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Accident
Air accident
Aircraft accident
Aviation accident
Civil Aviation Accidents Act
Civil air traffic accident
Civil aviation accident
Create and oversee the reporting of incidents
Examine aircraft accidents
File accident reports
IAAO
Incidents and accidents recording
Investigate air accidents
Investigate aircraft accidents
Investigate aviation accidents
Maintain incident reporting records
Maintain record incident reports
Methods of incidents and accidents reporting
Recording of incidents and accidents
Reportable aviation accident
Types of incidents and accidents recording

Traduction de «Reportable aviation accident » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reportable aviation accident

accident aéronautique à signaler


investigate air accidents | investigate aviation accidents | examine aircraft accidents | investigate aircraft accidents

enquêter sur des accidents d'avion


air accident | aircraft accident | aviation accident

accident aérien | accident d'aviation


civil air traffic accident | civil aviation accident

accident de l'aviation civile


Civil Aviation Accidents Act

Loi sur les accidents de navigation aérienne civile


aircraft accident [ accident | aviation accident ]

accident d'aviation [ accident | accident d'aéronef ]




Ordinance of 23 November 1994 on the Investigation of Aviation Accidents and Serious Incidents [ IAAO ]

Ordonnance du 23 novembre 1994 relative aux enquêtes sur les accidents d'aviation et sur les incidents graves [ OEAA ]


recording of incidents and accidents | types of incidents and accidents recording | incidents and accidents recording | methods of incidents and accidents reporting

enregistrement des incidents et des accidents


create and oversee the reporting of incidents | maintain record incident reports | file accident reports | maintain incident reporting records

administrer des dossiers de signalement des incidents | gérer des fiches de signalement des incidents | administrer des fiches de signalement des incidents | gérer les dossiers de signalement des incidents
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation (EU) No 376/2014 — reporting, analysis and follow-up of civil aviation accidents and incidents

Règlement (UE) n 376/2014 — Comptes rendus, analyse et suivi des accidents et des incidents dans l’aviation civile


(30) Since the objective of aviation safety improvement cannot be sufficiently achieved by the Member States because reporting systems operated by Member States in isolation are less efficient than a coordinated network with exchange of information allowing identification of possible safety problems and key risk areas at Union level, analysis at national level should be complemented by analysis and follow-up at Union level in order to ensure better prevention of aviation accidents ...[+++]

(30) Étant donné que l'objectif consistant à améliorer la sécurité aérienne ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres, car des systèmes de comptes rendus exploités par les États membres de façon isolée sont moins efficaces qu'un réseau coordonné d'échange d'informations permettant d'identifier les éventuels problèmes de sécurité et les principaux domaines de risques au niveau de l'Union, l'analyse à l'échelle nationale devrait être complétée par une analyse et un suivi à l'échelle de l'Union afin d'assurer une meilleure prévention des accidents et incidents dans l'aviation.


– (FR) More independent safety investigations in the event of an aviation accident, improved assistance for the families of victims and optimum protection of data and privacy during an investigation are all measures which will improve aviation safety and factors which persuaded me to vote in favour of this report.

– Renforcement de l’indépendance des enquêtes de sécurité en cas d’accident d’avion, meilleure prise en charge des familles des victimes, protection optimale des données et de la vie privée lors de ces enquêtes; sont autant de mesures qui vont faire progresser la sécurité aérienne et autant d’éléments qui m’ont incité à voter en faveur de ce rapport.


I therefore highlight the contribution made by this report to the quality and independence of civil aviation accident and incident investigations, harmonising the Member States’ investigation capabilities and, at the same time, ensuring that European legislation in this area is well adapted and up to date, in view of the changes taking place in the sector and the appearance of new actors such as the European Aviation Safety Agency.

