Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Area of life-long learning
Continuing education
EYLL
Education on health matters
Education on healthy life choices
Education-working life relations
European Year of Life-long Education and Training
Give advice on family life
Health education
Information on healthy life choices
Life
Life-long education
Life-long learning
Lifelong education
Lifelong learning
Long life
Longevity
Permanent education
Provide culturally-sensitive education on family life
Provide education on family life
Provide education on family-life
School-working life relations
Towards a Conceptual Model of Life-Long Education
University-working life relations

Traduction de «Life-long education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
continuing education [ permanent education | lifelong education | life-long education | lifelong learning | life-long learning ]

éducation permanente [ apprentissage permanent ]


European Year of Life-long Education and Training | EYLL [Abbr.]

Année européenne de l'éducation et de la formation tout au long de la vie


Towards a Conceptual Model of Life-Long Education

Vers un modèle conceptuel d'éducation permanente


International Center for Life - Long Education and United Action

International Center for Life - Long Education and United Action


give advice on family life | provide culturally-sensitive education on family life | provide education on family life | provide education on family-life

assurer une éducation sur la vie de famille


school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]


A rare life-threatening autoinflammatory syndrome with immune deficiency disorder characterized by early-onset life-long inflammation affecting the skin and bowel associated with recurrent infections. Presents with perioral and perianal psoriasiform

maladie inflammatoire intestinale et cutanée néonatale




education on healthy life choices | information on healthy life choices | education on health matters | health education

éducation à la santé | éducation sanitaire


area of life-long learning

espace d'apprentissage tout au long de la vie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the field of education, the 'Education and Training 2010' programme aims to ensure a high level of life-long education and training.

Dans le domaine de l'éducation, le programme "Education et formation 2010" a pour objectif d'assurer un niveau élevé de formation et d'instruction tout au long de la vie.


The programme has six priorities with the following shares in total funding: active labour market policies (20.5%), equal opportunities and social integration (26%), life-long education and training (23%), adaptation of workers, business spirit, research, innovation, technology (22.5%), increasing the participation of women in the labour market (4%), horizontal measures (4%).

Le programme est organisé en six axes prioritaires dont les dotations par rapport à l'enveloppe totale sont les suivantes : politiques actives du marché du travail (20,5%); égalité de chances, intégration sociale (26%); éducation et formation tout au long de la vie (23%); adaptation des travailleurs, esprit d'entreprise, recherche, innovation, technologie (22,5%); amélioration de la participation des femmes au marché du travail (4%); actions transversales (4%).


179. Stresses that active education/training and skills strategies are fundamental in the transition to a sustainable, resource-efficient economy; calls on the Member States to establish targeted citizens’ training and education programmes and to encourage local community-led education to reduce energy demand and produce renewable energy; emphasises that the success of the Energy Union requires, on the one hand, equal access to initial as well as life-long education and training, as an essential means to respond to changing circumstances and citizens' aspirations, and, on the other hand, to the needs of the labour market; recalls that ...[+++]

179. souligne que l'éducation et la formation actives et les stratégies en matière de compétences sont fondamentales dans la transition vers une économie durable et économe en ressources; invite les États membres à mettre au point des programmes de formation et d'éducation spécifiquement destinés aux citoyens, et à encourager l'éducation dispensée par les communautés locales pour réduire la demande énergétique et produire de l'énergie renouvelable; souligne que le succès de l'Union de l'énergie passe par l'égalité d'accès à l'enseignement initial et à la formation tout au long de la vie, en tant que moyen essentiel de répondre aux chan ...[+++]


176. Stresses that active education/training and skills strategies are fundamental in the transition to a sustainable, resource-efficient economy; calls on the Member States to establish targeted citizens' training and education programmes and to encourage local community-led education to reduce energy demand and produce renewable energy; emphasises that the success of the Energy Union requires, on the one hand, equal access to initial as well as life-long education and training, as an essential means to respond to changing circumstances and citizens' aspirations, and, on the other hand, to the needs of the labour market; recalls that ...[+++]

