Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Close relations between educational systems
Criminal law relating to sexual matters
Criminal law relating to sexual offences
Education law
Field of study related position
Interconnections between educational systems
Law relating to education
Other problems related to education and literacy
Position related to educational goals
Position related to field of study
Problem related to education and literacy
Problems related to education and literacy
Standing Committee on Construction

Traduction de «Law relating to education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
education law [ law relating to education ]

droit scolaire


Other problems related to education and literacy

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


Problem related to education and literacy

Difficulté liée à l'éducation et l'alphabétisation


Problems related to education and literacy

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


field of study related position [ position related to field of study | position related to educational goals ]

poste axé sur le domaine d'études [ poste lié au domaine d'études ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs


promotion of closer relations between educational systems

amélioration de la correspondance entre les systèmes éducatifs


criminal law relating to sexual matters | criminal law relating to sexual offences

droit pénal en matière sexuelle | droit pénal relatif aux infractions d'ordre sexuel


Standing Committee on approximation of the laws relating to construction products | Standing Committee on Construction | Standing Committee on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to construction products

Comité permanent de la construction | Comité permanent pour le rapprochement des législations des États membres concernant les produits de construction | CPC [Abbr.]


An Act to amend the Statute law relating to income tax and to authorize payments related to provincial sales tax reductions

Loi modifiant le Droit fiscal et autorisant des paiements portant sur les réductions de taxes de vente provinciales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The bill applies to all First Nations, except for those that have the power to make laws related to education in accordance with their self-government agreements, where such agreements are given effect by federal legislation (including First Nations named in schedules to the Mi’kmaq Education Act and the First Nations Jurisdiction over Education in British Columbia Act, as well as the Sechelt Indian Band) (clause 5).

Le projet de loi s’applique à l’ensemble des Premières Nations, exception faite de celles qui ont le pouvoir d’adopter des lois en matière d’éducation en vertu d’un accord relatif à l’autonomie gouvernementale mis en vigueur par une loi fédérale (notamment les Premières Nations mentionnées à l’annexe de la Loi sur l’éducation des Mi’kmaq et dans la Loi sur la compétence des premières nations en matière d’éducation en Colombie-Britannique, ainsi que la bande indienne sechelte) (art. 5).


In and for the Province of Newfoundland the Legislature shall have exclusive authority to make laws in relation to education, but the Legislature will not have authority to make laws prejudicially affecting any right or privilege with respect to denominational schools, common (amalgamated) schools, or denominational colleges, that any class or classes of persons have by law in Newfoundland at the date of Union, and out of public funds of the Province of Newfoundland, provided for education,

Dans la province de Terre-Neuve et pour ladite province, la Législature aura le pouvoir exclusif d’édicter des lois sur l’enseignement, mais la Législature n’aura pas le pouvoir d’adopter des lois portant atteinte aux droits ou privilèges que la loi, à la date de l’Union, conférait dans Terre-Neuve à une ou plusieurs catégories de personnes relativement aux écoles confessionnelles, aux écoles communes (fusionnées) ou aux collèges confessionnels et, à même les deniers publics de la province de Terre-Neuve affectés à l’enseignement,


17(1) In lieu of Section 93 of the British North America Act, 1867, the following term shall apply in respect of the province of Newfoundland: in and for the province of Newfoundland the legislature shall have exclusive authority to make laws in relation to education, but the legislature will not have authority to make laws prejudicially affecting any right or privilege with respect to denominational schools, common (amalgamated) schools, or denominational colleges, that any class or classes or persons have by law in Newfoundland at the date of union and out of public funds of the province of Newfoundland provided for ...[+++]

17 (1) En ce qui concerne la province de Terre-Neuve, la clause suivante devra s'appliquer au lieu de l'article quatre-vingt-treize de la Loi constitutionnelle de 1867: Dans la province de Terre-Neuve et pour ladite province, la Législature aura le pouvoir exclusif d'édicter des lois sur l'enseignement, mais la Législature n'aura pas le pouvoir d'adopter des lois portant atteinte aux droits ou privilèges que la loi, à la date de l'Union, conférait dans Terre-Neuve à une ou plusieurs catégories de personnes relativement aux écoles confessionnelles, aux écoles communes (fusionnées) ou aux collèges confessionnels et, à même les deniers publ ...[+++]


