Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Experience curve
Experience-based learning
Experiential achievements
Experiential background
Experiential learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learner's curve
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by doing
Learning by observation
Learning curve
Learning from experience
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Life experience
Observation learning
Paranoia
Program learning from experience
Progress curve
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Start-up curve
Unsupervised learning

Traduction de «Learning from experience » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
program learning from experience

programme apprenant par expérience


learning from experience

leçon tirée de l'expérience


Learning from Experience: The Nova Scotia School-to-Work Transition Project

L'apprentissage par l'expérience : projet de transition de l'école au travail de la Nouvelle-Écosse


learning curve [ experience curve | progress curve | learner's curve | start-up curve ]

courbe d'apprentissage [ graphique d'assimilation | courbe d'acquisition | courbe d'accoutumance | courbe d'expérience ]


experiential achievements | experiential learning | life experience | experiential background

acquis extrascolaires | antécédents expérientiels


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


experience-based learning | experiential learning | learning by doing

apprentissage par expérience


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
None of these authorities needs act in isolation; each can learn from experience elsewhere.

Ces autorités ne sont cependant pas isolées dans leur action, et peuvent chacune tirer des enseignements de l'expérience des autres.


The learning from experiments with participatory ways of working with people with direct experience of poverty in preparing the NAP could also usefully be transferred to broader areas of government policy-making.

Les leçons tirées de la collaboration avec des personnes ayant une expérience directe de la pauvreté lors de l'élaboration du PAN pourraient utilement être transposées à d'autres matières plus générales de l'élaboration des politiques gouvernementales.


Over 600 people involved in Urban programmes, including several mayors and their deputies, came to London to discuss the lessons to be learned from experience of the Urban programmes and the future of cohesion policy in its urban form.

Plus de 600 acteurs des programmes URBAN, dont de nombreux maires et maires adjoints, ont débattu à Londres des enseignements à tirer de l'expérience des programmes URBAN et de l'avenir de la politique de cohésion dans sa dimension urbaine.


Building on recent achievements and efforts but also learning from experience where progress has not been as successful as hoped, the EU will step up efforts to help those countries most in need to reap the benefits of increasingly integrated world markets.

S’appuyant sur des réalisations et des efforts récents, mais ayant également tiré les leçons des cas où les progrès n’ont pas été aussi concluants que prévu, l’Union européenne accentuera ses efforts pour aider les pays qui sont le plus dans le besoin à bénéficier des avantages de marchés mondiaux de plus en plus intégrés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, as we ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur après une formation professionnelle ou d'autres types d'enseignement, ainsi que des mécanismes permettant d ...[+++]


The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education (3) called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, a ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur (3) invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur après une formation professionnelle ou d'autres types d'enseignement, ainsi que des mécanismes permetta ...[+++]


- The creation of a network of financial education practitioners – the opportunity for networking and learning from experience is supported by many stakeholders.

- créer un réseau de formateurs en éducation financière : la création de réseaux et les possibilités d’apprentissage par l’expérience sont mis en avant par de nombreuses parties concernées.


The learning from experiments with participatory ways of working with people with direct experience of poverty in preparing the NAP could also usefully be transferred to broader areas of government policy-making.

Les leçons tirées de la collaboration avec des personnes ayant une expérience directe de la pauvreté lors de l'élaboration du PAN pourraient utilement être transposées à d'autres matières plus générales de l'élaboration des politiques gouvernementales.


None of these authorities needs act in isolation; each can learn from experience elsewhere.

Ces autorités ne sont cependant pas isolées dans leur action, et peuvent chacune tirer des enseignements de l'expérience des autres.


Over 600 people involved in Urban programmes, including several mayors and their deputies, came to London to discuss the lessons to be learned from experience of the Urban programmes and the future of cohesion policy in its urban form.

Plus de 600 acteurs des programmes URBAN, dont de nombreux maires et maires adjoints, ont débattu à Londres des enseignements à tirer de l'expérience des programmes URBAN et de l'avenir de la politique de cohésion dans sa dimension urbaine.


w