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Access performed
Adapt service according to circumstances
Address of a layer
Be flexible
Enable access to services
No access to services
Organise access to service providers
Organise access to services
Perform for young adults
Perform for young audiences
Perform services flexibly
Perform services in a flexible manner
Performance for young audiences
Provide access to service providers
Service access point
Service accessability performance
Service-access-point-address of a layer
Universal Accessibility Performance Criteria

Traduction de «Service accessability performance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
service accessability performance

accessibilité | accessibilité d'un service


adapt service according to circumstances | be flexible | perform services flexibly | perform services in a flexible manner

fournir des services en tenant compte des circonstances | fournir une prestation de services flexible | proposer des services flexibles


(N)-address | (N)-service-access-point address | address of a layer | service-access-point-address of a layer

adresse de point d'accès à des services d'une couche | adresse de point d'accès à des services(N) | adresse d'une couche | adresse(N)


(N)-service-access-point | service access point

point d'accès à des services | point d'accès à des services(N) | point d'accès services


Access Performing Arts for the Disabled, Canada

Access Performing Arts for the Disabled, Canada




Universal Accessibility Performance Criteria

Critères de performance en accessibilité universelle


perform for young adults | performance for young audiences | make performance accessible and adequate for young audiences | perform for young audiences

jouer pour un jeune public


organise access to service providers | organise access to services | enable access to services | provide access to service providers

permettre l'accès aux services


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(18) Persons administering their own assets and undertakings, who do not provide investment services or perform investment activities other than dealing on own account in financial instruments which are not commodity derivatives, emission allowances or derivatives thereof, should not be covered by the scope of this Directive unless they are market makers, members or participants of a regulated market or an MTF or have direct electronic access to a trading venue, apply a high-frequency algorithmic trading technique, or deal on own account when executing client orders.

(18) Les personnes qui administrent leurs propres actifs et les entreprises qui ne fournissent aucun service d'investissement ou n'exercent aucune activité d'investissement autres que la négociation pour compte propre d'instruments financiers qui ne sont pas des instruments dérivés sur matières premières, des quotas d'émission, ou des instruments dérivés sur ceux-ci, ne devraient pas entrer dans le champ d'application de la présente directive à moins qu'elles ne soient teneurs de marché, membres ou participants d'un marché réglementé ou d'un MTF ou qu'elles aient un accès électronique direct à une plate-forme de négociation, qu'elles app ...[+++]


16. Points out that access to compensation for the net cost of delivering public services is among the economic and financial conditions necessary for undertakings entrusted with the operation of public services to perform properly the particular tasks assigned to them by public authorities, especially in these times of crisis, in which public services are playing a vital role as an automatic stabiliser, protecting the most vulnerable sections of the public and thus helping to mitigate the social impact of the crisis;

16. affirme que l'accès à des compensations des coûts nets d'exécution des services publics par les entreprises qui sont chargées de leur gestion, constitue une condition économique et financière nécessaire au bon accomplissement des missions particulières qui leur sont imparties par les autorités publiques, a fortiori en cette période de crise dans laquelle les services publics jouent un rôle essentiel de stabilisateur automatique et de protection des citoyens européens les plus vulnérables, contribuant ainsi à limiter l'impact social de la crise;


16. Points out that access to compensation for the net cost of delivering public services is among the economic and financial conditions necessary for undertakings entrusted with the operation of public services to perform properly the particular tasks assigned to them by public authorities, especially in these times of crisis, in which public services are playing a vital role as an automatic stabiliser, protecting the most vulnerable sections of the public and thus helping to mitigate the social impact of the crisis;

16. affirme que l'accès à des compensations des coûts nets d'exécution des services publics par les entreprises qui sont chargées de leur gestion, constitue une condition économique et financière nécessaire au bon accomplissement des missions particulières qui leur sont imparties par les autorités publiques, a fortiori en cette période de crise dans laquelle les services publics jouent un rôle essentiel de stabilisateur automatique et de protection des citoyens européens les plus vulnérables, contribuant ainsi à limiter l'impact social de la crise;


