Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CASWE
Canadian Association for Social Work Education
Canadian Association of Schools of Social Work
EASSW
European Association of Schools of Social Work
IASSW
International Association of Schools of Social Work
International Committee of Schools of Social Work
National Committee of Schools of Social Work
School of Social Work
Social work assistant
Social work supervisor
Social-work school

Traduction de «Social-work school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


social-work school

école de service social | école de travail social


Canadian Association for Social Work Education [ CASWE | Canadian Association of Schools of Social Work | National Committee of Schools of Social Work ]

Association canadienne pour la formation en travail social [ ACFTS | Association canadienne des écoles de service social | Comité national des écoles de service social ]


International Association of Schools of Social Work [ IASSW | International Committee of Schools of Social Work ]

Association internationale des écoles de service social [ AIESS | Comité international des écoles de service social ]




International Association of Schools of Social Work | IASSW [Abbr.]

Association internationale des écoles de service social | AIESS [Abbr.]


European Association of Schools of Social Work | EASSW [Abbr.]

Association européenne des écoles de travailleurs sociaux | EASSW [Abbr.]


Social work/counseling teaching, guidance, and counseling

ensignement directives et counseling relatifs au travail social ou au counseling


social work supervisor

superviseur de travailleurs sociaux


social work assistant

travailleur social adjoint | travailleuse sociale adjointe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I think one of the steps that could be most critical in fostering this approach is the development within the medical schools, pharmacy schools, social work schools, nursing schools, and within the schools and domains that take on rehabilitation work in psychiatry, of shared curriculum about interprofessional collaboration.

Je crois que l'une des étapes les plus critiques pour l'encouragement de cette approche, c'est la mise au point au sein des facultés de médecine, des écoles de pharmacie, des écoles de travail social, des écoles de sciences infirmières, et à l'intérieur des écoles et des secteurs qui font du travail de réinsertion en psychiatrie, de curriculum communs portant sur la collaboration interprofessionnelle.


The country's situation continues to reflect the major structural problems that beset it: (a) the shortcomings of the social protection system, whose per capita level of public expenditure is the lowest in the EU (despite some impact on the risk of poverty, which would have been 37% without social transfers including pensions); (b) the low level of education (in 2002, only 20.6% of 25-64 year-olds had completed at least upper secondary education, and the early school-leaving rate of 45.5% contrasts strikingly with the EU average of 18.8%); (c) the low skill level of large sectors of the working population, in an economy based on labour ...[+++]

La situation du pays continue de refléter des problèmes structurels majeurs: (a) les défaillances du système de protection sociale, dont le niveau de dépenses par habitant est le plus faible de l'UE (malgré un impact certain sur le risque de pauvreté qui, hors transferts sociaux et retraites, aurait été de 37%); (b) le faible niveau d'éducation (en 2002, 20,6% seulement des 25-64 ans ont au moins un niveau de fin d'études secondaires, tandis que le décrochage scolaire, de 45,5%, offre un contraste frappant avec le taux moyen de 18,8% de l'UE); (c) le faible niveau de qualification de segments importants de la population active dans une ...[+++]


The PEETI objectives are: (i) to identify, monitor and characterise the situation of young victims of exploitative child labour or dangerous work as a consequence of having dropped out of school; (ii) to guarantee a response to the situations identified in the PEETI plan, notably by implementing projects within the framework of the Individual Education and Training Plan (Portuguese acronym: PIEF), by employing flexible and differentiated strategies and by pursuing the School Holidays programme ; (iii) to combat the worst forms of child labour (ILO Convention No 182 and ILO Recommendation No 190, both ratified by Portugal); (iv) to pr ...[+++]

Les objectifs du PEETI sont les suivants: (i) identifier, accompagner et caractériser la situation des enfants victimes de l'exploitation par le travail infantile ou à risque, conséquence de l'abandon scolaire ; (ii) garantir une réponse aux situations signalées au PEETI, notamment en mettant en oeuvre des projets dans le cadre du Plan individuel d'éducation et de formation (PIEF), en recourant à des stratégies souples et différenciées et en poursuivant également le programme Vacances scolaires ; (iii) lutter contre les pires formes d'exploitation du travail infantile (convention nº 182 et recommandation nº 190 de l'OIT, ratifiées par le Portugal) ; (iv) promouvoir l'inclusion sociale ...[+++]


The main objectives of this European Year will be to encourage the education sector and the sports organisations to work together in order to use the educational value of sport and its role in social integration and to emphasise the importance of voluntary sporting activities as an aspect of informal education. Schools should be encouraged to give greater importance to sporting activities in their curricula as well as in school exchanges.

Les principaux objectifs de cette année européenne seront d'encourager le secteur éducatif et les organisations sportives à coopérer pour exploiter les fonctions d'éducation et d'intégration sociale du sport, de souligner l'importance des activités bénévoles dans le sport dans le cadre de l'éducation informelle et d'encourager les écoles à accorder davantage d'importance aux activités sportives dans leurs programmes et dans les échanges scolaires.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy g ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


Welcomes the proposed extension of the work cycle from 3 years to 5, in order to better implement the long-term strategic goals and work on issues such as underachievement of pupils in some study fields, low participation rates in adult learning, early school leaving, social inclusion, civic engagement, gender gaps and employability rates of graduates.

se félicite de l'allongement du cycle de travail de 3 à 5 ans, afin de mieux mettre en œuvre les objectifs stratégiques à long terme et les travaux sur des questions telles que les mauvais résultats scolaires des élèves dans certaines matières, les faibles taux de participation à la formation des adultes, le décrochage scolaire, l'inclusion sociale, l'engagement civique, les inégalités entre les sexes et les taux d'employabilité des diplômés.


It is appropriate for curriculum in our medical schools, in our social work schools, for any type of professional training like that, and for judges too. It's of that high a calibre.

Elle cadrait bien avec le programme d'enseignement de nos facultés de médecine, de travail social, pour toute formation professionnelle de ce genre et aussi pour les juges.


When I started in the Department of Reform Institutions in 1960 in Ontario, people at my social work school at the U of T said, “Well, there's one place not to work, and that's the Department of Reform Institutions.

Lorsque j'ai commencé à travailler au Department of Reform Institutions en 1960 en Ontario, les gens de ma faculté de travail social à l'Université de Toronto me disaient: « Le dernier endroit où j'irais travailler, c'est au Department of Reform Institutions, c'est évident».


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada undertaken for ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


Our social workers graduate from social work schools, our educators come out of faculties of education, lawyers graduate from law faculties without any notion of children's rights.

Nos travailleurs sociaux sortent des écoles de travail social, nos enseignants, des facultés de l'éducation, nos avocats, des écoles de droit, mais aucun d'entre eux ne connaît les droits de l'enfant.




D'autres ont cherché : school of social work     social work assistant     social work supervisor     social-work school     Social-work school     


datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Social-work school' ->

Date index: 2021-05-23
w