Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt mathematical tools for managing vehicles
Apparatus
Calculation
Device
Exercise mathematics
Handle mathematical tools for managing vehicles
Health aid
Implement mathematics
Instrument
Levelling of an instrument
Mathematical instrument set
Mathematical subjects
Mathematics
Mathematics and Data Processing Company Ltd.
Pre-setting instrument
Pre-setting measuring instrument
Set
Setting up
Society for Mathematics and Data Processing
Study of mathematics
Surgical instrument set
Surveying instrument set
Unit
Use mathematical software
Use mathematical tools and equipment
Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles

Traduction de «Mathematical instrument set » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mathematical instrument set

ensemble de géométrie et dessin | ensemble de géométrie




surgical instrument set

trousse d'instruments chirurgicaux




handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

utiliser des outils mathématiques pour la gestion de véhicules


implement mathematics | use mathematical software | exercise mathematics | use mathematical tools and equipment

utiliser des outils et équipements mathématiques


mathematical subjects | study of mathematics | calculation | mathematics

mathématiques


Mathematics and Data Processing Company Ltd. | Society for Mathematics and Data Processing

Société des mathématiques et de l'informatique


pre-setting measuring instrument [ pre-setting instrument ]

appareil mesureur prédéterminateur


instrument | apparatus | device | set | unit | health aid

instrument | appareil | dispositif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathematics; in this context, ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences, de l'ingénierie et des technologi ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathematics; in this context, ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences, de l'ingénierie et des technologi ...[+++]


101. Notes that RISE will require more and better access to training, lifelong learning, fit-for-the-future vocational training and university education, a strong emphasis on the science, technology, engineering and mathematics (STEM) fields, particularly for women, and entrepreneurship support; advocates the inclusion of such topics in school curricula; supports the development of work-linked training and apprenticeship schemes and an adequate social safety net together with a second-chance policy; believes, in this regard, that EU progr ...[+++]

101. relève que la mise en œuvre de la stratégie RISE nécessitera un accès plus large et de meilleure qualité à la formation, à la formation continue et à la formation professionnelle et universitaire adaptée de l'avenir, d'accorder une place prioritaire aux matières techniques, telles que les sciences, la technologie, l'ingénierie et les mathématiques (STEM), notamment pour les femmes, et de soutenir l'entrepreneuriat; préconise l'inclusion de ces matières dans les programmes scolaires; soutient un développement des programmes de formation en alternance et d'apprentissage et la mise en place d'un filet de sécurité social suffisant ass ...[+++]


101.Notes that RISE will require more and better access to training, lifelong learning, fit-for-the-future vocational training and university education, a strong emphasis on the science, technology, engineering and mathematics (STEM) fields, particularly for women, and entrepreneurship support; advocates the inclusion of such topics in school curricula; supports the development of work-linked training and apprenticeship schemes and an adequate social safety net together with a second-chance policy; believes, in this regard, that EU progr ...[+++]

101. relève que la mise en œuvre de la stratégie RISE nécessitera un accès plus large et de meilleure qualité à la formation, à la formation continue et à la formation professionnelle et universitaire adaptée de l'avenir, d'accorder une place prioritaire aux matières techniques, telles que les sciences, la technologie, l'ingénierie et les mathématiques (STEM), notamment pour les femmes, et de soutenir l'entrepreneuriat; préconise l'inclusion de ces matières dans les programmes scolaires; soutient un développement des programmes de formation en alternance et d'apprentissage et la mise en place d'un filet de sécurité social suffisant ass ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Matrix pricing is a mathematical technique used principally to value some types of financial instruments, such as debt securities, without relying exclusively on quoted prices for the specific securities, but rather relying on the securities’ relationship to other benchmark quoted securities.

Il s’agit d’une technique mathématique utilisée principalement pour évaluer certains types d’instruments financiers, tels que des titres de créance, sans se fonder exclusivement sur le prix coté des titres spécifiques, mais plutôt en s’appuyant sur la relation entre les titres et d’autres titres de référence cotés.


