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2-way thrust bearing
Arch thrust
Double thrust bearing
Half thrust flange
Horizontal thrust
Lateral frost thrust
Lateral pressure
Lateral thrust
Lateral view fiberscope
Lateral viewing fiberscope
Lateral viewing fibrescope
Lateral-viewing fiberscope
Lateral-viewing fibre-endoscope
Lateral-viewing fibrescope
One direction thrust bearing
Punching thrust pieces
Punching thrust units
Reverse thrust
Side thrust
Side viewing fiberscope
Side viewing fibrescope
Side-viewing fiberscope
Side-viewing fibrescope
Single direction thrust bearing
Single-thrust bearing
Stamping press components
Stamping press parts
Thrust bearing collar
Thrust collar
Thrust of the arch
Thrust reversal
Thrust reverse
Thrust reversing
Two-way thrust bearing

Traduction de «Lateral thrust » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






arch thrust | horizontal thrust | thrust of the arch

poussée de l'arc


one direction thrust bearing | single direction thrust bearing | single-thrust bearing

butée à simple effet | butée simple


reverse thrust [ thrust reversal | thrust reverse | thrust reversing ]

inversion de poussée


2-way thrust bearing | double thrust bearing | two-way thrust bearing

butée à double effet | butée double


lateral-viewing fiberscope | lateral viewing fiberscope | lateral-viewing fibrescope | lateral viewing fibrescope | lateral view fiberscope | side viewing fiberscope | side-viewing fiberscope | side viewing fibrescope | side-viewing fibrescope | lateral-viewing fibre-endoscope

fibroscope à vision latérale


half thrust flange | thrust bearing collar | thrust collar

demi-bague de butée


punching thrust pieces | punching thrust units | stamping press components | stamping press parts

pièces d’emboutisseuses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
53. Every ship of 500 tons or more shall be fitted with rudder, propeller, thrust, pitch and operational mode indicators, or other means, that can be used to determine and display the rudder angle, propeller revolutions, the force and direction of thrust and, if applicable, the force and direction of lateral thrust and the pitch and operational mode of the propellers.

53. Tout navire de 500 tonneaux ou plus doit être muni d’indicateurs d’angle de barre, de l’hélice, de la poussée, et du pas de l’hélice, ainsi que du mode de fonctionnement, ou d’autres moyens, permettant de déterminer et d’afficher l’angle de barre, le nombre de tours des hélices, la force et le sens de la poussée et, le cas échéant, la force et le sens de la poussée latérale, ainsi que le pas et le mode de fonctionnement des hélices.


37 (1) Every ship of 1600 tons or more that was constructed before September 1, 1984, every ship of 500 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 and every Canadian ship of 200 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 shall be fitted with indicators that show the rudder angle, the rate of revolution of each propeller and, if fitted with variable-pitch propellers or lateral-thrust propellers, the pitch and operational mode of those propellers.

37 (1) Tout navire de 1 600 tonneaux ou plus construit avant le 1 septembre 1984, tout navire de 500 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date et tout navire canadien de 200 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date doivent être munis d’un indicateur qui donne l’angle de barre, la vitesse de rotation de chaque hélice ainsi que, si le navire est muni d’hélices à pales orientables ou de propulseurs latéraux, le pas et le mode de fonctionnement de ces hélices ou de ces propulseurs.


One section, the precursor to section (2) of the current rule, incorporated the general thrust of 1867 Rule 45 and also appeared to reflect the desire of the Special Committee on Procedure of the House to emphasize as “decisive” the later stages of the passage of a bill.

L’un des paragraphes, précurseur du paragraphe (2) de la règle actuelle, maintenait l’objet général de l’article 45 de 1867 et semblait traduire également le désir du Comité spécial de la procédure de mettre l’accent sur les étapes décisives de l’adoption d’un projet de loi survenant plus tard dans le processus législatif.


Therefore, I would urge all hon. members to support the thrust and the fundamental direction of the throne speech itself and to defeat the subamendment in the voting later tonight (1520) Mr. Garry Breitkreuz (Yorkton—Melville, CPC): Mr. Speaker, I have listened very carefully to the comments of my colleague from Saskatchewan.

Par conséquent, j'exhorte tous les députés à donner leur appui à la portée et à l'orientation fondamentale du discours du Trône proprement dit et à rejeter le sous-amendement lors du vote qui aura lieu plus tard ce soir (1520) M. Garry Breitkreuz (Yorkton—Melville, PCC): Monsieur le Président, j'ai écouté très attentivement les commentaires de mon collègue de la Saskatchewan.


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The government will table a document later on which contains the thrust of government policy.

Le gouvernement du Canada déposera tout à l'heure un document énonçant l'essentiel de sa politique.


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