(Return tabled) Question No. 201 Mr. Peter Stoffer: With respect to the Canadian Forces (CF) Members and Veterans Re-Establishment and Compensation Act (New Veterans Charter): (a) is there a provision for former CF members to access the benefits of a public service dental care plan by paying monthly premiums; (b) has Veterans Affairs Canada (VAC) considered providing former CF members access to a public service dental care plan by paying monthly premiums; (c) what would be the projected cost to the government for providing former CF members access to the Public Service Dental Care Plan; (d) has the government considered providing a ca ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 201 M. Peter Stoffer: En ce qui concerne les membres des Forces canadiennes (FC) et la Loi sur les mesures de réinsertion et d’indemnisation des militaires et vétérans des Forces canadiennes (Nouvelle Charte des anciens combattants): a) la Loi contient-elle une disposition permettant aux anciens membres des FC de se prévaloir d’un régime public d’assurance soins dentaires sur paiement de primes mensuelles; b) le ministère des Anciens Combattants (ACC) a-t-il envisagé d’offrir aux anciens membres des FC le bénéfice d’un régime public d’assurance soins dentaires sur paiement de primes mensuelles; c) combien coûterait au gouvernement le fait de rendre les anciens membres des FC admissibles au régime public ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain rela ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) ...[+++]


Moreover, the need to restrict direct access to SIS II (see Coelho report, A5-0398/2003) in order to keep risks concerning the protection of personal data to a minimum suggests that only indirect access should be granted to all administrative services which perform the same functions, irrespective of whether they are public or private.

Du reste, la nécessité de limiter l'accès direct au SIS II (cfr rapport Coelho A5-0398/2003), pour éviter de multiplier les risques liés à la protection des données personnelles, suggère de ne permettre l'accès indirect qu'à tous les services de caractère administratif qui exercent les mêmes fonctions, qu'ils soient publics ou privés.


Specific measures may also need to be taken to enable disabled users and users with special social needs to access emergency services ”112" and to give them a similar possibility to choose between different operators or service providers as other consumers. Quality of service standards have been developed for a range of parameters to assess the quality of services received by subscribers and how well undertakings designated as having universal service obligations perform in achiev ...[+++]

Des mesures particulières pourraient également s'avérer nécessaires pour permettre aux utilisateurs handicapés et aux utilisateurs ayant des besoins sociaux spécifiques d'accéder aux services d'urgence ("112") et de leur donner une possibilité de choix entre différents opérateurs ou fournisseurs de service similaire à celle des autres consommateurs.Des normes de qualité de service ont été définies en relation avec différents indicateurs permettant d'évaluer la qualité des services obtenus par les abonnés et la mesure dans laquelle les entreprises désignées assumant des obligations de service universel parviennent à se conformer à ces nor ...[+++]


The contribution made by services of general economic interest to economic growth and social well-being fully warrants regular assessment, in compliance with the principle of subsidiarity, of the way in which their tasks are being performed, particularly in terms of quality of service, accessibility, safety and fair and transparent pricing.

La contribution des services d'intérêt économique général à la croissance économique et au bien-être social justifient pleinement une évaluation régulière, dans le respect du principe de subsidiarité, de la manière dont sont assurées leurs missions, notamment en termes de qualité de service, d'accessibilité, de sécurité et de prix, équitable et transparent.


The contribution made by services of general economic interest to economic growth and social well-being fully warrants regular assessment, in compliance with the principle of subsidiarity, of the way in which their tasks are being performed, particularly in terms of quality of service, accessibility, safety and fair and transparent pricing.

La contribution des services d'intérêt économique général à la croissance économique et au bien-être social justifient pleinement une évaluation régulière, dans le respect du principe de subsidiarité, de la manière dont sont assurées leurs missions, notamment en termes de qualité de service, d'accessibilité, de sécurité et de prix, équitable et transparent.


The contribution made by services of general economic interest to economic growth and social well-being fully warrants regular assessment of the way in which their tasks are being performed, particularly in terms of quality of service, accessibility, safety and fair and transparent pricing.

La contribution des services d'intérêt économique général à la croissance économique et au bien-être social justifient pleinement une évaluation régulière de la manière dont sont assurées leurs missions, notamment en termes de qualité de service, d'accessibilité, de sécurité et de prix, équitable et transparent.


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