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Assessment
Labour assessment
NAPAP
National Acid Precipitation Assessment Program
Peer assessment program
Program assessment
Program effectiveness assessment
Program effectiveness evaluation
Program evaluation
Special Assessment Programs
Special assessment
Special interest program
Union assessments

Traduction de «Special Assessment Programs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Special Assessment Programs

Programmes de cotisation spéciale


program evaluation [ program effectiveness evaluation | program assessment | program effectiveness assessment ]

évaluation de programme [ évaluation de l'efficacité du programme ]


assessment [ union assessments | special assessment ]

contribution syndicale spéciale [ prélèvement | cotisation spéciale ]


National Acid Precipitation Assessment Program | NAPAP [Abbr.]

programme national d'évaluation des pluies acides


special assessment | labour assessment

contribution syndicale spéciale | cotisation spéciale | cotisation syndicale spéciale








peer assessment program

programme d'évaluation des pairs


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
One of the things that we did prior to looking at taking over the management of the high cost special education program in the province was a formal assessment with regard to how many kids were out there in the system.

Avant d'envisager de gérer le programme d'éducation spéciale à coût élevé de la province, nous avons estimé officiellement le nombre d'enfants qu'il y avait dans le système.


Witnesses: From the Canada Customs and Revenue Agency: Kathy Turner, Director general, Benefit Programs Directorate, Assessment and Collections Branch; Maureen Tapp, Director, Special Programs and Partnerships, Assessment and Collections Branch; Tom Kissner, Manager, Disability Programs Section, Assessment and Collections Branch.

Témoins : De l’Agence des douanes et du revenu du Canada : Kathy Turner, directrice générale, Direction des programmes de prestations, Direction générale des cotisations et des recouvrements; Maureen Tapp, directrice, Programmes spéciaux et des Partenariats, Direction générale des cotisations et des recouvrements; Tom Kissner, gestionnaire, Section des programmes pour personnes handicapées, Direction générale des cotisations et des recouvrements.


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation that touches on provincial or territorial private law, to tak ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes législatifs bijuridiques, (iii) pour veiller à ce que la rédaction des deux versions de chaque projet de l ...[+++]


185. Is concerned about the findings of the Court of Auditors that there is no assurance that financial correction mechanisms compensate for all operational programmes in an adequate manner and that all material issues are resolved; moreover the Court of Auditors found no evidence that financial correction mechanisms translate into lasting improvements to systems which would prevent recurrence of the errors uncovered; refers in this respect specifically to the Special Report No 3/2012 (points 83 and 84); calls, therefore, on the Co ...[+++]

185. est préoccupé par les constatations formulées par la Cour des comptes selon lesquelles il n'existe aucune garantie que les mécanismes de correction financière permettent de compenser de façon appropriée les erreurs décelées pour l'ensemble des programmes opérationnels et que tous les problèmes importants soient résolus; observe, en outre, que la Cour n'a pas établi non plus que les mécanismes de correction financière se traduisent par des améliorations durables des systèmes qui éviteraient que les erreurs détectées ne se reproduisent; renvoie plus particulièrement, à cet égard, au rapport spécial ...[+++]


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181. Is concerned about the findings of the Court of Auditors that there is no assurance that financial correction mechanisms compensate for all operational programmes in an adequate manner and that all material issues are resolved; moreover the Court of Auditors found no evidence that financial correction mechanisms translate into lasting improvements to systems which would prevent recurrence of the errors uncovered; refers in this respect specifically to the Special Report No 3/2012, (points 83 and 84); calls, therefore, on the C ...[+++]

181. est préoccupé par les constatations formulées par la Cour des comptes selon lesquelles il n'existe aucune garantie que les mécanismes de correction financière permettent de compenser de façon appropriée les erreurs décelées pour l'ensemble des programmes opérationnels et que tous les problèmes importants soient résolus; observe, en outre, que la Cour n'a pas établi non plus que les mécanismes de correction financière se traduisent par des améliorations durables des systèmes qui éviteraient que les erreurs détectées ne se reproduisent; renvoie plus particulièrement, à cet égard, au rapport spécial ...[+++]


(Return tabled) Question No. 159 Mr. Sean Casey: With respect to the considered cuts to Environment Canada: (a) which specific departments and programs are affected, and what was the process taken to determine whether or not to make cuts to a specific department and program, (i) what, if any, Environment Canada Research Scientists were consulted regarding the considered cuts, (ii) what scientists outside of Environment Canada were consulted, (iii) for each department and program specified in (a), what is the number of current full-time, part-time, and contract scientific positions, (iv) the number of full-time, part-time, and contract sc ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 159 M. Sean Casey: En ce qui concerne les réductions budgétaires envisagées pour Environnement Canada: a) quels directions et programmes particuliers sont touchés, et quel processus a-t-on suivi pour déterminer lesquels parmi les directions et les programmes seraient ciblés, (i) quels scientifiques, le cas échéant, a-t-on consultés à Environnement Canada relativement aux réductions budgétaires, (ii) quels scientifiques a-t-on consulté à l’extérieur d’Environnement Canada, (iii) pour chaque direction ...[+++]


Whether it be employees assigned to transcribe and write the debates of commissions and plenary sessions of the two Houses or those assigned to archive services, the drafting of bills or security, the competence of the staff should be subject to a special assessment and an intensive training program to strengthen the professionalism of all services in both Chambers of Parliament.

Qu'il soit question des employés affectés au service de transcription et de rédaction des délibérations des commissions et des séances plénières des deux chambres, qu'il soit question de ceux qui sont affectés au service des archives et de la rédaction des projets de loi ou qu'il soit question de ceux qui travaillent à la sécurité, les compétences du personnel devraient faire l'objet d'une évaluation spécialisée et d'un programme de formation intensif visant à renforcer le professionnalisme de tous les services des deux chambres du Parlement.


22. Draws attention to the joint declaration adopted at the conciliation of 16 July 2004 requesting a global assessment of needs envisaged in Iraq for 2005-2006 and, if appropriate, the presentation of a revised financial programming for 2006; is prepared jointly with the Council to make use of the special provisions provided for in the Interinstitutional Agreement of 6 May 1999;

22. rappelle la déclaration commune adoptée lors de la séance de conciliation du 16 juillet 2004, qui demandait une évaluation globale des besoins envisagés pour l'Irak au cours de la période 2005-2006 et, le cas échéant, la présentation d'une programmation financière revue pour 2006; se déclare disposé à recourir, conjointement avec le Conseil, aux dispositions spéciales prévues dans l'accord interinstitutionnel du 6 mai 1999;




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Date index: 2021-10-29
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