Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agenda
DADSU
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Regulations for the conduct of business
Rules of Procedure of the Council
Rules of Procedure of the EEA Council
Rules of business
Rules of court
Rules of management
Rules of practice
Rules of practice and procedure
Rules of procedure
Rules of procedure
Rules regulating the practice and procedure
Schengen Borders Code
Standing orders

Traduction de «Rules Procedure the EEA Council » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Rules of Procedure of the EEA Council

règlement intérieur du Conseil de l'EEE


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]


Rules of Procedure of the Council

Règlement intérieur du Conseil


Ad Hoc Working Group on the Review of the Rules of Procedure of the Council and its Subsidiary Bodies

Groupe de travail ad hoc chargé de l'examen du règlement intérieur du Conseil et de ses organes subsidiaires


judgment delivered under the preliminary ruling procedure

arrêt à titre préjudiciel | arrêt préjudiciel


Standing Committee on Rules, Procedures and the Rights of Parliament

Comité permanent du règlement, de la procédure et des droits du Parlement


rules of court [ rules of practice | rules of procedure | rules of practice and procedure | rules regulating the practice and procedure ]

règles de procédure [ règles de pratique | règles de pratique et de procédure ]


Regulation (EC) No 562/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 establishing a Community Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) | Community Code on the rules governing the movement of persons across borders | Schengen Borders Code

Règlement (CE) no 562/2006 du Parlement européen et du Conseil du 15 mars 2006 établissant un code communautaire relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes (code frontières Schengen) | Code communautaire relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes | Code frontières Schengen


regulations for the conduct of business (1) | rules of procedure (2) | agenda (3) | standing orders (4) | rules of business (5) | rules of management (6)

règlement intérieur | règlement des affaires | règlement de travail


Decision on the Application and Review of the Understanding on Rules and Procedures Governing the Settlement of Disputes [ DADSU ]

Décision sur l'application et le réexamen du Mémorandum d'accord sur les règles et procédures régissant le règlement des différends [ DADSU ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. Is concerned that Liechtenstein’s transposition deficit increased from 0,7 % to 1,2 %; is concerned, further, by the fact that its legislation concerning the entry and residence rights of certain family members of EEA nationals and the restrictions imposed on EEA nationals residing in Liechtenstein from taking up employment in another EEA state, which Liechtenstein sees as an arrangement based on special quota rules under the EEA Agreement, does not seem to be fully in line with EEA law;

11. est préoccupé par le fait que le Liechtenstein a vu augmenter son déficit en matière de transposition, celui-ci étant passé de 0,7 % à 1,2 %; est aussi préoccupé par le fait que sa législation concernant les droits d'entrée et de résidence de certains membres de la famille de ressortissants de l'EEE et les restrictions imposées aux ressortissants de l'EEE résidant au Liechtenstein concernant l'accès à l'emploi dans un autre État de l'EEE, que le Liechtenstein considère être une règle fondée sur le régime particulier des quotas issu de l'accord EEE, ne semble pas être en harmonie avec le droit de l'EEE;


11. Is concerned that Liechtenstein’s transposition deficit increased from 0.7 % to 1.2 %; is concerned, further, by the fact that its legislation concerning the entry and residence rights of certain family members of EEA nationals and the restrictions imposed on EEA nationals residing in Liechtenstein from taking up employment in another EEA state, which Liechtenstein sees as an arrangement based on special quota rules under the EEA Agreement, does not seem to be fully in line with EEA law;

11. est préoccupé par le fait que le Liechtenstein a vu augmenter son déficit en matière de transposition, celui-ci étant passé de 0,7 % à 1,2 %; est aussi préoccupé par le fait que sa législation concernant les droits d'entrée et de résidence de certains membres de la famille de ressortissants de l'EEE et les restrictions imposées aux ressortissants de l'EEE résidant au Liechtenstein concernant l'accès à l'emploi dans un autre État de l'EEE, que le Liechtenstein considère être une règle fondée sur le régime particulier des quotas issu de l'accord EEE, ne semble pas être en harmonie avec le droit de l'EEE;


11. Is concerned that Liechtenstein’s transposition deficit increased from 0,7 % to 1,2 %; is concerned, further, by the fact that its legislation concerning the entry and residence rights of certain family members of EEA nationals and the restrictions imposed on EEA nationals residing in Liechtenstein from taking up employment in another EEA state, which Liechtenstein sees as an arrangement based on special quota rules under the EEA Agreement, does not seem to be fully in line with EEA law;

