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Maritime Provinces Higher Education Act
Maritime Provinces Higher Education Commission Act

Traduction de «Maritime Provinces Higher Education Commission Act » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Maritime Provinces Higher Education Commission Act

Loi sur la Commission de l'enseignement supérieur des provinces Maritimes


Maritime Provinces Higher Education Act (Nova Scotia) [ An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission ]

Maritime Provinces Higher Education Act (Nova Scotia) Act [ An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission ]


An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission

An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On 4 October, the Commission followed up by issuing an additional reasoned opinion, providing further clarifications on the Commission's concerns about the non-compatibility of the Higher Education Act with the EU's obligations under the GATS.

Le 4 octobre, la Commission a donné suite en publiant un avis motivé complémentaire, dans lequel elle apportait davantage de précisions sur ses préoccupations concernant l'incompatibilité de la loi sur l'enseignement supérieur avec les obligations de l'UE dans le cadre de l'AGCS.


On 11 November, Hungary informed the Commission that the deadline for fulfilling the new requirements under the Higher Education Act has been extended by one year.

Le 11 novembre, la Hongrie a informé la Commission que le délai pour répondre aux nouvelles exigences prévues par la loi sur l'enseignement supérieur a été prolongé d'un an.


The complementary reasoned opinion sent today provides further clarifications on the Commission's concerns about the non-compatibility of the Higher Education Act with the EU's obligations under the GATS.

L'avis motivé complémentaire envoyé aujourd'hui apporte des éclaircissements supplémentaires au sujet des préoccupations de la Commission quant à l'incompatibilité de la loi sur l'enseignement supérieur avec les obligations de l'UE au titre de l'AGCS.


24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reve ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi qu ...[+++]


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24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reve ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi qu ...[+++]


24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reve ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi qu ...[+++]


An October 1997 report entitled " Accessibility to Post-secondary Education in the Maritimes," prepared by the Angus Reid group for the Maritime Provinces Higher Education Commission, noted that:

Un rapport sur l'accessibilité à l'éducation postsecondaire dans les Maritimes publié en octobre 1997 par le groupe Angus Reid pour le compte de la Commission de l'enseignement supérieur des provinces maritimes souligne que:


2. Takes the view that, in its draft Strategy Document 2007-2013 and draft Multiannual Indicative Programme for Asia, the Commission exceeds its implementing powers laid down in the basic act by including in its Focal Sector 2 ('higher education and research institutes') – for which it earmarks about 15% of the funds in the Multiannual Indicative Programme – the following elements, which are not in compliance with Article 2(1) and (4) of Regulation (EC) No 1905/2006, as the primary objective of these elements is n ...[+++]

2. est d'avis que dans son projet de document de stratégie 2007-2013 et dans son projet de programme indicatif pluriannuel pour l'Asie, la Commission excède ses compétences d'exécution prévues dans l'acte de base en incluant dans son secteur principal 2 "Enseignement supérieur et instituts de recherche" (auxquels elle consacre près de 15 % des fonds du programme indicatif pluriannuel) les éléments suivants qui ne sont pas conformes à l'article 2, paragr ...[+++]


2. Takes the view that in its draft Strategy Document 2007-2010 and draft Multiannual Indicative Programme for Asia the Commission exceeds its implementing powers laid down in the basic act by including in its Focal Sector 2 ('higher education and research institutes') – for which it earmarks about 15% of the funds in the Multiannual Indicative Programme – the following elements, which are not in compliance with paragraphs 1 and 4 of Article 2 of Regulation (EC) No 1905/2006, as the primary objective of these elem ...[+++]

2. est d'avis que dans son projet de document de stratégie 2007-2010 et dans le projet de programme indicatif pluriannuel pour l'Asie, la Commission excède ses compétences d'exécution prévues dans l'acte de base en incluant dans son secteur principal 2 "Enseignement supérieur et instituts de recherche" (auxquels elle consacre près de 15% des fonds du programme indicatif pluriannuel) les éléments suivants qui ne sont pas conformes aux paragraphes 1 et 4 de l'article 2 du règl ...[+++]


3. The Commission, acting in cooperation with the Member States, will take the necessary measures to encourage balanced participation at Community, national and, where appropriate, regional level, and, in the case of higher education, across the various fields of study.

3. La Commission, en coopération avec les États membres, prend les mesures nécessaires pour encourager une participation équilibrée sur les plans communautaire, national et, s'il y a lieu, régional, ainsi que, dans le cas de l'enseignement supérieur, dans les divers domaines d'études.




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Date index: 2022-02-10
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