Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CPCC
Civilian Planning and Conduct Capability
Civilian mission of the EU
Civilian mission of the European Union
EU civilian mission
EU civilian operation
MPCC
Military Planning and Conduct Capability
Permanent operational planning and conduct capability

Traduction de «Military Planning and Conduct Capability » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Military Planning and Conduct Capability | MPCC [Abbr.]

capacité militaire de planification et de conduite | MPCC [Abbr.]


EU civilian mission [ civilian mission of the EU | civilian mission of the European Union | Civilian Planning and Conduct Capability | CPCC | EU civilian operation ]

mission civile de l'UE [ capacité civile de planification et de conduite | CPCC | mission civile de l'Union européenne | opération civile de l'UE | opération civile de l'Union européenne ]


permanent operational planning and conduct capability

capacité permanente de planification et de conduite opérationnelles


Civilian Planning and Conduct Capability | CPCC [Abbr.]

capacité civile de planification et de conduite | CPCC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It establishes a military command and control structure, the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS)part of the European External Action Service (EEAS), to provide support to the Director of the MPCC (who is also Director-General of the EUMS) in his role as operations commander for non-executive*EU military operations.

Elle établit la capacité militaire de planification et de conduite (MPCC), une structure militaire de commandement et de contrôle, au sein de l’État-major de l’UE (EMUE), qui fait partie du service européen pour l’action extérieure (SEAE). Son but vise à fournir un soutien au directeur de la MPCC (également directeur général de l’EMUE) au niveau de ses fonctions de commandant des opérations à mandat non exécutif*Opérations militaires de l’UE.


1. The responsibility for the operational planning and conduct of EU non-executive military missions at the military strategic level shall be assigned to the Director of the Military Planning and Conduct Capability (MPCC).

1. La responsabilité de la planification et de la conduite opérationnelles des missions militaires à mandat non exécutif de l'Union européenne au niveau stratégique militaire est assignée au directeur de la capacité militaire de planification et de conduite (MPCC).


In its conclusions of 6 March 2017, the Council agreed to establish, as a short term objective, a Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS) in Brussels, which will be responsible at the strategic level for the operational planning and conduct of non-executive military missions, working under the political control and strategic direction of the Political and Security Committee (PSC).

Dans ses conclusions du 6 mars 2017, le Conseil est convenu de mettre en place, à court terme, une capacité militaire de planification et de conduite (MPCC) au sein de l'État-major de l'Union européenne (EMUE) à Bruxelles, qui sera chargée, au niveau stratégique, de la planification et de la conduite opérationnelles de missions militaires à mandat non exécutif, sous le contrôle politique et la direction stratégique du Comité politique et de sécurité (COPS).


The decision establishes the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS).

Cette décision crée la capacité militaire de planification et de conduite (MPCC) au sein de l’État-major de l’UE (EMUE).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 4304095 - EN - The EU’s Military Planning and Conduct Capability

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 4304095 - EN - Capacité de l’UE en matière de planification et de conduite militaires


13. Notes with regret that, ten years after the first autonomous EU-led military operation, the EU still does not possess a permanent military planning and conduct capability, and deplores the inhibiting effect this is having on the EU’s ability to respond to acute crises; recalls that the current arrangements, which require ad hoc activation of a national headquarters, constitute a purely reactive approach and do not provide resources for the necessary advance planning;

13. constate avec regret que, dix ans après la première opération militaire autonome menée par l'Union, cette dernière ne possède toujours pas d'une capacité permanente de planification et de conduite militaires, et déplore que cette absence entrave la capacité de l'Union à faire face à des crises graves; rappelle que les arrangements actuels, qui nécessitent l'activation ad hoc d'un quartier général national, s'inscrivent dans ...[+++]


13. Notes with regret that, ten years after the first autonomous EU-led military operation, the EU still does not possess a permanent military planning and conduct capability, and deplores the inhibiting effect this is having on the EU’s ability to respond to acute crises; recalls that the current arrangements, which require ad hoc activation of a national headquarters, constitute a purely reactive approach and do not provide resources for the necessary advance planning;

13. constate avec regret que, dix ans après la première opération militaire autonome menée par l'Union, cette dernière ne possède toujours pas d'une capacité permanente de planification et de conduite militaires, et déplore que cette absence entrave la capacité de l'Union à faire face à des crises graves; rappelle que les arrangements actuels, qui nécessitent l'activation ad hoc d'un quartier général national, s'inscrivent dans ...[+++]


17. Underlines the need for a permanent military planning and conduct capability also with regard to the obligations resulting from the mutual defence clause and the solidarity clause, and stresses the necessity to ensure an adequate level of preparedness and rapidity of response should any of the two clauses be invoked; calls on the VP/HR to propose practical arrangements for the mutual defence clause to define response at EU level;

17. insiste sur la nécessité d'une capacité permanente de planification et de conduite militaires, eu égard, également, aux obligations découlant de la clause de défense mutuelle et de la clause de solidarité, ainsi que sur la nécessité de garantir un niveau adéquat de préparation et de rapidité de réaction en cas d'invocation de l'une des deux clauses; prie la VP/HR de proposer des dispositions pratiques pour la clause de défense mutuelle afin de définir la réponse au niveau de l'Union;


20. Calls once again for the establishment of a permanent EU operations centre overseen by the Vice-President/High Representative, which would be responsible for operational planning and the conduct of military operations; calls for this operations centre to be attached to the EEAS; stresses that the division of the existing system into seven headquarters makes it less effective and responsive and generates huge costs, and that a permanent interlocutor in the military sphere is essential for civil and military coordination on the ground; takes the view that the permanent operations centre could therefore be classed as a form of military planning and conduct capability, and loca ...[+++]

20. plaide à nouveau en faveur de la création d'un centre d'opérations permanent de l'Union, placé sous l'autorité de la haute représentante/vice-présidente, et dont la mission serait la planification opérationnelle et la conduite des opérations militaires; demande le rattachement de ce centre d'opérations au SEAE; souligne que le système actuel, avec sept états-majors, entraîne une perte d'efficacité, de réactivité et des coûts considérables et qu'un interlocuteur permanent dans le domain ...[+++]


20. Calls once again for the establishment of a permanent EU operations centre overseen by the Vice-President/High Representative, which would be responsible for operational planning and the conduct of military operations; calls for this operations centre to be attached to the EEAS; stresses that the division of the existing system into seven headquarters makes it less effective and responsive and generates huge costs, and that a permanent interlocutor in the military sphere is essential for civil and military coordination on the ground; takes the view that the permanent operations centre could therefore be classed as a form of military planning and conduct capability, and loca ...[+++]

20. plaide à nouveau en faveur de la création d'un centre d'opérations permanent de l'Union, placé sous l'autorité de la haute représentante/vice-présidente, et dont la mission serait la planification opérationnelle et la conduite des opérations militaires; demande le rattachement de ce centre d'opérations au SEAE; souligne que le système actuel, avec sept états-majors, entraîne une perte d'efficacité, de réactivité et des coûts considérables et qu'un interlocuteur permanent dans le domain ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Military Planning and Conduct Capability' ->

Date index: 2021-05-11
w