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Aerodynamic resultant
Aerodynamic resultant force
Blade total reaction
Compare production forecasts with actual results
Comparing production forecasts with actual results
Component of the moment of propulsive forces
Component of the resultant moment of propulsive forces
Exceptional gains and losses
Exceptional result
Lift-drag reaction
Non-recurring result
Operating results
Resultant cutting force
Resultant cutting pressure
Resultant force
Resultant force acting on the tool
Resultant force acting on tool
Resultant force on tool
Resultant moment of unbalance forces
Resultant unbalance moment
Results of operating activities
Results of operations
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results
Special charges and income
Special gains and charges
Special gains and losses
Special profits and losses
Special result
Unusual gains and charges
Unusual gains and losses
Unusual result

Traduction de «Resultant force » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
resultant cutting pressure | resultant force | resultant force acting on the tool | resultant force acting on tool | resultant force on tool,resultant force on the tool

pression de coupe totale | réaction totale | réaction totale sur l'outil


resultant cutting pressure | resultant force acting on the tool | resultant force on tool | resultant force

pression de coupe totale | réaction totale sur l'outil | réaction totale


resultant moment of unbalance forces | resultant unbalance moment

moment de déséquilibre résultant | moment résultant des forces de déséquilibre


aerodynamic resultant force [ blade total reaction | aerodynamic resultant | lift-drag reaction ]

résultante aérodynamique [ force aérodynamique résultante ]




component of the resultant moment of propulsive forces [ component of the moment of propulsive forces ]

composante du moment résultant des forces de propulsion [ composante du moment des forces de propulsion ]


Harassment in the Canadian Forces: Results of the 1998 Survey

Harcèlement dans les Forces canadiennes : Résultats du sondage de 1998


comparing production forecasts with actual results | reviewing production forecasts against actual results | compare production forecasts with actual results | review production forecasts against actual results

comparer des prévisions de production et des résultats réels


unusual result | special result | exceptional result | non-recurring result | unusual gains and charges | special gains and charges | unusual gains and losses | special gains and losses | exceptional gains and losses | special profits and losses | special charges and income

résultat exceptionnel | résultat inhabituel | charges et produits exceptionnels | pertes et profits exceptionnels


operating results | results of operating activities | results of operations

résultats d'exploitation | résultat opérationnel | résultat d'exploitation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To make future regulation fit with the ”Think Small First” principle, the Commission: is strengthening the assessment of the respect of the Protocol on the application of the principles of subsidiarity and proportionality in forthcoming legislative and administrative initiatives will, wherever practical, use common commencement dates for regulations and decisions affecting business and publish an annual statement of such legislation entering into force the Commission will, and the Member States are invited to: ensure that policy results are delivered while ...[+++]

Pour que la future réglementation soit conforme au principe «Think Small First», la Commission: renforce l’évaluation du respect du protocole sur l’application des principes de subsidiarité et de proportionnalité dans le cadre des prochaines initiatives législatives et administratives appliquera, chaque fois que cela se justifiera, des dates communes de prise d’effet pour les règlements et les décisions ayant des répercussions sur les entreprises, et publiera une déclaration annuelle sur l’entrée en vigueur de ces actes normatifs la Commission s'engage et les États membres sont invités à: veiller à ce que les ...[+++]


—the investment in question does not result in abstractions beyond the maximum limit in force on 31 October 2013 or result in a reduction of the level of flow in affected water bodies below the minimum required level in force on 31 October 2013.

—l'investissement en question ne donne pas lieu à des prélèvements dépassant le plafond applicable au 31 octobre 2013 ou n'entraîne pas de réduction du débit dans les masses d'eau affectées en-deçà de l'exigence minimale de débit applicable au 31 octobre 2013.


the investment in question does not result in abstractions beyond the maximum limit in force on 31 October 2013 or result in a reduction of the level of flow in affected water bodies below the minimum required level in force on 31 October 2013.

l'investissement en question ne donne pas lieu à des prélèvements dépassant le plafond applicable au 31 octobre 2013 ou n'entraîne pas de réduction du débit dans les masses d'eau affectées en-deçà de l'exigence minimale de débit applicable au 31 octobre 2013.


—the investment in question does not result in abstractions beyond the maximum limit in force on 31 October 2013 or result in a reduction of the level of flow in affected water bodies below the minimum required level in force on 31 October 2013.

