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Component of the moment of propulsive forces
Component of the resultant moment of propulsive forces
Components of a ship manifest
Elements of a vessel manifest
Marine propulsion reactor
Material parts of the vessel
Monitoring ship propulsion system
Operate ship propulsion system
Parts of a ship manifest
Physical parts of the vessel
Propulsive performance of ship's propeller
Ship manifest information
Ship material components
Ship propulsion component
Ship propulsion system monitoring
Ship propulsion system operation
Ship's reactor
Single essential propulsion component
Use of nuclear power for ship propulsion
Vessel material components

Traduction de «Ship propulsion component » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ship propulsion component

organe de propulsion de navires


ship propulsion system monitoring | ship propulsion system operation | monitoring ship propulsion system | operate ship propulsion system

faire fonctionner le système de propulsion d'un navire


material parts of the vessel | vessel material components | physical parts of the vessel | ship material components

parties physiques d'un navire


single essential propulsion component

élément de propulsion essentiel qui n'est pas monté en double


use of nuclear power for ship propulsion

propulsion navale d'origine nucléaire


parts of a ship manifest | ship manifest information | components of a ship manifest | elements of a vessel manifest

composants du manifeste d'un navire


component of the resultant moment of propulsive forces

composante du moment résultant des forces de propulsion


component of the resultant moment of propulsive forces [ component of the moment of propulsive forces ]

composante du moment résultant des forces de propulsion [ composante du moment des forces de propulsion ]


marine propulsion reactor | ship's reactor

réacteur de propulsion navale | réacteur naval


propulsive performance of ship's propeller

puissance développée par les hélices
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This is why I think some of the people that I know in the shipbuilding industry are trying to look at innovative ways of crossing this bridge, and perhaps consider that one of the options is to have the basic hull and propulsion system built offshore, then bring the component parts back here and put then together and fit out the ship itself with its various fighting systems and surveillance systems as a Canadian package.

C'est pourquoi je pense que certaines personnes que je connais dans le secteur de la construction navale essaient de trouver des façons innovatrices de surmonter cette difficulté, et peut-être de penser que l'une des options consiste à faire construire la coque et le système de propulsion à l'étranger, puis de ramener les pièces composantes ici, les assembler et équiper le navire avec ces différents systèmes de surveillance et de combat à titre de participation canadienne.


(Return tabled) Question No. 848 Mr. Matthew Kellway: With regard to the National Shipbuilding Procurement Strategy (NSPS): (a) has a statement of operational requirements been established, (i) if yes, when was this done and what are the criteria that will be used to determine what ships will be built, (ii) if no, when will it be done, (iii) if it will not be done, what criteria will be used to determine what ships will be built; (b) will there be an open competition for contracts associated with the strategy; (c) what is a current breakdown of the $35 billion contract value that was assessed, specifically, what is the value of each i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 848 M. Matthew Kellway: En ce qui concerne la Stratégie nationale d’approvisionnement en matière de construction navale (SNACN): a) un énoncé des besoins opérationnels a-t-il été établi, (i) dans l’affirmative, quand, et quels sont les critères qui serviront à déterminer quels navires seront construits, (ii) dans la négative, quand cela se fera-t-il, (iii) si ce n’est pas fait, quels critères serviront à déterminer quels navires seront construits; b) y aura-t-il un appel d’offres pour les contrats associés à la stratégie; c) quelle est la ventilation actuelle de la valeur contractuelle estimée à 35 milliards de dollars et, plus précisément, quelle est la valeur de chacun des éléments inclus dans la vale ...[+++]


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