In addition to these sectoral self-government education agreements, comprehensive land claims agreements typically provide First Nations signatories with the authority to make laws in relation to education, while self-government agreements generally contain provisions enabling signatories to enact laws over education when prepared to do so.14 The first comprehensive land claims agreement in Canada, the 1975 James Bay and Northern Quebec Agreement, also contained the first agreement providing a measure of First Nations control over edu ...[+++]

Outre les accords sectoriels sur l’autonomie gouvernementale en matière d’éduca-tion, les ententes sur les revendications territoriales globales confèrent généralement aux signataires des Premières Nations le pouvoir d’adopter des lois concernant l’éducation, tandis que les ententes d’autonomie gouvernementale renferment habituellement des dispositions habilitant les signataires à légiférer dans le domaine de l’éducation lorsqu’ils sont prêts à le faire14. La première entente sur les revendications territoriales globales au Canada, la Convention de la Baie-James et du Nord québécois de 1975, contenait également le premier accord conféran ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Council conclusions of 26 November 2012 on Education and training in Europe 2020 — the contribution of education and training to economic recovery, growth and jobs (7), which agreed that the education and training sector, including ministerial level, should play a more prominent role both in defining common approaches and objectives relating to education and training, as well as in implementing the education and training aspect ...[+++]

des conclusions du Conseil du 26 novembre 2012 sur l'éducation et la formation dans le contexte de la stratégie Europe 2020 — la contribution de l'éducation et de la formation à la reprise économique, à la croissance et à l'emploi (7), dans lesquelles le Conseil convenait que le secteur de l'éducation et de la formation, y compris au niveau ministériel, devrait jouer un rôle plus en vue, tant dans la définition d'approches et d'objectifs communs en matière d'éducation et de formation que dans la mise en œuvre des aspects du Semestre européen concernant l'éducation et la formation dans le contexte de la stratégie Europe 2020;


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan ...[+++]


the ‘Europe 2020 Strategy’, which sets ambitious objectives for smart, inclusive and sustainable growth to be met over the coming decade, highlighting in particular the need for action to improve education levels, increase employment rates and promote social inclusion, and which identifies a specific EU headline target relating to education (1), as well as others relating to employment (2), social inclusion (3) and research and innovation (4);

la stratégie Europe 2020, qui fixe des objectifs ambitieux aux fins d'une croissance intelligente, inclusive et durable, à atteindre au cours des dix prochaines années, en insistant en particulier sur la nécessité d'agir afin d'améliorer les niveaux d'éducation, d'augmenter les taux d'emploi et de promouvoir l'inclusion sociale, et qui énonce un grand objectif de l'UE lié spécifiquement à l'éducation (1), ainsi que d'autres grands objectifs se rapportant à l'emploi (2) , à l'inclusion sociale (3) et à la recherche et l'innovation (4);


Following a proposal from the Commission, the Council of Education Ministers, on 6 May 1996, adopted a resolution [1] relating to educational multimedia software in the fields of education and training. This was followed on 22 September 1997 by the Council's Conclusions on education, information and communication technology and teacher-training for the future [2].

Le 6 mai 1996, le Conseil des Ministres de l'Education a adopté, sur proposition de la Commission, une Résolution [1] relative aux logiciels éducatifs multimédias dans les domaines de l'éducation et de la formation, puis le 22 septembre 1997, des Conclusions [2] sur le thème de l'éducation, les technologies de l'information et de la communication (TIC) et la formation des enseignants de demain.


In and for the Province of Newfoundland the Legislature shall have exclusive authority to make laws in relation to education, but the Legislature will not have authority to make laws prejudicially affecting any right or privilege with respect to denominational schools, common (amalgamated) schools, or denominational colleges, that any class or classes of persons have by law in Newfoundland at the date of Union, and out of public funds of the Province of Newfoundland, provided for education,

Dans la province de Terre-Neuve et pour ladite province, la Législature aura le pouvoir exclusif d'édicter des lois sur l'enseignement, mais la Législature n'aura pas le pouvoir d'adopter des lois portant atteinte aux droits ou privilèges que la loi, à la date de l'Union, conférait dans Terre-Neuve à une ou plusieurs catégories de personnes relativement aux écoles confessionnelles, aux écoles communes (fusionnées) ou aux collèges confessionnels, et, à même les deniers publics de la province de Terre-Neuve affectés à l'enseignement,


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Law relating to education' ->

Date index: 2021-09-28
w