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Altitude reference line
Character spacing reference line
DHR
Direct hot rolling
Direct strand reduction
Fine line count anilox
Fine line count anilox roll
Fine-line anilox
Grid line
In line rolling
In line strand reduction
Reference line
Roll reference line
Zero line

Traduction de «Roll reference line » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




direct hot rolling | direct strand reduction | in line rolling | in line strand reduction | DHR [Abbr.]

laminage direct


grid line | reference line

ligne de quadrillage | ligne de référence


reference line | zero line

ligne d'écart nul | ligne zéro


fine-line anilox | fine line count anilox roll | fine line count anilox

anilox haute linéature






character spacing reference line

axe de référence d'espacement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
No. 19. The terms “In transit”, “Roller” and “Rolling Car” shall be deemed to mean that the commodity referred to has been in possession of the transportation company and under movement from shipping point prior to the day on which the quotation is made, and that the car is moving over a route in line of haul between the point of origin and the market in which delivery is to be made.

19. Les expressions « en transit » ou « en cours de transport » signifient que le produit est passé entre les mains de la compagnie de transport, qu’il avait déjà quitté le point d’expédition, le jour où le produit a été coté et que le wagon à bord duquel il se trouve circule quelque part entre le point d’origine et le marché où la livraison doit être faite.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctio ...[+++]


Section 4. 2.4 of this TSI requires, for a maximum permitted speed V ≤ 230 km/h, that ‘At the design stage, the minimum distance between main track centres on lines .upgraded for high-speed is .if The reference profile to be used is the UK1 (Issue 2) profile set out in Chapter 7 of the High Speed Rolling Stock TSI and section 7.3.6 of this TSI.

Le point 4.2.4 de la présente STI, pour une vitesse maximale autorisée de V ≤ 230 km/h, exige qu'«à la phase de la conception, l'entraxe sur les lignes .réaménagées pour la grande vitesse est .si Le profil de référence à utiliser est le profil UK1 (numéro 2) défini au chapitre 7 de la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse et au point 7.3.6 de la présente STI.


The measures designed to amend non-essential elements of this Directive, including by supplementing it, relating to the adoption of one or more mandates aiming at the development of new TSIs and/or the review of TSIs already adopted with a view to covering the lines and rolling stock not yet covered shall be adopted in accordance with the regulatory procedure with scrutiny referred to in Article 21(4).

Les mesures visant à modifier les éléments non essentiels de la présente directive, y compris pour la compléter, qui se rapportent à l'adoption d'un ou plusieurs mandats visant à développer de nouvelles STI et/ou à revoir les STI déjà adoptées, en vue de couvrir les lignes et le matériel roulant qui ne le sont pas encore, sont arrêtées conformément à la procédure de réglementation avec contrôle mentionnée à l'article 21, paragraphe 4.


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The Agency shall develop, in accordance with Articles 3 and 12 of Regulation (EC) No xx/2004 , on the basis of the information notified by the Member States under Article 16(3), technical documents from the profession and the texts of the relevant international agreements, a draft reference system of technical rules ensuring the current degree of interoperability of the lines and rolling stock that will be brought within the scope of this Directive as defined in Article 1(3).

L'Agence met au point, conformément aux articles 3 et 12 du règlement xx/2004 , sur la base des informations notifiées par les États membres dans le cadre de l'article 16, paragraphe 3, ainsi que des documents techniques de la profession et des textes des accords internationaux pertinents, un projet de référentiel des règles techniques qui assurent le degré actuel d'interopérabilité des lignes et du matériel roulant auxquels le champ d'application de la présente directive sera étendu conformément à l'article 1er, paragraphe 3.


1. The Agency shall develop, in accordance with Articles 3 and 13 of Regulation (EC) No ./2003 [establishing a European Railway Agency] on the basis of the information notified by the Member States under Article 16(3), technical documents from the profession and the texts of the relevant international agreements, a draft reference system of technical rules ensuring the current degree of interoperability of the lines and rolling stock that will be brought within the scope of this Directive as defined in Article 1(3 ...[+++]

1. L'Agence met au point, conformément aux articles 3 et 13 du règlement (CE) n° ./2003 [instituant une Agence ferroviaire européenne] , sur la base des informations notifiées par les États membres dans le cadre de l'article 16, paragraphe 3, ainsi que des documents techniques de la profession et des textes des accords internationaux pertinents, un projet de référentiel des règles techniques qui assurent le degré actuel d'interopérabilité des lignes et du matériel roulant auxquels le champ d'application de la présente directive sera étendu conformément à l'article 1 , paragraphe 3.


The secretary was talking about a three-year rolling plan, but there's no overall objective of timelines how long this reform will take, how much it will cost, and how they are actually going to do it (1545) Ms. Val Meredith: Is it the problem that 50% of the staff fall into what I'd heard referred to as a “red circle”, where their salaries are either way above the norm or way below the norm, so it's really hard to bring them into ...[+++]

Le secrétaire parle d'un plan sur trois ans, mais il n'y a pas d'objectif global en matière d'échéancier—combien de temps va prendre cette réforme, combien elle va coûter et comment elle va se faire (1545) Mme Val Meredith: Le problème se pose-t-il du fait que 50 p. 100 du personnel tombent dans la catégorie des salaires bloqués, c'est-à-dire des employés dont les salaires sont au-dessus ou en dessous, si bien qu'il est vraiment difficile de les ramener dans la courbe salariale?


- the different categories of lines and rolling stock referred to in that Directive, and

- les différentes catégories de lignes et de matériel roulant visés par cette directive, et


- the different categories of lines and rolling stock referred to in that Directive, and

- les différentes catégories de lignes et de matériel roulant visés par cette directive, et


()Appendix 2 MODEL REFERENCE AXLE TEST REPORT FORM AS PRESCRIBED IN APPENDIX 1, ITEM 3.6 TEST REPORT N° 1.IDENTIFICATION 1.1.Axle Manufacturer (name and address) Make Type Model Technically permissible mass (Pe) (kg) 1.2.Brake Manufacturer (name and address) Make Type Model Technically permissible camshaft input torque Cmax Brake drum:Internal diameter Mass Material (attach dimensioned drawing as in Figure 1) Brake lining:Manufacturer Type Identification (must be visible when the lining is mounted on the brake shoe) Width Thickness Su ...[+++]

()Appendice 2 MODÈLE DE PROCÈS-VERBAL D'ESSAI POUR ESSIEU DE RÉFÉRENCE COMME PRÉVU À L'APPENDICE 1 POINT 3.6 PROCÈS-VERBAL D'ESSAI No 1.IDENTIFICATION 1.1.Essieu Constructeur (nom et adresse) Marque Type Modèle Masse techniquement admissible (Pe) (kg) 1.2.Frein Constructeur (nom et adresse) Marque Type Modèle Masse techniquement admissible (Pe) Couple d'entrée de l'axe de la came techniquement admissible Cmax Tambour du frein : diamètre intérieur Tambour du frein : masse Tambour du frein : matériau (joindre plan dimensionné comme prévu à la figure 1) Garniture du frein : constructeur Garniture du frein : type Garniture du frein : identif ...[+++]




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'Roll reference line' ->

Date index: 2021-06-27
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