Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquatic fauna
Budget airline
Budget carrier
Build relationships with various types of carrier
Carrier by sea
Carrier concentration
Carrier density
Carrier spacing
Carrier-frequency separation
Carrier-frequency spacing
Charge-carrier concentration
Charge-carrier density
Chrominance carrier
Chrominance subcarrier
Color carrier
Color sub-carrier
Color subcarrier
Colour carrier
Colour sub-carrier
Colour subcarrier
Council of Marine Carriers
Develop relationships with various types of carrier
Discount airline
Discount carrier
Domestic marine carrier
Foster relationships with various types of carrier
Low cost airline
Low cost carrier
Low fare airline
Low fare carrier
MGO
Marine animals
Marine carrier
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine fauna
Marine flora
Marine fuel
Marine gas oil
Marine life
Marine organism
Marine residual fuel
No frills airline
No frills carrier
Ocean carrier
Sea carrier
Separation between the carrier frequencies
Subcarrier
Towboat Industrial Relations Association

Traduction de «Marine carrier » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
domestic marine carrier

transporteur maritime intérieur


ocean carrier [ sea carrier | marine carrier | carrier by sea ]

transporteur maritime [ transporteur par mer ]


Council of Marine Carriers [ Towboat Industrial Relations Association ]

Council of Marine Carriers


marine life [ marine fauna | marine flora | Aquatic fauna(ECLAS) | Marine animals(ECLAS) | marine organism(GEMET) ]

espèce marine [ faune marine | flore marine ]


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


chrominance carrier | chrominance subcarrier | color carrier | color subcarrier | color sub-carrier | colour carrier | colour subcarrier | colour sub-carrier | subcarrier

porteuse couleur | sous-porteuse couleur


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

combustible marin [ carburant marin | combustible résiduel marin | distillat combustible marin ]


carrier concentration | carrier density | charge-carrier concentration | charge-carrier density

densité des porteurs de charge


carrier spacing | carrier-frequency separation | carrier-frequency spacing | separation between the carrier frequencies

écartement des porteuses


develop relationships with various types of carrier | establish links with carriers operating in different areas of transportation | build relationships with various types of carrier | foster relationships with various types of carrier

favoriser les relations avec divers types de transporteurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Remission is granted of the fees for marine navigation services provided by the Canadian Coast Guard that are fixed under subsection 47(1) of the Oceans Act and that are paid or payable for the year 2011 by marine carriers in respect of ships operating in Canadian waters between locations situated north of 60° north latitude and locations situated south of 60° north latitude.

1. Est accordée une remise des droits pour les services de navigation maritime offerts par la Garde côtière canadienne qui sont fixés en vertu du paragraphe 47(1) de la Loi sur les océans et payés ou à payer, pour l’année 2011, par les transporteurs maritimes relativement aux navires exploités dans les eaux canadiennes entre des endroits situés au nord de 60° de latitude nord et des endroits situés au sud de 60° de latitude nord.


Mr. Stan Dromisky (Thunder Bay—Atikokan, Lib.): Mr. Speaker, it is my great pleasure today to welcome Canada's major marine carriers, shippers and port organizations to Ottawa to participate in the inaugural National Marine Day.

M. Stan Dromisky (Thunder Bay—Atikokan, Lib.): Monsieur le Président, j'ai le plaisir d'accueillir aujourd'hui à Ottawa les plus grandes organisations de transport maritime et portuaires venues participer à l'inauguration de la Journée nationale de la marine.


In a related initiative, the proposed Marine Liabilities Act will consolidate all existing marine liability laws into a single streamlined act that will establish uniform, and in some cases new, liability rules for marine carriers regarding passengers, goods, and pollution.

Dans un domaine connexe, le projet de loi sur la responsabilité en matière maritime regroupera toutes les lois actuelles en matière de responsabilité maritime en une seule loi simplifiée qui établira des règles de responsabilité uniformes—et parfois de nouvelles—pour les transporteurs maritimes concernant les passagers, les marchandises et la pollution.


In a related initiative, the new Marine Liability Act, which is now at third reading stage in the Senate, will consolidate all existing marine liability laws into a single act that will establish uniform—and in some cases new—liability rules for marine carriers regarding passengers, goods, and pollution.

En vertu d'une initiative connexe, la nouvelle Loi sur la responsabilité en matière maritime, qui se trouve à l'étape de la troisième lecture au Sénat, regroupera toutes les lois existantes sur la responsabilité maritime en une seule loi qui fixera des règles de responsabilité uniformes—et, dans certains cas, nouvelles—pour les transporteurs maritimes en ce qui concerne les passagers, les marchandises et la pollution.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
From our point of view, we would like to call it a ``backhaul revenue,'' because maybe some of these products cannot afford the high prices that Wal-Mart is paying on goods coming in, but it certainly would be revenue traffic for both the rail carriers and the marine carriers.

De notre point de vue, nous aimerions appeler cela un « revenu pour le voyage de retour », parce que peut-être que pour certains de ces produits, on ne paierait pas aussi cher que Wal-Mart paye pour les biens que la compagnie fait venir, mais ce serait certainement une source de revenu pour les transporteurs ferroviaires et maritimes.


Littering of plastic carrier bags contributes to the problem of marine litter that threatens marine eco-systems worldwide.

Les déchets sauvages des sacs en plastique à poignées viennent aggraver le problème des déchets marins qui menacent les écosystèmes marins dans le monde entier.


Littering of plastic carrier bags contributes to the problem of marine litter that threatens marine eco-systems worldwide.

Les déchets sauvages des sacs en plastique à poignées viennent aggraver le problème des déchets marins qui menacent les écosystèmes marins dans le monde entier.


(3) Lightweight plastic carrier bags with a thickness below 50 microns, which represent the vast majority of the total number of plastic carrier bags consumed in the Union, are less reusable than thicker plastic carrier bags, thus become waste more quickly, are more prone to littering and, due to their light weight, more likely to end up scattered through the environment, both on land and in freshwater and marine-ecosystem .

(3) Les sacs en plastique légers à poignées d'une épaisseur inférieure à 50 microns, qui représentent la grande majorité du nombre total des sacs en plastique à poignées consommés dans l'Union, sont moins réutilisables que les sacs en plastique à poignées plus épais, finissant par conséquent plus rapidement à la poubelle, sont plus susceptibles de se transformer en déchets sauvages et, en raison de leur faible poids, d'être disséminés dans l'environnement, tant sur terre que dans les écosystèmes marins et d'eau douce .


(3) Lightweight plastic carrier bags with a thickness below 50 microns, which represent the vast majority of the total number of plastic carrier bags consumed in the Union, are less reusable than thicker plastic carrier bags, thus become waste more quickly, are more prone to littering and, due to their light weight, more likely to end up scattered through the environment, both on land and in freshwater and marine-ecosystem.

(3) Les sacs en plastique légers à poignées d'une épaisseur inférieure à 50 microns, qui représentent la grande majorité du nombre total des sacs en plastique à poignées consommés dans l'Union, sont moins réutilisables que les sacs en plastique à poignées plus épais, finissant par conséquent plus rapidement à la poubelle, sont plus susceptibles de se transformer en déchets sauvages et, en raison de leur faible poids, d'être disséminés dans l'environnement, tant sur terre que dans les écosystèmes marins et d'eau douce.


As regards Paolo Costa’s report, I find it good that we have combined the subject of accidents with liability insurance for marine carriers both at sea and on inland waterways.

Concernant le rapport Costa, je suis heureux que nous ayons combiné la question des accidents avec l’assurance de responsabilité des transporteurs maritimes, qu’ils naviguent en mer ou sur les voies intérieures.


w