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Arrange legislation proposal
Building legislation
Building regulations
Building standard
Building standards
Centre Block
Community legislator
EU legislator
European Union legislator
Executive-legislative
Gender equality legislation
Gender legislation
Gender-related legislation
Legislation
Legislative Building
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Parliament Building
Parliament building
Present legislation proposition
Provide legislation proposal
Supply legislation proposition
Union legislator

Traduction de «Legislative Building » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Parliament building [ Parliament Building | Legislative Building ]

hôtel du Parlement [ Hôtel du Parlement ]


Centre Block [ Legislative Building | Parliament Building ]

édifice du Centre [ édifice du Parlement ]


building regulations [ building legislation | building standard | building standards(UNBIS) ]

réglementation de la construction [ législation de la construction | norme de construction ]


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

procédure législative [ navette législative | processus législatif | technique législative ]


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

relation législatif-exécutif [ exécutif-législatif | législatif-exécutif ]


Community legislator | EU legislator | European Union legislator | Union legislator

législateur communautaire | législateur de l'Union


arrange legislation proposal | provide legislation proposal | present legislation proposition | supply legislation proposition

présenter une proposition de loi


building legislation

législation en matière de construction


gender equality legislation | gender legislation | gender-related legislation

législation sur l'égalité des genres | législation sur l'égalité entre les femmes et les hommes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As stated in its response to the first European Citizens’ Initiative on the human right to water,[12] the Commission will reinforce implementation of its water legislation, building on the commitments presented in the 7th Environment Action Programme and the Water Blueprint.

Comme elle l’a indiqué dans sa réponse à la première initiative citoyenne européenne sur le droit humain à l’eau[12], la Commission renforcera la mise en œuvre de sa législation dans le domaine de l’eau, sur la base des engagements présentés dans le 7e programme d’action pour l’environnement et le plan d’action pour la sauvegarde des ressources en eau.


A timeline for more strict requirements by 2019 (for public buildings) and 2021 is being developed for both new and existing buildings (residential and non-residential buildings separately) || Legislation is under development.

Un tableau chronologique visant à fixer des exigences plus strictes pour 2019 (pour les bâtiments publics) et 2021 est en cours de mise en œuvre, tant pour les nouveaux bâtiments que pour les constructions existantes (bâtiments résidentiels et non résidentiels considérés séparément). || Une législation est en cours de préparation.


New legislation will build on and strengthen the existing legislative framework for the post 2010 period.

La législation nouvelle se fondera, pour le renforcer, sur le cadre législatif existant pour la période au-delà de 2010.


· will reinforce implementation of its water quality legislation, building on the commitments presented in the 7th EAP and the Water Blueprint.

· renforcement de la mise en œuvre de la législation relative à la qualité de l’eau, sur la base des engagements présentés dans le 7e PAE et dans le plan pour l’eau.


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· will reinforce implementation of its water quality legislation, building on the commitments presented in the 7th EAP and the Water Blueprint;

· renforcement de la mise en œuvre de la législation relative à la qualité de l’eau, sur la base des engagements présentés dans le 7e PAE et dans le plan pour l’eau;


Request for a preliminary ruling — Administrativen sad — Varna — Interpretation of Articles 62(1), 63, 73 and 80 of Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax (OJ 2006 L 347, p. 1) — National legislation providing that any supply of goods or services the consideration of which in whole or in part consists of goods or services is considered to represent two related supplies of goods or services — Legislation fixing the date of the chargeable event for VAT for related exchange transactions as being the date of the chargeable event in respect of the first supply effected even though the conside ...[+++]

Demande de décision préjudicielle — Administrativen sad — Varna — Interprétation des art. 62, par. 1, 63, 73 et 80, de la directive 2006/112/CE du Conseil, du 28 novembre 2006, relative au système commun de taxe sur la valeur ajoutée (JO L 347, p. 1) — Législation nationale prévoyant que toute livraison ou prestation dont la contrepartie est totalement ou partiellement constituée de biens ou de services est considérée comme représentant deux livraisons ou prestations corrélatives — Législation fixant la date d'intervention du fait générateur de la TVA pour les opérations corrélatives d'échange à la date d'intervention du fait générateur ...[+++]


1. Where an undertaking providing electronic communications networks has the right under national legislation to install facilities on, over or under public or private property, or may take advantage of a procedure for the expropriation or use of property, national regulatory authorities shall, taking full account of the principle of proportionality, be able to impose the sharing of such facilities or property, including buildings, entries to buildings, building wiring, masts, antennae, towers and other supporting constructions, ducts ...[+++]

1. Lorsqu’une entreprise fournissant des réseaux de communications électroniques a le droit, en vertu de la législation nationale, de mettre en place des ressources sur, au-dessus ou au-dessous de propriétés publiques ou privées, ou peut bénéficier d’une procédure d’expropriation ou d’utilisation d’un bien foncier, les autorités réglementaires nationales, tenant pleinement compte du principe de proportionnalité, peuvent imposer le partage de ces ressources ou de ce bien foncier, notamment des bâtiments, des accès aux bâtiments, du câblage des bâtiments, des pylônes, antennes, tours et autres constructions de soutènement, gaines, conduite ...[+++]


Calls for minimum EU energy-efficiency standards for new and refurbished buildings; calls on the relevant local authorities and professional associations in the Member States to establish energy-efficiency criteria, guidelines and national legislation or administrative decisions for new buildings as a leitmotiv for architects and building engineers, with building regulations for the energy efficiency of new buildings and major renovation works, and to ensure in this context clean and healthy indoor air;

appelle à l'adoption de normes communautaires minimales d'efficacité énergétique pour les nouvelles constructions et les bâtiments rénovés; demande aux collectivités territoriales et aux associations professionnelles responsables dans les États membres de placer les critères, les lignes directrices et la législation nationale ou les décisions administratives en matière d'efficacité énergétique des nouvelles constructions au centre des préoccupations des architectes et des ingénieurs du bâtiment, en instaurant des dispositions légales relatives au degré d'efficacité énergétique des nouvelles constructions et des travaux de rénovation imp ...[+++]


The first phase of the Common European Asylum System is to be constituted by four EU legislative "building blocks", relating to the determination of the State responsible for the examination of an asylum application, and setting minimum standards on asylum procedures, conditions for the reception of asylum seekers, and the qualification and content of refugee- and subsidiary protection status.

La première phase porte sur quatre composantes législatives relatives à la détermination de l'État responsable de l'examen de la demande d'asile et à l'établissement de normes minimales régissant les procédures d'asile, les conditions d'accueil des demandeurs, ainsi que l'octroi et le contenu du statut de réfugié et de la protection subsidiaire.


The first phase of the Common European Asylum System is to be constituted by four EU legislative "building blocks", relating to the determination of the State responsible for the examination of an asylum application, and setting minimum standards on asylum procedures, conditions for the reception of asylum seekers, and the qualification and content of refugee- and subsidiary protection status.

La première phase porte sur quatre composantes législatives relatives à la détermination de l'État responsable de l'examen de la demande d'asile et à l'établissement de normes minimales régissant les procédures d'asile, les conditions d'accueil des demandeurs, ainsi que l'octroi et le contenu du statut de réfugié et de la protection subsidiaire.




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'Legislative Building' ->

Date index: 2022-03-30
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