Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Axle tax
Chauffeur
Drivers
Driving personnel
Driving staff
HGV traffic
Heavy goods vehicle
Heavy goods vehicle driver
Heavy goods vehicle road tax
Heavy goods vehicle traffic
Heavy road vehicle
Heavy vehicle
Heavy vehicle traffic
Large vehicle
Lorry driver
Multi-axle heavy goods vehicle
Train driver

Traduction de «Multi-axle heavy goods vehicle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






axle tax [ heavy goods vehicle road tax ]

taxe à l'essieu [ taxe de circulation des poids lourds ]


Committee for the implementation of the rules for the distribution and management of the permits allocated to the Community for heavy goods vehicles travelling in Switzerland | Committee on the distribution of permits for heavy goods vehicles travelling in Switzerland

Comité pour la mise en oeuvre du régime de répartition et de gestion des autorisations allouées à la Communauté pour les poids lourds circulant en Suisse | Comité pour la répartition des autorisations pour les poids lourds circulant en Suisse


heavy goods vehicle traffic | heavy vehicle traffic | HGV traffic

circulation de poids lourds | trafic lourd


heavy vehicle [ heavy goods vehicle | heavy road vehicle ]

poids lourd


large vehicle [ heavy goods vehicle ]

véhicule gros porteur [ gros porteur ]


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]


heavy goods vehicle traffic

trafic lourd [ circulation de poids lourds ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.4. The maximum insertion force D1 shall not exceed 0,10 g · G′A in rigid drawbar towed vehicles and centre-axle towed vehicles and 0,067 g · G′A in multi-axled drawbar towed vehicles.

4.4. La force à l'enfoncement maximale D1 ne doit pas dépasser 0,10 g · G′A pour les véhicules tractés à timon rigide et les véhicules tractés à essieu central et 0,067 g · G′A pour les véhicules tractés à timon à plusieurs essieux.


The maximum insertion force D1 may not exceed 0,10 g · GA in rigid drawbar towed vehicles and centre-axle towed vehicles and 0,067 g · GA in multi-axled drawbar towed vehicles.

La force à l'enfoncement maximale D1 ne doit pas dépasser 0,10 g · GA pour les véhicules tractés à timon rigide et les véhicules tractés à essieu central et 0,067 g · GA pour les véhicules tractés à timon à plusieurs essieux.


There will be incentives to promote the renewal of the fleet of heavy goods vehicles, derogations for heavy goods vehicles fitted with less polluting engines and, finally, the toll charge may vary according to the time of travel. This is to ensure that heavy goods vehicles can avoid certain road sections during peak hours.

Il y aura des mesures d’incitation pour promouvoir le renouvellement du parc de poids lourds, des dérogations pour les poids lourds équipés de moteurs moins polluants et, enfin, la redevance peut varier en fonction du moment, le but étant de garantir que les poids lourds puissent éviter certains tronçons aux heures de pointe.


whereas heavy goods vehicles (HGVs) make up 3 % of the EU vehicle fleet, but give rise to 14 % of fatal collisions, amounting to more than 4 000 annual fatalities in the 27 Member States of the European Union,

considérant que les poids lourds représentent 3 % de la flotte de véhicules de l’Union européenne (UE), mais sont à l’origine de 14 % des accidents mortels, provoquant plus de 4 000 décès par an dans les vingt-sept États membres de l’UE,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
noise cost of one heavy goods vehicle on road type j (euro/vehicle.kilometre)

coût de la pollution sonore émise par un poids lourd sur un type de route j (euro/véhicule.kilomètre)


Obviously, I would have preferred it if this regulation applied to all heavy goods vehicles on European roads but, by the time it comes into force, it will cover all heavy goods vehicles that are nine years old or older. That represents a large percentage of those vehicles on the roads and it will increase as each year goes by.

Il va sans dire que j’aurais préféré que ce règlement s’applique à tous les poids lourds circulant sur les routes européennes, mais d’ici à ce qu’il entre en vigueur, il couvrira tous les poids lourds âgés de neuf ans ou plus, ce qui représente une grosse partie des camions sur les routes, une proportion qui devrait encore augmenter au fil des ans.


Obviously, I would have preferred it if this regulation applied to all heavy goods vehicles on European roads but, by the time it comes into force, it will cover all heavy goods vehicles that are nine years old or older. That represents a large percentage of those vehicles on the roads and it will increase as each year goes by.

Il va sans dire que j’aurais préféré que ce règlement s’applique à tous les poids lourds circulant sur les routes européennes, mais d’ici à ce qu’il entre en vigueur, il couvrira tous les poids lourds âgés de neuf ans ou plus, ce qui représente une grosse partie des camions sur les routes, une proportion qui devrait encore augmenter au fil des ans.


The so-called ecopoints constitute a complex dossier in which many conflicting interests are at stake. We are all agreed on the objective: a reduction in emissions from heavy goods vehicles in the Alpine region.

Les écopoints constituent un dossier complexe, où une multitude d’intérêts opposés sont en jeu. Nous sommes tous d’accord sur l’objectif, à savoir, réduire les émissions des poids lourds dans la région alpine.


(10) Under special environmental or weather conditions Member States should be able to restrict the circulation of heavy goods vehicles on grounds of environmental protection or road safety. For practical reasons, it should be possible to adopt such restrictions without notifying the Commission.

(10) En cas de conditions écologiques ou météorologiques particulières, les États membres devraient avoir la possibilité de limiter la circulation des poids lourds pour des motifs liés à l"environnement ou à la sécurité routière. Pour des raisons pratiques, il devrait être possible d"adopter ces restrictions sans les notifier à la Commission.


On 20 November 2000, the Swiss Confederation decided to grant permits to heavy goods vehicles, of a maximum of 34 tonnes, to travel in Switzerland from 1 January 2001 onwards and also to increase the number of permits granted for heavy vehicles (whose total laden weight exceeds 34 tonnes but is not more than 40 tonnes) and for unladen vehicles or those laden with lightweight goods.

Le Conseil fédéral suisse a décidé, le 1er novembre 2000, d'admettre sur son territoire dès le 1er janvier 2001, la circulation de poids lourds jusqu'à 34 tonnes et d'ouvrir, à partir de cette même date, les contingents pour véhicules lourds (dont le poids total effectif en charge est supérieur à 34 tonnes, mais ne dépasse pas les 40 tonnes) ainsi que pour les véhicules circulant à vide ou chargés de produits légers.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Multi-axle heavy goods vehicle' ->

Date index: 2024-03-01
w