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Assess performance of rail operations
Assess performance of railroad operations
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Conduct performance assessments of rail operations
EPBD
EU Directive on the Energy Performance of Buildings
Economic aspect
Economic conditions
Energy Performance of Buildings Directive
European Energy Performance of Buildings Directive
Good regulatory practice
Macroeconomic conditions
Macroeconomic context
Macroeconomic environment
Macroeconomic indicator
Macroeconomic performance
Macroeconomic variable
Macroeconomics
Outcome-based regulation
Overall macroeconomic performance
Perform rail operations performance evaluations
Performance-based regulation
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation

Traduction de «Macroeconomic performance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
overall macroeconomic performance

résultat macroéconomique global


Macroeconomic Performance and Income Distribution in Canada

Macroeconomic Performance and Income Distribution in Canada


Macroeconomic Performance and Public Highway Infrastructure

Performance macroéconomique et infrastructure routière


economic conditions [ economic aspect | Macroeconomic performance(STW) ]

condition économique [ aspect économique ]


macroeconomic conditions | macroeconomic context | macroeconomic environment

conditions macroéconomiques | environnement macroéconomique


macroeconomic variable [ macroeconomic indicator ]

variable macroéconomique [ indicateur macroéconomique ]


assess performance of railroad operations | conduct performance assessments of rail operations | assess performance of rail operations | perform rail operations performance evaluations

évaluer les performances d’opérations ferroviaires


Energy Performance of Buildings Directive | EU Directive on the Energy Performance of Buildings | European Directive on the Energy Performance of Buildings | European Energy Performance of Buildings Directive | EPBD [Abbr.]

Directive 2002/91/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2002 sur la performance énergétique des bâtiments




regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Stresses that there is no direct relationship between regional policy performance and the macroeconomic performance of a Member State, and that regions should not be punished for the national level’s failure to comply with procedures related to economic governance; believes that imposing additional penalties could thus exacerbate the problems of those Member States already facing macroeconomic difficulties and that macroeconomic conditionalities are therefore not acceptable.

16. souligne qu'il n'y a pas de lien direct entre les performances de la politique régionale et les performances macroéconomiques d'un État membre et que les régions ne devraient pas pâtir du fait que les procédures de gouvernance économique n'aient pas été respectées au niveau national; est d'avis que le fait d'imposer des pénalités supplémentaires pourrait exacerber les problèmes des États membres déjà confrontés à des difficultés macroéconomiques et que, dès lors, les conditions macroéconomiques ne sont pas acceptables.


(18a) The ESF should add real value to Member States' policies, and its distribution should therefore not be automatically linked to the macroeconomic performance of a Member State.

(18 bis) Le FSE devrait ajouter une réelle valeur aux politiques des États membres, et sa répartition ne devrait donc pas être automatiquement liée aux résultats macroéconomiques d'un État membre.


Stresses, however, that there is no direct relation between the regional policy performance and the macroeconomic performance of a Member State, and that the regions should not be punished for the failure of the national level to comply with procedures related to economic governance; believes that imposing additional penalties could thus exacerbate the problems of Member States already facing macroeconomic difficulties, and, therefore, that macroeconomic conditionalities are not acceptable;

souligne toutefois qu'il n'y a pas de lien direct entre les performances de la politique régionale et les performances macroéconomiques des États membres et que les régions ne devraient pas pâtir du fait que les procédures en matière de gouvernance économique n'aient pas été respectées au niveau national; est d'avis que le fait d'imposer des pénalités supplémentaires pourrait exacerber les problèmes des États membres déjà confrontés à des difficultés macroéconomiques et que, par conséquent, les conditionnalités macroéconomiques ne so ...[+++]


43. Stresses, however, that there is no direct relation between the regional policy performance and the macroeconomic performance of a Member State, and that the regions should not be punished for the failure of the national level to comply with procedures related to economic governance; believes that imposing additional penalties could thus exacerbate the problems of Member States already facing macroeconomic difficulties, and, therefore, that macroeconomic conditionalities are not acceptable;

43. souligne toutefois qu'il n'y a pas de lien direct entre les performances de la politique régionale et les performances macroéconomiques des États membres et que les régions ne devraient pas pâtir du fait que les procédures en matière de gouvernance économique n'aient pas été respectées au niveau national; est d'avis que le fait d'imposer des pénalités supplémentaires pourrait exacerber les problèmes des États membres déjà confrontés à des difficultés macroéconomiques et que, par conséquent, les conditionnalités macroéconomiques n ...[+++]


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(9b) Achieving a deep and efficient single market is a key element for ensuring the EU's overall macroeconomic performance; it is particularly crucial for the solidity of the economic and monetary union to deliver economic benefits, restore growth and create new job opportunities.

(9 ter) Il est essentiel d'approfondir et de rendre efficace le marché unique pour assurer les résultats macroéconomiques généraux de l'Union; il est particulièrement important pour la solidité de l'union économique et monétaire d'apporter des avantages économiques, de rétablir la croissance et de créer de nouvelles possibilités d'emploi.


(9 b) Achieving a deep and efficient single market is a key element for ensuring the EU's overall macroeconomic performance; it is particularly crucial for the solidity of the economic and monetary union to deliver economic benefits, restore growth and create new job opportunities.

(9 ter) Il est essentiel d'approfondir et de rendre efficace le marché unique pour assurer les résultats macroéconomiques généraux de l'UE; il est particulièrement important pour la solidité de l'Union économique et monétaire d'apporter des avantages économiques, de rétablir la croissance et de créer de nouvelles possibilités d'emploi.


General macroeconomic performance is not a direct concern of this chapter, though it underlies recent trends in overall public expenditure and revenue in Member States as well as changes in the composition of public spending.

La présente partie ne s'intéresse pas directement aux résultats macro-économiques globaux, même s'ils sous-tendent les évolutions récentes de la dépense publique globale et des recettes dans les Etats membres ainsi que les changements qui sont intervenus dans la structure de la dépense publique.


Against the background of weak external demand, macroeconomic performance in Estonia remained solid in 2003, but the current account deficit widened to 13.7 per cent of GDP.

En 2002, malgré la faiblesse de la demande extérieure, les résultats macroéconomiques de l'Estonie sont restés solides. Le déficit de sa balance courante, en revanche, a grimpé à 13,7% du PIB en 2003.


However, good macroeconomic performance will provide not only the environment for the EU manufacturing sector to improve its productivity and ultimately to compete internationally and to create jobs but also the conditions for the growth of the service sector.

Toutefois, de bonnes performances macro-économiques contribueront à créer non seulement un environnement au sein duquel le secteur manufacturier de l'UE pourra améliorer sa productivité, et au final, affronter la concurrence internationale et créer de nouveaux emplois, mais aussi les conditions pour la croissance du secteur des services.


As Mario Monti states in his report, 'achieving a deep and efficient single market is a key factor determining the EU's overall macroeconomic performance'[1].

Comme l'indique Mario Monti dans son rapport, "la réalisation d'un marché unique approfondi et efficace est un facteur déterminant pour la performance macroéconomique globale de l'Union"[1].


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