]

garder sa ligne d'eau




station keeping equipments | station keeping radar | station keeping system

radar de tenue de poste


lane-keeping support

aide au maintien de la trajectoire




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
b) A review of the infrastructure safety directive is under way to investigate possible wider benefits of the directive, e.g. additional protection for vulnerable road users; identifying in a proactive way dangerous sections of roads; supporting the proper functioning of advanced driver assistance systems such as lane keeping assistance; and assessing how to encourage the extension of the safety principles applying to TEN-T road also to other more dangerous parts of road networks.

b) Un réexamen de la directive sur la sécurité des infrastructures est en cours pour chercher à étendre les avantages de la directive, comme par exemple protéger davantage les usagers vulnérables; déceler de manière proactive les tronçons dangereux; soutenir le bon fonctionnement des systèmes avancés d'aide à la conduite, tels que l'assistance au maintien sur la voie; et évaluer les moyens d'encourager l'extension des principes de sécurité applicables aux routes du RTE-T à d'autres parties plus dangereuses du réseau routier.


So my question is, why can't the federal government, through your department, make a commitment to a national highway policy—which, in our interpretation, is a limited-access four-lane system from coast to coast—with particular emphasis on the 11 most important border crossing points, in order to at least keep transportation productivity in this country close to that of the United States?

J'aimerais donc savoir pourquoi le gouvernement fédéral ne peut pas s'engager, par l'intermédiaire de votre ministère, à mettre en place une politique nationale des autoroutes—selon votre interprétation, ce serait un réseau à quatre voies, à accès limitée, s'étendant d'un océan à l'autre, qui serait organisé particulièrement en fonction des 11 passages frontaliers les plus importants, de façon à harmoniser la productivité des transports canadiens à celle des États-Unis.


Sooner or later the people of Europe are going to get restless with a system that keeps them permanently in the economic slow lane, while denying them any democratic say in how it should be run.

Tôt ou tard, les Européens vont finir par s’insurger contre un système qui les maintient à la traîne sur le plan économique, tout en les privant du droit de s’exprimer de manière démocratique sur la façon dont il devrait fonctionner.


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