11. est préoccupé par le fait que le Liechtenstein a vu augmenter son déficit en matière de transposition, celui-ci étant passé de 0,7 % à 1,2 %; est aussi préoccupé par le fait que sa législation concernant les droits d'entrée et de résidence de certains membres de la famille de ressortissants de l'EEE et les restrictions imposées aux ressortissants de l'EEE résidant au Liechtenstein concernant l'accès à l'emploi dans un autre État de l'EEE, que le Liechtenstein considère être une règle fondée sur le régime particulier des quotas issu de l'accord EEE, ne semble pas être en harmonie avec le droit de l'EEE;


7. Has been aware of the cooperation with Earthwatch since the discharge procedure 2010; has fully been informed by the EEA and its Executive Director on the collaboration; takes note that in future special attention will be paid to procurement procedures for training opportunities and that no additional expeditions will be organised; asks the EEA to provide further information on the new training procedures for EEA staff;

7. a connaissance de la coopération établie avec Earthwatch depuis la procédure de décharge pour l'exercice 2010; est pleinement tenu informé par l'Agence et son directeur exécutif de la collaboration mise en place; prend note du fait qu'à l'avenir une attention particulière sera accordée aux procédures de passation de marché pour les possibilités de formation et qu'aucune mission supplémentaire ne sera organisée; demande à l'Agence de fournir des informations complémentaires sur les nouvelles procédures de formation de son personn ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Your Rapporteur takes the view that the state of play of the implementation of the internal market rules in the EEA EFTA states is overall good, as demonstrated by the EEA EFTA states Internal Market Scoreboard 2009. At 0. 7%, the average transposition deficit of Iceland, Liechtenstein and Norway is the same as most of the EU MS'.

Votre rapporteur estime que ce bilan est globalement bon, comme le montre le tableau d’affichage 2009 du marché intérieur des États de l’EEE et de l’AELE: à 0,7 %, le déficit moyen de transposition de l’acquis en Islande, au Liechtenstein et en Norvège est identique à celui de la plupart des États membres de l’UE.


1. The High Representative shall, after consulting the Committee referred to in point 3 of Section I of Part II of the Annex to Council Decision 2001/264/EC of 19 March 2001 adopting the Council’s security regulations , decide on the security rules for the EEAS and take all appropriate measures in order to ensure that the EEAS manages effectively the risks to its staff, physical assets and information, and that it fulfils its duty of care and responsibilities in this regard.

1. Le haut représentant, après avoir consulté le comité visé dans la partie II, section I, point 3, de l'annexe de la décision 2001/264/CE du Conseil du 19 mars 2001 adoptant le règlement de sécurité du Conseil , fixe les règles de sécurité pour le SEAE et prend toutes les mesures appropriées pour veiller à ce que ce dernier gère efficacement les risques menaçant son personnel, ses biens matériels et les informations qu'il détient, et à ce qu'il s'acquitte des responsabilités qui lui incombent et de son obligation de vigilance à cet égard.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0937 - EN - Council Decision of 1 December 2009 adopting the Council's Rules of Procedure // COUNCIL DECISION // of 1 December 2009 // (2009/937/EU) // RULES OF PROCEDURE OF THE COUNCIL

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0937 - EN - Décision du Conseil du 1 er décembre 2009 portant adoption de son règlement intérieur // DÉCISION DU CONSEIL // (2009/937/UE) // RÈGLEMENT INTÉRIEUR DU CONSEIL


Rules of procedure of the Council of the European Union

Règlement intérieur du Conseil de l’Union européenne


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l14576 - EN - Rules of procedure of the Council of the European Union

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l14576 - EN - Règlement intérieur du Conseil de l’Union européenne


In this respect, the Commission considers that the compliance with the rules set out in Council Directive 92/50/EEC, and with the rules and principles of the Treaty as laid down in the Commission interpretative communication on concessions under Community law on public contracts [18], will considerably reduce the risk that the award procedure infringes Treaty provisions other than Articles 86 to 88.

Sur ce point, la Commission estime que le respect des règles de la directive 92/50/CEE du Conseil et des règles et principes du traité établis dans la communication interprétative de la Commission sur les concessions en droit communautaire des marchés publics [18] réduira nettement le risque que la procédure de passation de marché enfreigne d'autres dispositions du traité que les articles 86 à 88.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Rules Procedure the EEA Council' ->

Date index: 2021-03-14
w