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Assess clinical psychological measures
Bit-error measuring test facility
Bit-error measuring test set
Conduct performance measurement
Conduct performance measures
Conducting performance measurement
Evaluate clinical psychological investigations
Evaluate clinical psychological measures
Line test set
Measure absorbency
Measure the impact of clinical psychological tests
Measurement of noise
Noise measurement
Noise measuring test set
Organise conversion testing
Psophometer
Telephone line test set
Test absorbencies
Test absorbency
Verify absorbency

Traduction de «Noise measuring test set » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
noise measuring test set [ psophometer | telephone line test set | line test set ]

psophomètre


line test set [ noise measuring test set ]

banc d'essai de ligne


measurement of noise | noise measurement

mesure de bruit | mesure des bruits | mesure du bruit


bit-error measuring test facility | bit-error measuring test set

installation d'essai mesurant les erreurs sur les bits




assess clinical psychological measures | evaluate clinical psychological investigations | evaluate clinical psychological measures | measure the impact of clinical psychological tests

évaluer des mesures de psychologie clinique


conduct performance measures | organise conversion testing | conduct performance measurement | conducting performance measurement

réaliser des mesures de performances


measure absorbency | verify absorbency | test absorbencies | test absorbency

tester le pouvoir absorbant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) where a series of 10 consecutive radiation measurements is taken at the same distance from the target in the X-ray beam within a period of one hour, and where all variable controls for loading factors are adjusted to other settings and reset to the test setting before each measurement, the coefficient of variation of the measurements is not greater than 0.05;

b) lorsqu’une série de 10 mesures de rayonnement consécutives est effectuée à la même distance de la cible dans le faisceau de rayonnement X au cours d’une période d’une heure et que toutes les commandes variables pour les paramètres de charge sont réglées à d’autres valeurs et ramenées à la valeur d’essai avant chaque mesure, le coefficient de variation des mesures ne dépasse pas 0,05;


(2) For any combination of X-ray tube voltage, X-ray tube current and irradiation time, or for any selected exposure to the X-ray image receptor, when the line voltage for each measurement is accurate to within 1% of the mean line voltage value of all the measurements, and when all variable controls for the loading factors are adjusted to alternate settings and reset to the test setting before each measurement,

(2) Pour toute combinaison de la tension radiogène, du courant dans le tube radiogène et de la durée d’irradiation, ou pour toute exposition sélectionnée au récepteur d’image radiologique, lorsque la tension de secteur pour chaque mesure correspond à la valeur moyenne de la tension de toutes les mesures à 1 % près, et que toutes les commandes variables pour les paramètres de charge sont réglées à d’autres valeurs et ramenées à la valeur d’essai avant chaque mesure :


(b) be certified by a country to which the Safety Convention applies as having passed the tests set out in standard EN 301 025 of the European Telecommunications Standards Institute, entitled Electromagnetic compatibility and Radio spectrum Matters (ERM); Technical characteristics and methods of measurement for VHF radiotelephone equipment for general communications and associated equipment for Class “D” Digital Selective Calling (DSC); or

b) être homologuée, par un pays auquel la Convention de sécurité s’applique, comme ayant réussi les essais énoncés dans la norme EN 301 025, de l’Institut européen des normes de télécommunications, intitulée Electromagnetic compatibility and Radio spectrum Matters (ERM); Technical characteristics and methods of measurement for VHF radiotelephone equipment for general communications and associated equipment for Class « D » Digital Selective Calling (DSC);


‘marginally compliant aircraft’ means aircraft which are certified in accordance with limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation signed on 7 December 1944 (the Chicago Convention) by a cumulative margin of less than 8 EPNdB (Effective Perceived Noise in Decibels) during a transitional period ending on 14 June 2020, and by a cumulative margin of less than 10 EPNdB following the end of that transitional period, whereby the cumulative margin is the f ...[+++]

«aéronef présentant une faible marge de conformité», un aéronef qui fait l’objet d’une certification conformément aux valeurs limites définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l’annexe 16 de la convention relative à l’aviation civile internationale signée le 7 décembre 1944 (convention de Chicago) avec une marge cumulée inférieure à 8 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu) pendant une période de transition jusqu’au 14 juin 2020, et avec une marge cumulée inférieure à 10 EPNdB après la fin de cette période de transition, la marge cumulée, exprimée en EPNdB, étant obtenue par la somme des différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximal autorisé) applicables à cha ...[+++]


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The tests shall not be carried out if the wind speed, including gusts, at microphone height exceeds 5 m/s, during the noise measurement interval.

Les essais ne sont pas effectués si, lors de la mesure du bruit, la vitesse du vent, rafales comprises, dépasse 5 m/s à la hauteur du micro.


Include practical steps to support the implementation of measures, including: the clarification of the links between noise measures and airport management; the improvement of noise mapping and administrative support to ensure the efficient use of the European airspace;

prévoient des étapes concrètes pour soutenir la mise en œuvre des mesures, dont la clarification des liens entre les mesures en matière de réduction du bruit et la gestion de l’aéroport, l’amélioration de la cartographie du bruit et du soutien administratif pour garantir l’utilisation efficace de l’espace aérien européen.


In the past, Community measures to reduce noise from these equipment consisted of directives laying down requirements relating to permissible noise levels, noise level marking affixed on the equipment and noise measurement standards.

Dans le passé, les mesures communautaires visant à réduire le bruit de ce matériel se composaient de directives fixant des exigences relatives aux niveaux sonores admissibles, au marquage du niveau sonore apposé sur le matériel et aux normes de mesure de bruit.


(i) where tests are conducted using the harmonised standard(15) for noise measurement: either internal production control plus tests (module Aa) referred to in Annex VI, or unit verification (module G) referred to in Annex XI, or full quality assurance (module H) referred to in Annex XII;

i) lorsque des essais sont effectués à l'aide de la norme harmonisée(15) pour la mesure du niveau sonore: soit le contrôle interne de la fabrication complété par des essais (module A bis) visé à l'annexe VI, soit la vérification à l'unité (module G) visée à l'annexe XI, soit l'assurance qualité complète (module H) visée à l'annexe XII;


(d) "Marginally compliant aircraft" shall mean civil subsonic jet aeroplanes, that meet the certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation by a cumulative margin of not more than 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three refere ...[+++]

d) "aéronef présentant une faible marge de conformité", un avion à réaction subsonique civil qui respecte les valeurs limites de certification définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l'annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale avec une marge cumulée inférieure ou égale à 5 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu), où la marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c'est-à-dire l'écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont ...[+++]éfinis dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l'annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale;


An essential condition is that methods and procedures concerning noise measurement etc. are harmonised at the European level.

A cette fin, il est essentiel que les méthodes et les procédures relatives, notamment, à la mesure du bruit soient harmonisées au niveau européen.


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