Article 6(2) when read in conjunction with point 9 of Section A of Annex I to Regulation (EC) No 1060/2009 requires a credit rating agency to establish a review function responsible for periodically reviewing its methodologies, models and key rating assumptions, such as mathematical or correlation assumptions, and any significant changes or modifications thereto as well as the appropriateness of those methodologies, models and key rating assumptions where they are used or intended to be used for the assessment of new ...[+++]

L’article 6, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1060/2009, lu en combinaison avec l’annexe I, section A, point 9, de ce règlement, prévoit que toute agence de notation met en place une fonction de réexamen chargée de réexaminer périodiquement ses méthodes, modèles et principales hypothèses de notation, telles que les hypothèses mathématiques ou corrélatives, ainsi que les modifications importantes qui y sont apportées, y compris l’adéquation de ces méthodes, modèles et principales hypothèses de notation lorsqu’ils sont utilisés ou qu’ ...[+++]


7. A credit rating agency shall establish an independent review function responsible for periodically reviewing the methodologies, models and key mathematical, correlation and other assumptions and any significant changes or modifications to them as well as the appropriateness of those methodologies, models and assumptions in the event of their use or proposed use for the assessment of new financial instruments.

7. Toute agence de notation met en place une cellule de contrôle chargée de contrôler périodiquement les méthodes, modèles et principales hypothèses mathématiques, de corrélation et autres ainsi que toute modification importante qui y est apportée, y compris l'adéquation de ces méthodes, modèles et hypothèses, en cas d'utilisation ou d'utilisation proposée, à l'évaluation de nouveaux instruments financiers.


9017 | Drawing, marking-out or mathematical calculating instruments (for example, drafting machines, pantographs, protractors, drawing sets, slide rules, disc calculators); instruments for measuring length, for use in the hand (for example, measuring rods and tapes, micrometers, callipers), not specified or included elsewhere in this chapter | Manufacture in which the value of all the materials used does not exceed 40 % of the ex-works price of the product | |

9017 | Instruments de dessin, de traçage ou de calcul (machines à dessiner, pantographes, rapporteurs, étuis de mathématiques, règles et cercles à calcul, par exemple); instruments de mesure de longueurs, pour emploi à la main (mètres, micromètres, pieds à coulisse et calibres, par exemple), non dénommés ni compris ailleurs dans le présent chapitre | Fabrication dans laquelle la valeur de toutes les matières utilisées ne doit pas excéder 40 % du prix départ usine du produit | |


ex90.21 | Instruments, apparatus or models designed solely for demonstrational purposes (for example, in education or exhibition), unsuitable for other uses: Patterns, models and wall charts of an educational, scientific or cultural character, designed solely for demonstration and educationMock-ups or visualizations of abstract concepts such as molecular structures or mathematical formulae |

ex 90.21 | Instruments, appareils et modèles conçus pour la démonstration dans l'enseignement, dans les expositions, etc., non susceptibles d'autres emplois Modèles, maquettes et tableaux muraux de caractère éducatif, scientifique ou culturel destinés exclusivement à la démonstration et à l'enseignementMaquettes ou modèles visuels réduits de concepts abstraits tels que structures moléculaires ou formules mathématiques |


The following areas are regarded as particularly suitable to benefit from the plan because of their multidisciplinary nature : - mathematics - physics - chemistry - life sciences - earth and ocean sciences - scientific instrumentation - engineering sciences : fluid and solid mechanics.

Les domaines jugés prioritaires pour l'action en raison de leur caractère pluridisciplinaire sont : -les mathématiques -la physique -la chimie -les sciences du vivant -les sciences de la terre et des océans -l'instrumentation scientifique -les sciences de l'ingénieur : mécanique des fluides et des solides.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Mathematical instrument set' ->

Date index: 2022-06-01
w