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H-MRSA
Health Care Association Act
Health care aide
Health-care-associated MRSA
NLHBA
Newfoundland Hospital Association
Newfoundland Hospital and Nursing Home Association
Newfoundland and Labrador Health Boards Association
Newfoundland and Labrador Health Care Association
Newfoundland and Labrador Health Libraries Association
Nurse aide
Nurse's aide
Nursing aide
Nursing orderly
Orderly
Patient attendant
Patient care associate
Personal care aide
Personnal care attendant
Ward aide

Traduction de «Newfoundland and Labrador Health Care Association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Newfoundland and Labrador Health Boards Association [ NLHBA | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland Hospital and Nursing Home Association | Newfoundland Hospital Association ]

Newfoundland and Labrador Health Boards Association [ NLHBA | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland Hospital and Nursing Home Association | Newfoundland Hospital Association ]


Health Care Association Act [ An Act Respecting the Newfoundland and Labrador Health Care Association ]

Health Care Association Act [ An Act Respecting the Newfoundland and Labrador Health Care Association ]


Newfoundland and Labrador Health Libraries Association

Newfoundland and Labrador Health Libraries Association


health-care-associated MRSA | H-MRSA [Abbr.]

SARM d'origine hospitalière | SARM-H [Abbr.]


orderly | ward aide | nurse aide | nurse's aide | nursing aide | nursing orderly | health care aide | patient attendant | personal care aide | patient care associate | personnal care attendant

aide-soignant | aide-soignante | préposé aux patients | préposée aux patients | préposé aux soins | préposée aux soins | aide en soins de santé | préposé aux soins personnels | préposée aux soins personnels | préposé aux malades | préposée aux malades | préposé aux bénéficiaires | préposée aux bénéficiaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Therefore, in line with the WHO strategy, a comprehensive approach is needed, covering the provision of treatment and care for individuals, but also action for the whole population in order to promote mental health, to prevent mental ill health and to address the challenges associated with stigma and human rights.

Aussi bien, conformément à la stratégie de l’OMS, il convient d’adopter une méthode globale qui, tout à la fois, comprenne la fourniture de soins et de traitements aux patients et s’adresse à la population dans son ensemble, l’objectif étant de favoriser la santé mentale, de prévenir la mauvaise santé mentale et de régler les questions de stigmatisation et de violation des droits de l’homme.


It should also be for Union or Member State law to determine whether the controller performing a task carried out in the public interest or in the exercise of official authority should be a public authority or another natural or legal person governed by public law, or, where it is in the public interest to do so, including for health purposes such as public health and social protection and the management of health care services, by private law, such as a professional association ...[+++]

Il devrait, également, appartenir au droit de l'Union ou au droit d'un État membre de déterminer si le responsable du traitement exécutant une mission d'intérêt public ou relevant de l'exercice de l'autorité publique devrait être une autorité publique ou une autre personne physique ou morale de droit public ou, lorsque l'intérêt public le commande, y compris à des fins de santé, telles que la santé publique, la protection sociale et la gestion des services de soins de santé, de droit privé, telle qu'une association professionnelle.


In 2012, the project RARECARENET (Information Network on Rare Cancers)[46], which built upon some of previous activities of the Project RARECARE (Surveillance of Rare Cancers in Europe)[47] which provided estimations for incidence, survival, prevalence and mortality for all rare cancers. The project aims (i) to provide updated indicators of rare cancer burden, (ii) to collect and disseminate information on the health care pathways for rare cancers, (iii) to identify the criteria for centres of expertise for rare cancers, (iv) to produ ...[+++]

le projet RARECARENet (Réseau d’information sur les cancers rares)[46], adopté en 2012 pour tirer parti de certaines des activités réalisées dans le cadre du projet RARECARE (Surveillance des cancers rares en Europe)[47] qui a fourni des estimations concernant l’incidence, la survie, la prévalence et la mortalité pour tous les cancers rares, RARECARENet poursuit les objectifs suivants: 1) actualiser les indicateurs mesurant la charge de morbidité liée aux cancers rares, 2) recueillir et diffuser des informations sur les parcours de soins pour les cancers rares, 3) fournir des critères permettant d’identifier les cent ...[+++]


Action n° 4: Strengthen infection prevention and control in healthcare settings Conduct and publish by 2012 a report identifying the progress made by the Member States and gaps in implementing the 2009 Council Recommendations on patient safety, including prevention and control of health care associated infections, with a special emphasis on verifying whether: guidance on infection prevention and control is developed, surveillance of healthcare associated infections is strengthened and proper e ...[+++]

Action n° 4: renforcer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans les établissements de soinsÉlaborer et publier d’ici à 2012 un rapport sur les progrès et les lacunes des États membres dans l’application des recommandations du Conseil de 2009 relatives à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci, en vérifiant tout particulièrement: si des lignes directrices sur ...[+++]


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Considering the scientific evidence indicating that approximately 20-30% of all healthcare associated infections can be prevented by intensive prevention and control programmes, the 2009 Council Recommendation on patient safety, including the prevention and control of health care associated infections[9] includes recommendations to step up the prevention and control of infections in healthcare settings.

