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Carriage of passengers
Cross-border passenger traffic
Detrain passengers
Discharge passenger traffic
International passenger traffic
Long-distance passenger traffic
Long-haul passenger traffic
Movement of travellers
Passenger Traffic Department
Passenger flow
Passenger traffic
Passenger transport
Passenger travel
Passengers
Receive passenger traffic
Receive passengers
The Passenger Traffic Allocation Model Summary Report

Traduction de «Receive passenger traffic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
receive passenger traffic [ receive passengers ]

prendre des voyageurs


carriage of passengers [ passenger traffic | Passengers(ECLAS) | passenger transport(UNBIS) ]

transport de voyageurs [ trafic de voyageurs ]


long-distance passenger traffic | long-haul passenger traffic

trafic voyageurs à grande distance


movement of travellers | passenger traffic | passenger travel

trafic de voyageurs


passenger flow | passenger traffic

courant de voyageurs | flux de voyageurs | flux des voyageurs


cross-border passenger traffic | international passenger traffic

trafic transfrontalier de personnes (1) | transport transfrontalier de personnes (2)


PTAM: The Passenger Traffic Allocation Model Summary Report [ The Passenger Traffic Allocation Model Summary Report ]

Modèle de répartition du trafic des passagers : rapport sommaire




discharge passenger traffic | detrain passengers

laisser des voyageurs


passenger flow | passenger traffic

courant de voyageurs | flux de voyageurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, the 2005 SGEI Decision declared compatible State aid in the form of public service compensation to airports (i) for which the annual traffic does not exceed 1 000 000 passengers, (ii) with an annual turnover before tax of less than 100 million during the two financial years preceding that in which the SGEI was assigned, which receive annual compensation of less than EUR 30 million.

Plus particulièrement, la décision SIEG de 2005 a déclaré compatibles les aides d'État sous forme de compensations de service public octroyées aux aéroports i) dont le trafic annuel ne dépasse pas un million de passagers, ii) dont le chiffre d'affaires total avant impôt est inférieur à 100 millions d'EUR pendant les deux exercices précédant celui de l'octroi du service d'intérêt économique général et qui reçoivent une compensation d'obligations de service public, dont le montant annuel est inférieur à 30 millions d'EUR.


1. At airports whose annual traffic has been not less than 2 million passenger movements or 50 000 tonnes of freight for at least three consecutive years, No undertaking shall be permitted to provide groundhandling services, whether as a supplier of groundhandling services, as a sub-contractor or as a self-handling user, unless it has been granted the appropriate approval, where Member States make groundhandling activity conditional upon obtaining an approval of a competent authority ('approving authority') independent of any airport ...[+++]

1. Dans les aéroports dont le trafic annuel est supérieur ou égal à 2 millions de mouvements de passagers ou 50 000 tonnes de fret depuis au moins trois années consécutives, aucune Aucune entreprise n’est autorisée à fournir de services d’assistance en escale, que ce soit en tant que prestataire de services d’assistance en escale, en tant que sous-traitant ou en tant qu’usager pratiquant l’auto-assistance, si elle ne possède pas l’agrément approprié.Toute entreprise satisfaisant aux exigences fixées dans le présent chapitre peut obten ...[+++]


3. Asks the Commission to review decision 2012/21/EU on the application of Article 106(2), by means of which the threshold for which an airport can receive state aid without having to notify the Commission was decreased to 200 000 passengers per year, bearing in mind the Community Guidelines which state that an airport can become cost-efficient with a traffic of over 500 000 passengers per year;

3. demande à la Commission de réexaminer la décision 2012/21/UE relative à l'application de l'article 106, paragraphe 2, ayant ramené le seuil auquel un aéroport peut recevoir une aide d'État sans devoir en avertir la Commission à 200 000 passagers par an, en tenant compte des lignes directrices communautaires mentionnées ci-dessus qui disposent qu'un aéroport peut devenir rentable avec un trafic de plus de 500 000 passagers par an ...[+++]


3. Asks the Commission to review decision 2012/21/EU on the application of Article 106(2), by means of which the threshold for which an airport can receive state aid without having to notify the Commission was decreased to 200 000 passengers per year, bearing in mind the Community Guidelines (2005/C312/01) which state that an airport can become cost-efficient with a traffic of over 500 000 passengers per year;

3. demande à la Commission de réexaminer la décision 2012/21/UE relative à l’application de l’article 106, paragraphe 2, ayant ramené le seuil auquel un aéroport peut recevoir une aide d’État sans devoir en avertir la Commission à 200 000 passagers par an, en tenant compte des lignes directrices communautaires 2005/C312/01 qui disposent qu’un aéroport peut devenir rentable avec un trafic de plus de 500 000 passagers par an;


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Since then and until 2003, all flights to China have been to Beijing and Shanghai with Shanghai experiencing an extremely rapid growth now receiving more than 35% of all air passenger traffic from Europe.

Ensuite et jusqu’en 2003, tous les vols ont eu pour destinations Pékin mais aussi Shanghai, aéroport qui connaît une croissance extrêmement rapide puisqu’il accueille aujourd’hui plus de 35 % de l’ensemble du trafic de passagers en provenance de l’Europe.


Of total passenger activity in Canada, 2% of all that passenger traffic moves on VIA, and yet the Government of Canada provides for VIA.Let me put it another way: VIA receives about 35% of all federal transportation subsidies.

Pourtant, le gouvernement du Canada accorde à VIA.Autrement dit, VIA reçoit environ 35 p. 100 de l'ensemble des subventions fédérales en matière de transport.


With respect to smaller undertakings that receive not more than a certain amount of annual subsidies and with respect to hospitals and social housing independent of the amount of compensation received as well as with respect to maritime transport to islands (if traffic does not exceed 100 000 passengers) the Commission does not think that prior notification of compensation is necessary for the functioning of the internal market.

En ce qui concerne les petites entreprises qui ne reçoivent pas plus d'un certain montant de subventions annuelles, ainsi que les hôpitaux et les habitations sociales indépendamment du montant des compensations reçues -- la Commission ne pense pas que la notification préalable des compensations soit nécessaire au bon fonctionnement du marché intérieur.


These traffic increases, if they ever materialise, would therefore ensue from various sources other than the signing of the contract with Ryanair alone. For this purpose, new public investment would be essential to be able to receive the new passengers.

La réalisation de ces progressions de trafic sera donc due, si jamais elles surviennent, à bien d'autres raisons que la seule signature du contrat avec Ryanair; la réalisation de nouveaux investissements publics pour accueillir les nouveaux passagers sera à cet égard essentielle.




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'Receive passenger traffic' ->

Date index: 2023-10-24
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