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Behavioural insight for customers' security
Boost social security programmes
Boost welfare programmes
Computer security program
Computer security programme
Develop social security programmes
Endorse social security programmes
Establish social welfare programmes
Human behaviour as part of a security programme
Human dynamics as part of hospitality security
Human dynamics as part of security in hospitality
Implement social security programmes
Information technology security program
Information technology security programme
National aviation security programme
National civil aviation security programme
National quality control programme
Produce social welfare programmes
Program-reconfigured interconnection
Programmable interconnection
Promote social security programmes
Security and reconfiguration programmes
Security and reconfiguration programs

Traduction de «Security and reconfiguration programmes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
security and reconfiguration programmes | security and reconfiguration programs

défense


national civil aviation security quality control programme | national quality control programme

programme national de contrôle de la qualité en matière de sûreté de l'aviation civile


boost social security programmes | boost welfare programmes | endorse social security programmes | promote social security programmes

promouvoir des programmes de sécurité sociale


implement social security programmes | produce social welfare programmes | develop social security programmes | establish social welfare programmes

élaborer des programmes de sécurité sociale


national aviation security programme | national civil aviation security programme

programme national de sûreté de l'aviation civile


behavioural insight for customers' security | human dynamics as part of security in hospitality | human behaviour as part of a security programme | human dynamics as part of hospitality security

déplacements humains dans la cadre de la sécurité des hôtels | interactions humaines dans le cadre de la sécurité des établissements hôteliers | dynamiques humaines dans la cadre de la sécurité des établissements hôteliers | interactions humaines dans le cadre de la sécurité des hôtels


programmable interconnection [ program-reconfigured interconnection ]

interconnexion reconfigurable


programmable interconnection | program-reconfigured interconnection

interconnexion reconfigurable


computer security program [ computer security programme ]

programme de sécurité informatique


information technology security program [ information technology security programme ]

programme de sécurité de la technologie de l'information
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will ensure that security-related activities, including security research, industrial policy and projects under EU internal security-related funding programmes, are coherent with the strategic objectives.

Cette dernière veillera à ce que les activités en rapport avec la sécurité, y compris la recherche en matière de sécurité, la politique industrielle et les projets faisant l'objet de programmes de programmes de financement de l'UE relatifs à la sécurité intérieure, correspondent aux objectifs stratégiques.


24. Refers to its inquiry into the electronic mass surveillance of EU citizens; reiterates the serious concern it expressed in its resolution of 4 July 2013 on the US National Security Agency surveillance programme, surveillance bodies in various Member States and their impact on EU citizens' privacy ; considers mass surveillance to present a serious challenge to the Union principles of democracy, the rule of law and fundamental rights, and insists on the organisation of proper and effective parliamentary and ju ...[+++]

24. renvoie à son enquête sur la surveillance massive des citoyens de l'Union; rappelle la vive inquiétude exprimée dans sa résolution du 4 juillet 2013 sur le programme de surveillance de l'agence nationale de sécurité américaine (NSA), les organismes de surveillance de plusieurs États membres et leur impact sur la vie privée des citoyens de l'Union ; estime que la surveillance massive constitue une menace de taille au regard de ...[+++]


23. Refers to its ongoing inquiry into the electronic mass surveillance of EU citizens; reiterates the serious concern it expressed in its resolution of 4 July 2013 on the US National Security Agency surveillance programme, surveillance bodies in various Member States and their impact on EU citizens' privacy; considers mass surveillance to present a serious challenge to the Union principles of democracy, the rule of law and fundamental rights, and insists on the organisation of proper and effective parliamentary ...[+++]

23. renvoie à son enquête actuelle sur la surveillance massive des citoyens de l'Union; rappelle la vive inquiétude exprimée dans sa résolution du 4 juillet 2013 sur le programme de surveillance de l'agence nationale de sécurité américaine (NSA), les organismes de surveillance de plusieurs États membres et leur impact sur la vie privée des citoyens de l'Union; estime que la surveillance massive constitue une menace de taille au r ...[+++]


Communication from the Commission to the European Parliament and the Council on the mid-term evaluation of the Framework Programme “Security and Safeguarding Liberties” (2007-2013) [COM(2011) 318 final – Not published in the Official Journal]. The report evaluates the implementation of the "Prevention, Preparedness and Consequence Management of Terrorism and other Security related risks" Programme for the 2007-2009 period.