Compte tenu des éléments scientifiques montrant qu’entre 20 et 30 % environ de l’ensemble des infections associées aux soins de santé peuvent être évitées par des programmes de prévention et de lutte intensifs, la recommandation du Conseil de 2009 relative à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci [9], comporte des recommandations visant à accélérer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans ...[+++]


Action n° 4: Strengthen infection prevention and control in healthcare settings Conduct and publish by 2012 a report identifying the progress made by the Member States and gaps in implementing the 2009 Council Recommendations on patient safety, including prevention and control of health care associated infections, with a special emphasis on verifying whether: guidance on infection prevention and control is developed, surveillance of healthcare associated infections is strengthened and proper e ...[+++]

Action n° 4: renforcer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans les établissements de soinsÉlaborer et publier d’ici à 2012 un rapport sur les progrès et les lacunes des États membres dans l’application des recommandations du Conseil de 2009 relatives à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci, en vérifiant tout particulièrement: si des lignes directrices sur ...[+++]


Considering the scientific evidence indicating that approximately 20-30% of all healthcare associated infections can be prevented by intensive prevention and control programmes, the 2009 Council Recommendation on patient safety, including the prevention and control of health care associated infections[9] includes recommendations to step up the prevention and control of infections in healthcare settings.

Compte tenu des éléments scientifiques montrant qu’entre 20 et 30 % environ de l’ensemble des infections associées aux soins de santé peuvent être évitées par des programmes de prévention et de lutte intensifs, la recommandation du Conseil de 2009 relative à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci [9], comporte des recommandations visant à accélérer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans ...[+++]


Points out that the link between sport and health is an important consideration, so that cooperation between sports organisations or associations and health insurance funds and doctors has become an increasingly common practice which represents an enormous added value for health care services and, at the same time, a financial saving; and considers it crucial that young people are educated to become aware of the importance of heal ...[+++]

souligne que la coopération entre les domaines du sport et de la santé est un objectif important, ce pourquoi la coopération entre les organisations sportives ou les clubs et les caisses de maladie et les médecins est une pratique de plus en plus répandue et représente donc une valeur ajoutée considérable pour la santé publique, tout en entraînant une économie de frais, et estime essentiel que les jeunes soient sensibilisés à l'importance d'une alimentation saine, dans le contexte de liens réciproques entre l'alimentation et l'exercice physi ...[+++]


Therefore, in line with the WHO strategy, a comprehensive approach is needed, covering the provision of treatment and care for individuals, but also action for the whole population in order to promote mental health, to prevent mental ill health and to address the challenges associated with stigma and human rights.

Aussi bien, conformément à la stratégie de l’OMS, il convient d’adopter une méthode globale qui, tout à la fois, comprenne la fourniture de soins et de traitements aux patients et s’adresse à la population dans son ensemble, l’objectif étant de favoriser la santé mentale, de prévenir la mauvaise santé mentale et de régler les questions de stigmatisation et de violation des droits de l’homme.


In 2012, the project RARECARENET (Information Network on Rare Cancers)[46], which built upon some of previous activities of the Project RARECARE (Surveillance of Rare Cancers in Europe)[47] which provided estimations for incidence, survival, prevalence and mortality for all rare cancers. The project aims (i) to provide updated indicators of rare cancer burden, (ii) to collect and disseminate information on the health care pathways for rare cancers, (iii) to identify the criteria for centres of expertise for rare cancers, (iv) to produ ...[+++]

le projet RARECARENet (Réseau d’information sur les cancers rares)[46], adopté en 2012 pour tirer parti de certaines des activités réalisées dans le cadre du projet RARECARE (Surveillance des cancers rares en Europe)[47] qui a fourni des estimations concernant l’incidence, la survie, la prévalence et la mortalité pour tous les cancers rares, RARECARENet poursuit les objectifs suivants: 1) actualiser les indicateurs mesurant la charge de morbidité liée aux cancers rares, 2) recueillir et diffuser des informations sur les parcours de soins pour les cancers rares, 3) fournir des critères permettant d’identifier les cent ...[+++]




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Date index: 2024-04-30
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