176. souligne que l'éducation et la formation actives et les stratégies en matière de compétences sont fondamentales dans la transition vers une économie durable et économe en ressources; invite les États membres à mettre au point des programmes de formation et d'éducation spécifiquement destinés aux citoyens, et à encourager l'éducation dispensée par les communautés locales pour réduire la demande énergétique et produire de l'énergie renouvelable; souligne que le succès de l'Union de l'énergie passe par l'égalité d'accès à l'enseignement initial et à la formation tout au long de la vie, en tant que moyen essentiel de répondre aux chan ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
K. Whereas poverty disproportionately affects poorly educated persons, whereas the Commission and Member States should propose joint action to improve access and the right to life-long education and training,

K. considérant que la pauvreté affecte de façon disproportionnée les personnes ayant un niveau d'éducation faible et que la Commission et les États membres devraient proposer une action conjointe visant à améliorer l'accès et le droit à l'éducation et à la formation tout au long de la vie,


In the field of education, the 'Education and Training 2010' programme aims to ensure a high level of life-long education and training.

Dans le domaine de l'éducation, le programme "Education et formation 2010" a pour objectif d'assurer un niveau élevé de formation et d'instruction tout au long de la vie.


8. Calls on the Commission and the Member States, in the context of employment policy, to offer women greater incentives to join the labour market and become economically independent at all stages of their lives. Draws attention in this connection to the target set by the Lisbon European Council in 2001of raising the number of women in employment to 60% by 2010. This policy should also tackle the causes of the earnings differentials between men and women which have an impact on levels of invalidity and old-age pensions. Believes that this can be achieved, among other things, by offering girls and women a wider range of professional choices and by guaranteeing life-long education and vocat ...[+++]

8. invite la Commission et les États membres à renforcer dans le cadre de la politique de l'emploi les incitations aux femmes à s'intégrer dans le marché du travail afin d'assurer leur indépendance économique dans toutes les situations de leur vie; rappelle en l'occurrence l'objectif fixé en 2001 par le Conseil européen de Lisbonne, à savoir une participation des femmes au marché du travail atteignant 60% en 2010; fait observer qu'une telle politique doit également s'attaquer aux causes des écarts de rémunérations entre les hommes et les femmes qui se répercutent sur les niveaux de pension d'invalidité et de vieillesse; estime que ces objectifs peuvent notamment être atteints en diversifiant les choix professionnels des jeunes filles et des femmes, en a ...[+++]


- improving the production, transmission and utilisation of knowledge in Europe; - options and choices for the development of a knowledge-based society serving the EU objectives set at the Lisbon and Nice European Councils, in particular as regards improving the quality of life, employment and labour market policies, life-long education and training, and strengthening social cohesion and sustainable development; - variety of transition dynamics towards the knowledge-based society at local, national and regional level.

- options et choix pour le développement d'une société de la connaissance au service des objectifs que l'Union s'est fixés aux Conseils européens de Lisbonne et de Nice, en particulier en matière d'amélioration de la qualité de la vie, de politiques de l'emploi et du marché du travail, d'éducation et de formation tout au long de la vie, et de renforcement de la cohésion sociale et de développement durable ;


(4) in its communication "Towards a Europe of Knowledge", the Commission set out guidelines for the creation of an open and dynamic European education area capable of achieving the objective of life-long education and training.

(4) dans sa communication "Pour une Europe de la connaissance", la Commission a défini des orientations pour la construction d'un espace éducatif européen ouvert et dynamique, permettant de réaliser l'objectif de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


- the first type, Actions 1 to 3, is aimed at the three basic stages of life-long education (school, university, other).

- le premier type, les actions 1 à 3, vise les trois étapes fondamentales d'une éducation tout au long de la vie (école, université, autres filières),


w