Le rapport évalue la mise en œuvre du programme «Prévention, préparation et gestion des compétences en matière de terrorisme et autres risques liés à la sécurité» au cours de la période 2007-2009.


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7. Welcomes the outcome of the Nuclear Security Summit of April 2010 highlighting the global importance of preventing nuclear terrorism and securing all vulnerable nuclear materials in four years and agreeing on a Work Plan for improving and universalising existing nuclear security agreements and programmes; supports the initiatives taken by individual countries for improving security at home and encourages other states to join; recalls that by definition nuclear power is a dual use technology and therefore even the promotion and ex ...[+++]

7. se félicite du résultat du sommet sur la sécurité nucléaire d'avril 2010 soulignant l'importance mondiale de prévenir le terrorisme nucléaire, de sécuriser tous les actifs nucléaires vulnérables d'ici quatre ans et de convenir d'une feuille de route pour améliorer et universaliser les accords et programmes de sécurité nucléaire existants; soutient les initiatives prises par certains pays pour améliorer la sécurité intérieure et encourage d'autres États à faire de même; rappelle que, par définition, l'énergie nucléaire est une tec ...[+++]


2. The Programme may share resources with other Union and Community instruments, in particular the ‘Prevention, Preparedness and Consequence Management of Terrorism and other Security related risks’ programme, in order to implement actions meeting the objectives of both the Programme and the other Union/Community instrument(s).

2. Le programme peut partager des ressources avec d'autres instruments de l'Union et de la Communauté, en particulier avec le programme «Prévention, préparation et gestion des conséquences en matière de terrorisme et autres risques liés à la sécurité», afin de mettre en œuvre des actions répondant aux objectifs tant du présent programme que d'autres instruments de l'Union ou de la Communauté.


Communication from the Commission to the European Parliament and the Council on the mid-term evaluation of the Framework Programme “Security and Safeguarding Liberties” (2007-2013) [COM(2011) 318 final – Not published in the Official Journal]. The report evaluates the implementation of the "Prevention, Preparedness and Consequence Management of Terrorism and other Security related risks" Programme for the 2007-2009 period.

Le rapport évalue la mise en œuvre du programme «Prévention, préparation et gestion des compétences en matière de terrorisme et autres risques liés à la sécurité» au cours de la période 2007-2009.


28. Shares the view that, in order to overcome the high costs of duplication and fragmentation in the current security structures and programmes, encouragement should be given to increased and closer cooperation and coordination between European security research activities and efforts deployed by Member States, other EU research activities and other international organisations having responsibilities associated with global or regional security issues;

28. est d'avis que, pour surmonter le coût élevé que représentent doubles emplois et fragmentation dans les structures et programmes de sécurité actuels, il convient d'encourager une coopération et une coordination accrues et plus étroites entre les activités européennes de recherche dans le domaine de la sécurité, les efforts consentis par les États membres et d'autres activités de recherche de l'Union et d'autres organisations internationales ayant des responsabilités li ...[+++]


3. Within 6 months following the entry into force of this Regulation, each Member State shall require its appropriate authority to ensure the development and implementation of a national civil aviation security quality control programme so as to ensure the effectiveness of its national civil aviation security programme.

3. Dans les six mois suivant l'entrée en vigueur du présent règlement, chaque État membre demande à son autorité compétente de se charger de l'élaboration et de la mise en œuvre d'un programme national de contrôle de la qualité en matière de sûreté de l'aviation civile afin de s'assurer de l'efficacité de son programme national de sûreté de l'aviation civile.


3. Within 6 months following the entry into force of this Regulation, each Member State shall require its appropriate authority to ensure the development and implementation of a national civil aviation security quality control programme so as to ensure the effectiveness of its national civil aviation security programme.

3. Dans les six mois suivant l'entrée en vigueur du présent règlement, chaque État membre demande à son autorité compétente de se charger de l'élaboration et de la mise en œuvre d'un programme national de contrôle de la qualité en matière de sûreté de l'aviation civile afin de s'assurer de l'efficacité de son programme national de sûreté de l'aviation civile.


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