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Traduction de «Notice Visit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


notice of visiting aircraft | NOVA

avis de visite d'aéronef


plan a customers' sales visit | timetable customers' sales visits | plan customers' sales visits | planning customers' sales visits

planifier la visite commerciale de clients


pay visits to foster families | support foster care visits | conduct foster care visits | provide foster care visits

rendre visite à des familles d’accueil


conduct visits to the post-mortem room | manage visits to the postmortem room | conduct visitations to the post-mortem room | conduct visits to the postmortem room

accompagner des visites à la morgue


access visit arrangements [ access visitation arrangements | visit arrangements | visitation arrangements | visiting arrangements ]

arrangements de visite


visited exchange | visited mobile services switching centre | visited MSC | VMSC [Abbr.]

CCM visité | centre de commutation pour les services mobiles visité


access visit [ access visitation | visit | visitation ]

visite


visiting scholar | visiting professor | visiting fellow

professeur invité | expert invité


offence notice | notice of violation | notice of offence

avis d'infraction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whether notice was given to the beneficiary of the visit and, if so, the period of prior notice.

si le bénéficiaire a été averti de la visite et, dans l’affirmative, quel était le délai de préavis.


whether notice was given to the beneficiary of the visit and, if so, the period of prior notice;

si le bénéficiaire a été averti de la visite et, dans l’affirmative, quel était le délai de préavis;


87. Welcomes the EU's political commitment to supporting human rights defenders, as a long-established component of the EU's human rights external relations policy, and the many positive examples of demarches, trial observations, prison visits, and other concrete actions undertaken by EU missions and delegations, such as regular, institutionalised meetings with human rights defenders, but remains concerned at the lack of implementation of the EU Guidelines on Human Rights Defenders in some third countries; considers that the VP/HR should make recommendations for enhanced action to those missions where implementation has been ...[+++]

87. salue l'engagement politique de l'Union de soutenir les défenseurs des droits de l'homme, qui fait, de longue date, partie intégrante de la politique extérieure de l'Union en matière de droits de l'homme, ainsi que les nombreux exemples positifs de démarches, observations de procès, visites dans les prisons et autres actions concrètes menées par les missions et délégations de l'Union, mais reste préoccupé par la mise en œuvre insuffisante des orientations de l'Union concernant les défenseurs des droits de l'homme dans certains pays tiers; estime que la HR ...[+++]


84. Welcomes the EU’s political commitment to supporting human rights defenders, as a long-established component of the EU’s human rights external relations policy, and the many positive examples of demarches, trial observations, prison visits, and other concrete actions undertaken by EU missions and delegations, such as regular, institutionalised meetings with human rights defenders, but remains concerned at the lack of implementation of the EU Guidelines on Human Rights Defenders in some third countries; considers that the HR/VP should make recommendations for enhanced action to those missions where implementation has been ...[+++]

84. salue l'engagement politique de l'Union de soutenir les défenseurs des droits de l'homme, qui fait, de longue date, partie intégrante de la politique extérieure de l'Union en matière de droits de l'homme, ainsi que les nombreux exemples positifs de démarches, observations de procès, visites dans les prisons et autres actions concrètes menées par les missions et délégations de l'Union, mais reste préoccupé par la mise en œuvre insuffisante des orientations de l'Union concernant les défenseurs des droits de l'homme dans certains pays tiers; estime que la HR ...[+++]


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Organisations shall facilitate inspections and surveys by the competent authority or by a qualified entity acting on the latter’s behalf, including site visits and visits without prior notice.

Les organismes facilitent la réalisation des inspections et des enquêtes par l’autorité compétente ou par une entité qualifiée agissant en son nom, ces inspections et enquêtes pouvant comprendre des visites sur place et des visites non annoncées.


