Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Long Tech. Voc.
Long Technical and Vocational Program
Short Tech. Voc.
Short Technical and Vocational Program
Technical and vocational program teacher

Traduction de «Long Technical and Vocational Program » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Long Technical and Vocational Program [ Long Tech. Voc. ]

Programme professionnel long


Short Technical and Vocational Program [ Short Tech. Voc. ]

Programme professionnel court


technical and vocational program teacher

professeur au programme des techniques et des métiers [ professeure au programme des techniques et des métiers ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A great example of this, are the Technical and Vocational programs organised with the Ministry of National Education, which aim at increasing employability by facilitating entry into the labour market and thus supporting the integration of refugees in their host communities".

Les programmes de formation technique et professionnelle organisés par le ministère de l'éducation nationale, qui visent à accroître l'employabilité en facilitant l'entrée sur le marché du travail et à soutenir ainsi l'intégration des réfugiés au sein de leurs communautés d'accueil, constituent un bel exemple à cet égard».


In addition, the Commission signed a €20 million contract yesterday with KfW in the area of socio-economic support, which aims to renew and modernise existing workshops of the Technical and Vocational training program (TVET) run by the Ministry of National Education.

En outre, la Commission a signé hier un contrat de 20 millions d'euros avec la KfW dans le domaine du soutien socioéconomique. Ce contrat vise à renouveler et à moderniser des ateliers existants du programme de formation technique et professionnelle géré par le ministère de l'éducation nationale.


* Undertake medium and long term strategy definition and programming of technical assistance and co-operation including defining appropriate human rights and democratisation priorities as part of the preparation of the Country Strategy Paper for co-operation with China.

* Définir une stratégie et un programme à moyen et à long terme en matière d'assistance et de coopération techniques, en arrêtant notamment les priorités adéquates en matière de droits de l'homme et de démocratisation dans le cadre de la préparation du document stratégique sur la coopération avec la Chine.


3. Underlines the need for investment in effective educational and vocational guidance systems in order to guide young women towards choosing science, engineering or technical higher education, be it academic or non-academic; notes that particular attention must be paid to integrating ICT competences, digital literacy and commu ...[+++]

3. met l'accent sur le besoin d'investir dans des systèmes efficaces d'orientation scolaire et professionnelle encourageant les jeunes femmes à choisir une filière scientifique, le métier d'ingénieur ou un enseignement technique supérieur en milieu universitaire ou autre; fait observer qu'il convient d'accorder une attention particulière à intégrer tant les compétences en matière de TIC que la culture numérique et les aptitudes de communication dans les politiques de formation ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
68. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

68. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le p ...[+++]


8. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

8. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le p ...[+++]


68. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

68. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le p ...[+++]


68. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

68. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le p ...[+++]


The study found that the unemployment rates for graduates in the humanities and social sciences were only 5.8 per cent and 8.4 per cent respectively, compared to 8.6 per cent for graduates from two-year technical and vocational programs and 14.6 per cent for graduates from employment-related technical programs.

L'étude a constaté que les taux de chômage des diplômés dans le secteur des sciences humaines et des sciences sociales n'étaient que de 5,8 p. 100 et 8,4 p. 100 respectivement, alors qu'il était de 8,6 p. 100 chez les diplômés des programmes professionnels et techniques de 2 ans et de 14,6 p. 100 chez les diplômés des programmes techniques reliés à l'emploi.


The other five programmes are thematic and multiregional, and are intended to promote employment, vocational training systems, the business spirit and life-long learning, social inclusion and technical assistance.

Les cinq autres programmes sont de nature thématique et plurirégionaux, et ont pour objet la promotion de l'emploi, les systèmes de formation professionnelle, l'esprit d'entreprise et l'apprentissage tout au long de la vie, l'inclusion sociale, et l'assistance technique.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Long Technical and Vocational Program' ->

Date index: 2023-08-11
w