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Laws on the transportation of dangerous goods
Legal requirements for international transportation
Legal requirements for pipeline transport
Legislation on the transportation of dangerous goods
Pipeline transport regulations;
Pipeline transportation regulations
Regulations applied to international transport
Regulations for international transportation
Regulations governing international transport
Regulations governing pipeline transportation
Transportation of dangerous goods legislation

Traduction de «Legal requirements for international transportation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legal requirements for international transportation | regulations governing international transport | regulations applied to international transport | regulations for international transportation

règles relatives au transport international


legal requirements for pipeline transport | pipeline transportation regulations | pipeline transport regulations; | regulations governing pipeline transportation

règlementation relative au transport par canalisation | règlementation relative au transport par pipeline


legislation on the transportation of dangerous goods | transportation of dangerous goods legislation | laws on the transportation of dangerous goods | legal requirements governing the transportation of dangerous goods

lois sur le transport de marchandises dangereuses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c.1) did not occur in a manner that circumvented the legal requirements for international adoptions; and

c.1) elle a été faite d’une façon qui n’a pas eu pour effet de contourner les exigences du droit applicable aux adoptions internationales;


Clause 4(3) of Bill C-24 adds a new condition in section 5.1(1)(c.1) of the Act: “did not occur in a manner that circumvented the legal requirements for international adoptions”.

Le projet de loi C‑24 ajoute une nouvelle condition à l’al. 5.1(1)c.1) de la LC : « elle a été faite d’une façon qui n’a pas eu pour effet de contourner les exigences du droit applicables aux adoptions internationales ».


As I mentioned previously, to fulfil the legal requirement contained in the Carriage of Goods by Water Act, 1993, and as part of the first review period, the Minister of Transport submitted a report to parliament in December of last year in which he concluded: first, the Hague-Visby rules should be retained in the current Carriage of Goods by Water Act until the next review period ending January 1, 2005 and, second, Transport Canada should continue to make efforts in consultation with industry and in co-operation with like-minded coun ...[+++]

Comme je l'ai mentionné précédemment, pour respecter la prescription juridique énoncée dans la Loi sur le transport des marchandises par eau de 1993, et dans le cadre de la première période d'examen, le ministre des Transports a présenté au Parlement, en décembre dernier, un rapport dans lequel il a conclu que, premièrement, les Règles de La Haye-Visby devraient êtres maintenues dans l'actuelle Loi sur le transport des marchandises ...[+++]


The vehicle manifested serious defects and the animals' passports were forgeries, as the dogs had not reached the legally required age for transport.

Le véhicule présentait de graves défauts et les passeports des animaux étaient faux, les chiens n’ayant pas atteint l’âge légal requis pour le transport.


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In addition, the report ensures that Member States may still lay down specific requirements for the national and international transport of dangerous goods within their territory as regards vehicles, wagons and inland waterway vessels not covered by the new directive. They may also prescribe certain routes or specific modes of transport and lay down special rules for the transport of dangerous goods in passenger trains.

De plus, le rapport veille à ce que les États membres puissent fixer des prescriptions de sécurité spécifiques pour le transport national ou international de marchandises dangereuses sur leur territoire en ce qui concerne le transport de marchandises dangereuses effectué par des véhicules, des wagons et des bateaux de la navigation intérieure non couverts par la directive, l'utilisation d'itinéraires obligatoires et de modes de transport obligatoires et les règles particul ...[+++]


2. Making a legal distinction between internal transport and flights to third countries ignores, moreover, the reality of the way in which airlines conduct their planning. Whilst, against the background of the present crisis in the sector, cooperation in the form of airline alliances such as the 'Star Alliance' is becoming increasingly vital to individual companies, the latter do not necessarily distinguish in this connection between internal and exter ...[+++]

2. De plus, une différenciation juridique entre transports intérieurs et vols dans des pays tiers ne tient pas compte de la réalité de la programmation des entreprises: alors que dans la crise actuelle, la coopération au sein d'alliances d'entreprises, comme par exemple l'alliance "Star", devient de plus en plus décisive pour les différentes entreprises du secteur, celles-ci ne séparent pas nécessairement dans leurs pratiques les lignes intérieures et extérieures. Un rapprochement des dispositions de procédure contribuerait donc de fa ...[+++]


In the exceptional case of carving out parts of an international auditing standard, Member States shall communicate their specific national legal requirements, as well as the grounds for maintaining them, to the Commission and the other Member States at least six months before its national adoption or, in case of requirements already existing at ...[+++]

3. Les États membres ne peuvent imposer des procédures ou exigences de contrôle en complément des normes d'audit internationales visées au paragraphe 1 ou, à titre exceptionnel, retirer des parties de ces normes que si celles-ci découlent d’exigences nationales juridiques spécifiques liées à l’objet du contrôle légal. Les États membres veillent à ce que ces procédures ou exigences complémentaires soient conformes aux dispositions du paragraphe 2, lettres b) et c) et les communiquent à la Commission et aux États membres avant leur adop ...[+++]


This entails determining the class of firearm being imported, including its import requirements; confirming the authorization to transport, if required; ensuring that the importer and firearm information matches that on the non-resident firearm declaration form, Form CAFC 909; collection of a confirmation fee, which is subsequently transmitted to the CAFC; holding the firearm for a period of time if not all ...[+++]

Cela exige de déterminer la catégorie d’armes à feu importées, y compris les exigences relatives à son importation; si l’arme à feu n’est pas enregistrée, de s’assurer que les renseignements sur l’importateur et l’arme à feu correspondent à ceux figurant sur l’autorisation d’importer, qui sont ensuite transmis au CAFC; d’informer le directeur de l’enregistrement des armes à feu de l’importation imminente; de retenir l’arme à feu durant une certaine période si toutes les exigences juridiques n’ont pas été respectées; et de traiter l’exportation ou la destruction de l’arme à feu si, en dernier ...[+++]


In terms of international human rights law, I have found persuasive the arguments which have been made to date in this debate to the effect that Bill C-40 meets the legal requirement of international human rights law and Canada's legal treaty obligations thereto.

Pour ce qui est du droit international en matière de droits de la personne, j'ai trouvé persuasifs les arguments formulés jusqu'à maintenant dans ce débat, selon lesquels le projet de loi C-40 respecterait les critères du droit international en matière de droits de la personne et les obligations juridiques du Canada qui découlent des traités.


I. whereas safety has absolute priority over profitability and supply and whereas the nuclear industry must strictly abide by international transport regulations and implement stricter safety measures where justified, even in the absence of legal requirements,

I. considérant que la sécurité a la priorité absolue sur la rentabilité et l'approvisionnement et que l'industrie nucléaire doit se soumettre strictement aux réglementations internationales en matière de transport et, le cas échéant, applique des mesures de sécurité renforcées, même en l'absence d'exigences juridiques,


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