Je tiens dès lors à souligner la contribution apportée par ce rapport à la qualité et à l’indépendance des enquêtes menées sur les accidents et incidents dans l’aviation civile, grâce à l’harmonisation des capacités d’enquête des États membres, tout en assurant l’opportunité et l’actualité de la réglementation européenne en la matière, face aux changements qui surviennent dans le secteur et à l’apparition de nouveaux acteurs tels que l’Agence européenne de la sécurité aéri ...[+++]


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– (FR) I voted in favour of this report because it aims to improve the prevention of aviation accidents and assistance to victims and their families.

– J’ai voté en faveur de ce rapport qui vise notamment à améliorer la prévention des accidents aériens et l’assistance aux victimes et à leurs familles.


information on safety recommendations and corrective actions taken on the basis of ATM-related incident analysis/investigation in accordance with Regulation (EU) No 996/2010 of the European Parliament and of the Council on accident investigation and Directive 2003/42/EC on occurrence reporting in civil aviation.

informations sur les recommandations de sécurité et les mesures correctrices prises sur la base des analyses et enquêtes sur les incidents liés à l’ATM, conformément au règlement (UE) no 996/2010 du Parlement européen et du Conseil concernant les enquêtes sur les accidents et à la directive 2003/42/CE concernant les comptes rendus d’événements dans l’aviation civile.


When adopting Regulation (EC) No 2096/2005, the Commission concluded that it was not appropriate to repeat the ESARR 2 provisions on reporting and assessment of safety occurrences in ATM, which are covered by Regulation (EU) No 996/2010 of the European Parliament and the Council of 20 October 2010 on the investigation and prevention of accidents and incidents in civil aviation and repealing Directive 94/56/EC and by Directive 2003/42/EC of the European ...[+++]

Lors de l’adoption du règlement (CE) no 2096/2005, la Commission a conclu qu’il n’y avait pas lieu de reproduire les dispositions ESARR 2 concernant la notification et l’analyse des événements liés à la sécurité dans le domaine de la gestion du trafic aérien, qui sont couvertes par le règlement (UE) no 996/2010 du Parlement européen et du Conseil du 20 octobre 2010 sur les enquêtes et la prévention des accidents et des incidents dans l’aviation civile et abrogeant la directive 94/56/CE , et par la directive 2003/42/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juin 2003 concer ...[+++]


The US National Transportation Safety Board’s Factual Report into an accident involving Kam Air flight 904, which was operated by Phoenix Aviation, states that Phoenix Aviation has its headquarters in the UAE.

Le rapport factuel du «US National Transportation Safety Board » sur un accident concernant le vol 904 de la Kam Air, qui était exploité par Phoenix Aviation, indique que Phoenix Aviation a son siège social dans les Émirats arabes unis.


It is similarly not appropriate to repeat the ESARR 2 provisions on reporting and assessment of safety occurrences in ATM, which are covered by Council Directive 94/56/EC of 21 November 1994 establishing the fundamental principles governing the investigation of civil accidents and incidents and by Directive 2003/42/EC of the European Parliament and of the Council of 13 June 2003 on occurrence reporting in civil aviation .

Il n’y a pas lieu non plus de reproduire les dispositions ESARR concernant la notification et l’analyse des événements liés a la sécurité dans le domaine de la GTA, qui sont déjà couvertes par la directive 94/56/CE du Conseil du 21 novembre 1994 établissant les principes fondamentaux régissant les enquêtes sur les accidents et les incidents dans l'aviation civile et la directive 2003/42/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juin 2003 concernant les comptes rendus d'événements dans l'aviation civile .


1. Any entity entrusted with regulating civil aviation safety or with investigating civil aviation accidents and incidents within the Community shall have access to information on occurrences collected and exchanged in accordance with Articles 5 and 6 to enable it to draw the safety lessons from the reported occurrences.

1. Toute entité chargée de réglementer la sécurité de l'aviation civile ou d'enquêter sur les accidents et les incidents de l'aviation civile au sein de la Communauté a accès aux informations sur les événements qui sont collectées et échangées conformément aux articles 5 et 6, afin qu'elle puisse tirer des événements signalés des enseignements en matière de sécurité.


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