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Assist audiologists with screening
Assisting audiologists with screening
Cross line screen
Crossline screen
Facilitate audiologists with screening
Glass screen
Halftone screen
Help audiologists with screening
Lines to the inch
Mechanical screen
Ruling
Ruling distance
Ruling of screen
Ruling of the screen
Screen density
Screen layout rule
Screen ruling
Screen width
Square ruled screen
Square-ruled screen

Traduction de «Screen ruling » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
screen ruling | screen width | ruling distance

lignage de trame | finesse de la trame | grosseur de la trame | densité de la trame | distance des lignes de la trame


screen ruling | lines to the inch | ruling of the screen

linéature de trame | linéature de la trame | linéature


screen ruling [ ruling ]

linéature de trame [ linéature ]


ruling distance | screen ruling | screen width

finesse de la trame | grosseur de trame | lignage de trame


cross line screen | glass screen | square-ruled screen

trame cristal | trame gravée | trame optique | trame quadrillée


ruling of screen | screen density

finesse de trame | pas de la trame


glass screen [ crossline screen | square-ruled screen | mechanical screen ]

trame cristal [ trame quadrillée | trame gravée | trame optique | trame mécanique ]


halftone screen | crossline screen | square ruled screen

trame de similigravure | trame de simili | trame pour similigravure | trame cristal | trame quadrillée


assisting audiologists with screening | help audiologists with screening | assist audiologists with screening | facilitate audiologists with screening

assister des audiologistes dans des tests


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[22] Denmark has established a Taskforce for the Internal Market (T.I.M.), to screen rules and their compatibility with the Internal Market.

[21] Le Danemark a établi une task force pour le marché intérieur, destinée à passer la réglementation au peigne fin et à vérifier sa compatibilité avec le marché intérieur.


Verify the information submitted by visa-exempt third country nationals (such as information related to identity, travel document, residence information, contact details etc.), via an online application ahead of their travel to the EU's external borders, to assess if they pose a risk for irregular migration, security or public health; Automatically process each application submitted via a website or a mobile application against other EU information systems (such as SIS, VIS, Europol's database, Interpol's database, the EES, Eurodac, ECRIS), a dedicated ETIAS watch list (established by Europol) and targeted, proportionate and clearl ...[+++]

vérifier les informations communiquées par les ressortissants de pays tiers exemptés de l'obligation de visa (informations sur l'identité, document de voyage, informations relatives au lieu de résidence, coordonnées de contact, etc.) grâce à une application en ligne, préalablement à leur voyage vers l'UE, pour déterminer s'ils posent un risque d'immigration irrégulière ou en matière de sécurité ou de santé publique; traiter de manière automatique toute demande soumise par l'intermédiaire d'un site web ou d'une application mobile, en consultant d'autres systèmes d'information de l'UE (tels que le SIS, le VIS, les bases de données d'Europol et d'Interpol, l'EES, Eurodac, l'ECRIS), une liste de surveillance spéciale pour l'ETIAS (établie par ...[+++]


In C-133/94 Commission v Belgium the ECJ ruled that Member States were at liberty to use either a case-by-case or a threshold approach to screening Annex II projects. The rulings in C-133/94 Commission v Belgium, C-72/95 the Dutch Dykes case and C-431/92 the Grosskrotzenburg cases also made clear that while Member States had the discretion to define thresholds for screening Annex II projects, these thresholds could not be fixed at such a level as to exclude whole project types from assessment.

Dans l'arrêt Commission contre Belgique (C-133/94), la CJCE a jugé que les États membres étaient libres d'adopter soit l'approche cas par cas soit l'approche par seuils pour la vérification préliminaire des projets relevant de l'annexe II. Les arrêts Commission contre Belgique (C-133/94), « digues hollandaises » (C-72/95) et Grosskrotzenburg (C-431/92) confirment par ailleurs clairement que si les États membres peuvent fixer à leur discrétion les seuils de vérification préliminaire des projets relevant de l'annexe II, ceux-ci ne peuvent être fixés à un niveau de nature à soustraire à l'évaluation la totalité des projets de tel ou tel ty ...[+++]


A European framework for screening of foreign direct investments by Member States on grounds of security or public order, including transparency obligations, the rule of equal treatment among foreign investment of different origin, and the obligation to ensure adequate redress possibilities with regard to decisions adopted under these review mechanisms.

un cadre européen pour le filtrage des investissements étrangers directs, par les États membres, pour des raisons de sécurité ou d'ordre public.


