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Call-confirmation signal
Combined call-confirmation and proceed-to-select signal
DSS
Dial selective signaling
Dial selective signalling
End of selection signal
End-of-selection signal
Multi-frequency selection signaling
Multi-frequency selection signalling
Number-received signal
Proceed-to-dial signal
Proceed-to-select signal
Proceed-to-send signal
Proceed-to-transmit signal
Start dialling signal
Start pulsing signal

Traduction de «Proceed-to-select signal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
proceed-to-select signal

signal d'invitation à numéroter


proceed-to-select signal

signal d'invitation à numéroter


call-confirmation signal | proceed-to-select signal

signal de confirmation d'appel | signal d'invitation à numéroter


combined call-confirmation and proceed-to-select signal

signal confirmation d'appel-invitation à numéroter


proceed-to-send signal | start dialling signal | start pulsing signal | proceed-to-transmit signal | proceed-to-dial signal

signal d'invitation à transmettre


dial selective signaling | dial selective signalling | DSS [Abbr.]

signalisation DSS


multi-frequency selection signaling | multi-frequency selection signalling

signalisation de sélection multifréquence


end of selection signal [ end-of-selection signal ]

signal de fin de sélection [ signal de fin de composition ]


end-of-selection signal [ number-received signal ]

signal de fin de sélection
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As a preliminary point, it should be noted that, although under the second paragraph of Article 25 of the Staff Regulations any decision taken under the Staff Regulations that might adversely affect the person to whom it is addressed must state the grounds on which it is based, as far as concerns decisions taken by a selection board in a competition, the obligation to state reasons must be reconciled with observance of the secrecy surrounding the proceedings of selection boards provided for in Article 6 of Annex III to the Staff Regulations of Officials (judgment of 4 July 1996 in Case C‑254/95 P Parliament v Innamorati, paragraph 24).

À titre liminaire, il y a lieu de rappeler que, si, en vertu de l’article 25, deuxième alinéa, du statut, toute décision prise en application du statut et susceptible de faire grief à son destinataire doit être motivée, en ce qui concerne les décisions prises par un jury de concours, cette obligation de motivation doit être conciliée avec le respect du secret qui entoure les travaux du jury prévu à l’article 6 de l’annexe III du statut (arrêt de la Cour du 4 juillet 1996, Parlement/Innamorati, C‑254/95 P, point 24).


36. Believes that developing countries should protect their economy and proceed to selective market openings, as was the case in Europe;

36. estime que les pays en développement devraient protéger leur économie et procéder à des ouvertures sélectives des marchés, comme ce fut le cas en Europe;


36. Believes that developing countries should protect their economy and proceed to selective market openings, as was the case in Europe;

36. estime que les pays en développement devraient protéger leur économie et procéder à des ouvertures sélectives des marchés, comme ce fut le cas en Europe;


As far as concerns decisions taken by a selection board in a competition, that obligation must be reconciled with observance of the secrecy surrounding the proceedings of selection boards pursuant to Article 6 of Annex III to the Staff Regulations.

En ce qui concerne les décisions prises par un jury de concours, cette obligation doit néanmoins être conciliée avec le respect du secret qui entoure les travaux du jury en vertu de l’article 6 de l’annexe III du statut.


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In the case of decisions taken by a selection board in a competition, that obligation must be reconciled with observance of the secrecy surrounding the proceedings of selection boards pursuant to Article 6 of Annex III to the Staff Regulations.

En ce qui concerne les décisions prises par un jury de concours, cette obligation doit néanmoins être conciliée avec le respect du secret qui entoure les travaux du jury en vertu de l’article 6 de l’annexe III du statut.


For the purposes of the present appeal, it must first be stated that the Civil Service Tribunal recalled that any decision relating to a specific individual which is taken under the Staff Regulations and adversely affects that person must state the reasons on which it is based, on the one hand, to enable the competent court to review the legality of the decision and, on the other, to provide the person concerned with the information necessary to allow him to ascertain whether or not the decision is well founded and to enable him to decide whether to bring an action. It added, however, referring to Case C‑254/95 P Parliament v Innamorati ...[+++]

Aux fins du présent pourvoi, en premier lieu, il convient de relever que le Tribunal de la fonction publique a rappelé que toute décision individuelle prise en application du statut et faisant grief doit être motivée, et que l’obligation de motivation a pour objet, d’une part, de permettre au juge d’exercer son contrôle sur la légalité de la décision et, d’autre part, de fournir à l’intéressé les indications nécessaires pour savoir si la décision est ou non fondée et lui permettre d’apprécier l’opportunité de l’introduction d’un recours. Il a néanmoins ajouté, en faisant référence à l’arrêt de la Cour du 4 juillet 1996, Parlement/Innamor ...[+++]


As far as concerns decisions taken by a selection board in a competition, the obligation to state reasons must be reconciled with observance of the secrecy surrounding the proceedings of selection boards pursuant to Article 6 of Annex III to the Staff Regulations.

En ce qui concerne les décisions prises par un jury de concours, cette obligation doit néanmoins être conciliée avec le respect du secret qui entoure les travaux du jury, en vertu de l’article 6 de l’annexe III du statut.


3. Asks the Commission in the ambit of the WTO negotiations to follow an ambitious agenda to include boosting agricultural market access, to eliminate all forms of export subsidies and trade-distorting domestic support as soon as possible, and to support African countries with a strategy to protect their agriculture up to the point of self-sufficiency, in order to guarantee a decent income for small farmers, increase local production, guarantee food security and proceed to selective market openings, as it has been the case in Europe;

3. demande à la Commission de suivre un calendrier ambitieux dans le cadre des négociations de l'OMC, comportant l'amélioration de l'accès aux marchés agricoles, d'éliminer, dans les plus brefs délais, toute forme de subvention à l'exportation et de soutien interne qui crée des distorsions dans les échanges et d'aider les pays africains par une stratégie visant à protéger leur agriculture jusqu'à ce qu'ils parviennent à l'autosuffisance de manière à garantir un revenu décent aux petits agriculteurs, à accroître la production locale, à garantir la sécurité alimentaire et à procéder à une ouverture sélective des marchés, comme cela a été le cas en Europe;


47. Asks the Commission to support African countries in the ambit of the WTO negotiations with a strategy to protect their agriculture up to the point of self-sufficiency , in order to guarantee a decent income for small farmers, increase local production, guarantee food security and proceed to selective market openings, as has been the case in Europe;

47. invite la Commission à aider les pays d'Afrique, dans le contexte des négociations de l'OMC, au moyen d'une stratégie tendant à protéger leur agriculture afin de leur permettre d'atteindre à l'autosuffisance, et ce pour assurer un revenu correct aux petits agriculteurs, augmenter la production locale, garantir la sécurité alimentaire et ouvrir le marché de manière sélective, comme cela s'est fait en Europe;


17. Considers that LDCs should in some cases be allowed to protect their economy and proceed to selective market opening, in order to develop their own industries and to ensure their food independence and the survival and development of their small farming;

17. estime que les PMA doivent dans certains cas avoir la possibilité de protéger leur économie et d'ouvrir leurs marchés de façon sélective pour développer leur propre industrie et assurer à la fois leur indépendance alimentaire et la survie et le développement des petites exploitations agricoles;


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