17. Condemns in particular the continuing violations of human rights in Chechnya, where extra-judicial killings, illegal places of detention, enforced disappearances and torture are still ongoing; underlines in this regard that in October 2006 the Russian Government rejected the mandate of the Special Rapporteur on Torture, who planned to visit prisons in the North Caucasus without prior notice;

17. condamne les violations persistantes des droits de l'homme en Tchétchénie, où les mises à mort extrajudiciaires, la détention en des lieux non reconnus à cette fin, les disparitions et la torture se poursuivent; rappelle dans ce contexte que le gouvernement russe a rejeté en octobre 2006 le mandat du rapport spécial sur la torture qui se proposait de visiter sans préavis des prisons du nord du Caucase;


8. Expresses its deep concern at the continuing reports from Russian and international human rights organisations about the use of torture and the commission of inhumane and degrading acts in prisons, police stations and secret detention centres in Chechnya, strongly condemns such practices and calls on the Russian authorities to ensure that the rights guaranteed by the European Convention on Human Rights, to which Russia is a signatory, are fully respected in the Chechen Republic and that all those who violate those rights are brought to justice; underlines in this regard that the Russian Government has rejected the mandate of the Special Rapporteur on Torture of October 2006 who planned to visit ...[+++]

8. exprime la vive préoccupation que lui inspirent les rapports, constants, d'organisations de défense des droits de l'homme, russes et internationales, concernant le recours à la torture et à des actes inhumains et dégradants dans les prisons, les postes de police et les centres de détention secrets en Tchétchénie; condamne fermement ces pratiques et appelle les autorités russes à faire en sorte que les droits garantis par la convention européenne des droits de l'homme, dont la Russie est signataire, soient pleinement respectés en République tchétchène et que ceux qui violent ces droits soient traduits en justice; souligne à cet égard ...[+++]


8. Expresses its deep concern at the continuing reports from Russian and international human rights organisations about the use of torture and the commission of inhumane and degrading acts in prisons, police stations and secret detention centres in Chechnya, strongly condemns such practices and calls on the Russian authorities to ensure that the rights guaranteed by the European Convention on Human Rights, to which Russia is a signatory, are fully respected in the Chechen Republic and that all those who violate those rights are brought to justice; underlines in this regard the fact that that the Russian Government has rejected the mandate conferred in October 2006 on the UN Special Rapporteur on torture and other cruel, inhuman or degradin ...[+++]

8. exprime la vive préoccupation que lui inspirent les rapports, constants, d'organisations de défense des droits de l'homme, russes et internationales, concernant le recours à la torture et à des actes inhumains et dégradants dans les prisons, les postes de police et les centres de détention secrets en Tchétchénie; condamne fermement ces pratiques et appelle les autorités russes à faire en sorte que les droits garantis par la convention européenne de sauvegarde des droits de l'homme, dont la Russie est signataire, soient pleinement respectés en République tchétchène et que tous ceux qui violent ces droits soient traduits en justice; s ...[+++]


In accordance with Article 2(2) of Regulation (EC) No 550/2004, air navigation service providers shall facilitate inspections and surveys by the national supervisory authority or by a recognised organisation acting on the latter’s behalf, including site visits and visits without prior notice.

En application des dispositions de l'article 2, paragraphe 2, du règlement (CE) no 550/2004, les prestataires de services de navigation aérienne facilitent la réalisation des inspections et des enquêtes par l'autorité de surveillance nationale ou par un organisme agréé agissant en son nom, ces inspections et enquêtes pouvant comprendre des visites sur place et des visites non annoncées.


1. In the case of verifications with prior notice in a Member State, the Commission may arrange for its inspectors visiting a Member State to be accompanied by one or more fisheries inspectors from another Member State as observers, with the approval of the Member State to be visited.

1. Dans le cas de vérifications avec préavis dans un État membre, la Commission peut faire accompagner ses inspecteurs par un (ou des) inspecteur(s) de pêche d'un autre État membre comme observateur(s), avec l'accord de l'État membre faisant l'objet de la vérification.


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