—l'investissement en question ne donne pas lieu à des prélèvements dépassant le plafond applicable au 31 octobre 2013 ou n'entraîne pas de réduction du débit dans les masses d'eau affectées en-deçà de l'exigence minimale de débit applicable au 31 octobre 2013.


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—the investment in question does not result in abstractions beyond the maximum limit in force on 31 October 2013 or result in a reduction of the level of flow in affected water bodies below the minimum required level in force on 31 October 2013.

—l'investissement en question ne donne pas lieu à des prélèvements dépassant le plafond applicable au 31 octobre 2013 ou n'entraîne pas de réduction du débit dans les masses d'eau affectées en-deçà de l'exigence minimale de débit applicable au 31 octobre 2013.


30. Calls for a more structured approach to address key capability shortfalls at European level and in particular in the areas of key force enablers and force multipliers ­– such as intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) assets, strategic air lift, helicopters, medical support, air-to-air refuelling and precision-guided munitions – in close cooperation and full complementarity with NATO; welcomes the initial results of pooling and sharing initiatives managed by the EDA but stresses that further progress in these and othe ...[+++]

30. demande la mise en place d'une approche plus structurée pour combler les déficits de capacités majeurs au niveau européen, en particulier en ce qui concerne les principaux catalyseurs et multiplicateurs de forces, tels que les moyens de renseignement, de surveillance et de reconnaissance (RSR), le transport aérien stratégique, les hélicoptères, l'assistance médicale, le ravitaillement en vol et les munitions à guidage de précision, en collaboration étroite et en pleine complémentarité avec l'OTAN; salue les premiers résultats des initiatives de ...[+++]


J. whereas the total number of forced labourers in the Member States is estimated at 880 000, of whom 30 % are estimated to be victims of sexual exploitation and 70 % victims of forced labour exploitation, with women constituting the majority of victims in the EU; whereas forced labour is highly profitable for organised crime, results in social dumping and damages society through lost tax revenue;

J. considérant que le nombre total de travailleurs forcés dans les États membres de l'Union est estimé à 880 000, dont 30 % sont considérés comme des victimes de l'exploitation sexuelle et 70 % comme des victimes de l'exploitation par le travail forcé, les femmes représentant la majorité des victimes au sein de l'Union européenne; considérant que le travail forcé est extrêmement rentable pour la criminalité organisée, entraîne le dumping social et porte préjudice à la société par la perte de recettes fiscales;


(5) In its ‘Resolution of 15 December on the situation of fundamental rights in the European Union (2009) - effective implementation after the entry into force of the Treaty of Lisbon’ the European Parliament called on the Commission to devote the 2013 European Year to citizenship in order to give momentum to the debate on Union citizenship and inform Union citizens of their rights, in particular the new rights resulting from the entry into force of the Treaty of Lisbon.

(5) Dans sa «Résolution du 15 décembre 2010 sur la situation des droits fondamentaux dans l'Union européenne (2009-2010) – aspects institutionnels à la suite de l'entrée en vigueur du traité de Lisbonne», le Parlement européen a invité la Commission à faire de 2013 «l'année européenne de la citoyenneté» afin d'impulser le débat sur la citoyenneté européenne et d'informer les citoyens européens sur leurs droits, notamment les nouveaux droits découlant de l'entrée en vigueur du traité de Lisbonne.


The principle of efficiency described in the Financial Regulation (Article 27(2)2) as "best relationship between resources employed and results achieved". Taking into account this principle would force the Commission not only to focus on "procedure check lists" but taking into account the context of the grant and procurement procedures and the administrative costs resulting from the procedures.

Le principe d'efficience, que le règlement financier définit comme "le meilleur rapport entre les moyens mis en œuvre et les résultats obtenus" (article 27, paragraphe 2, deuxième alinéa), devrait contraindre la Commission à ne pas se focaliser seulement sur des "listes de vérification des procédures", mais à tenir compte aussi du contexte de l'octroi des subventions et de la passation des marchés, ainsi que des coûts administratifs découlant des procédures.


You will set a precedent by forcing discussion and by forcing governments to compare results, rather than merely intentions.

Vous créerez là un précédent en instaurant l'obligation qu'il y ait quelque chose à dire et que les gouvernements confrontent des résultats, et pas seulement des intentions.


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