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Today's proposal, by simplifying and harmonising the rules for the certification of airport screening equipment, will ensure that our high security screening standards are applied at airports everywhere in the EU.

La proposition présentée aujourd'hui simplifiera et harmonisera les règles en matière de certification des équipements de sûreté aéroportuaires et, de ce fait, garantira que tous les aéroports de l'UE appliqueront le même niveau élevé de normes pour l'inspection/filtrage aux fins de sûreté.


As regards passenger screening, the new rules adopted in early 2013 allow the use of a new, innovative screening method using explosive trace detection equipment in combination with hand-held metal detection equipment for the screening of certain parts of passengers where a hand search can be considered inefficient and/or undesirable such as certain headgear, plaster casts or prosthesis.

En ce qui concerne l'inspection/filtrage des passagers, les nouvelles règles adoptées début 2013 autorisent l'utilisation d'une nouvelle méthode d'inspection/filtrage innovante, associant un équipement de détection de traces d'explosifs et un détecteur de métaux portatif pour l'inspection/filtrage de certaines parties de la personne, telles que certains couvre-chefs, plâtres ou prothèses, pour lesquelles une palpation est considérée comme inefficiente et/ou non souhaitable.


Liquids, aerosols and gels shall be permitted to be taken into security restricted areas provided they are screened or exempted from screening in accordance with the requirements of implementing rules adopted pursuant to Article 4(3) of Regulation (EC) No 300/2008’.

Il est permis de faire pénétrer des liquides, aérosols et gels dans les zones de sûreté à accès réglementé à condition qu’ils soient soumis à une inspection-filtrage ou qu’ils en soient dispensés conformément aux exigences des mesures de mise en œuvre adoptées en vertu de l’article 4, paragraphe 3, du règlement (CE) no 300/2008».


[22] Denmark has established a Taskforce for the Internal Market (T.I.M.), to screen rules and their compatibility with the Internal Market.

[21] Le Danemark a établi une task force pour le marché intérieur, destinée à passer la réglementation au peigne fin et à vérifier sa compatibilité avec le marché intérieur.


The screening exercise brings together experts from Turkey and Croatia and from the Commission to explain EU rules and examine each country’s plans for adopting and implementing them. It is expected to take until autumn 2006 to screen all the acquis chapters.

Cet examen réunit des experts de la Turquie et de la Croatie, d’une part, et des experts de la Commission, d’autre part. Il vise à expliquer les règles de l’UE et à étudier le plan que chaque pays a élaboré pour adopter et mettre en œuvre ces règles. L’examen analytique de l’ensemble des chapitres de l’acquis devrait durer jusqu’à l’automne 2006.


In C-133/94 Commission v Belgium the ECJ ruled that Member States were at liberty to use either a case-by-case or a threshold approach to screening Annex II projects. The rulings in C-133/94 Commission v Belgium, C-72/95 the Dutch Dykes case and C-431/92 the Grosskrotzenburg cases also made clear that while Member States had the discretion to define thresholds for screening Annex II projects, these thresholds could not be fixed at such a level as to exclude whole project types from assessment.

Dans l'arrêt Commission contre Belgique (C-133/94), la CJCE a jugé que les États membres étaient libres d'adopter soit l'approche cas par cas soit l'approche par seuils pour la vérification préliminaire des projets relevant de l'annexe II. Les arrêts Commission contre Belgique (C-133/94), « digues hollandaises » (C-72/95) et Grosskrotzenburg (C-431/92) confirment par ailleurs clairement que si les États membres peuvent fixer à leur discrétion les seuils de vérification préliminaire des projets relevant de l'annexe II, ceux-ci ne peuvent être fixés à un niveau de nature à soustraire à l'évaluation la totalité des projets de tel ou tel ty ...[+++]




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'Screen ruling' ->

Date index: 2023-05-03
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