Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
Headteacher of special educational needs school
High school special education teacher
High school special needs teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Provincial Schools Branch
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special Education and Provincial Schools Branch
Special education
Special educational needs head teacher
Special educational needs headmaster
Special educational needs headteacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher primary school
Special educational needs teacher secondary school
Special teaching
Special-needs education

Traduction de «Special Education and Provincial Schools Branch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Special Education and Provincial Schools Branch

Direction de l'enfance en difficulté et des écoles provinciales


Provincial Schools Branch

Direction des écoles provinciales


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

enseignant spécialisé du premier degré | institutrice spécialisée d’école primaire | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école primaire/institutrice spécialisée d’école primaire


headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster

directrice d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé/directrice d'établissement d'enseignement spécialisé


Special Education in Manitoba - Policy and Procedural Guidelines for the Education of Students with Special Needs in the Public School System (1989)

Éducation de l'enfance en difficulté au Manitoba - Lignes directrices concernant les élèves qui ont des besoins spéciaux et qui fréquentent les écoles publiques, 1989
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Roma children tend to be over-represented in special education and segregated schools.

Les enfants roms ont tendance à être surreprésentés dans les établissements d'enseignement spécialisé ou faisant l'objet d'une ségrégation.


Addressing this involves a combination of cash and in kind benefits, equal access to quality education, reducing early school leaving, eliminating school segregation and the misuse of special needs education.

Pour ce faire, il y a lieu de prendre en considération à la fois les prestations en espèces et en nature, l’égalité d’accès à une éducation de qualité, la réduction de l’abandon scolaire, la suppression de la ségrégation scolaire et du recours abusif à l’enseignement spécialisé.


Groups with low socioeconomic status are affected to a greater extent and early school leaving rates are particularly alarming for certain groups, such as children with migrant backgrounds (including newly arrived migrants and foreign-born children), Roma children and children with special educational needs.

Les populations défavorisées sur le plan socio-économique sont plus souvent touchées et les taux de décrochage sont particulièrement alarmants pour certains groupes, tels que les enfants issus de l'immigration (y compris les migrants nouvellement arrivés et les enfants nés à l'étranger), les enfants roms et ceux qui ont des besoins éducatifs particuliers.


Some groups in society are especially affected by early school leaving, particularly those from poorer socio-economic backgrounds and vulnerable groups, such as youth from a public care background and persons with physical and mental disabilities or other special educational needs (SEN)[10].

Certains groupes dans la société sont particulièrement touchés par l’abandon scolaire, notamment les personnes issues des milieux socioéconomiques les plus pauvres et des groupes vulnérables, comme les jeunes provenant de l’assistance publique, les personnes souffrant de handicaps physiques ou mentaux ou ayant d’autres besoins spécifiques en matière d’éducation (SEN)[10].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Roma children tend to be over-represented in special education and segregated schools.

Les enfants roms ont tendance à être surreprésentés dans les établissements d'enseignement spécialisé ou faisant l'objet d'une ségrégation.


Addressing this involves a combination of cash and in kind benefits, equal access to quality education, reducing early school leaving, eliminating school segregation and the misuse of special needs education.

Pour ce faire, il y a lieu de prendre en considération à la fois les prestations en espèces et en nature, l’égalité d’accès à une éducation de qualité, la réduction de l’abandon scolaire, la suppression de la ségrégation scolaire et du recours abusif à l’enseignement spécialisé.


Ensure that those strategies include appropriate measures for groups at increased risk of early school leaving in the Member State, such as children with a socio-economically disadvantaged, migrant or Roma background, or with special educational needs.

veiller à ce que ces stratégies comportent des mesures adaptées aux groupes présentant un risque accru d'abandon scolaire dans l'État membre concerné, par exemple les enfants de milieux défavorisés sur le plan socioéconomique, issus de l'immigration ou d'origine rom, et aux groupes ayant des besoins spécifiques en matière d'éducation.


- public or publicly funded schools for special education, secondary special education or institutions for special and secondary education within the meaning of the Wet op de expertisecentra (Law on Resource Centres)

- de openbare of uit de openbare kas bekostigde scholen voor speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs, dan wel instellingen voor speciaal en voortgezet onderwijs in de zin van de Wet op de expertisecentra


Despite growing evidence that people with disabilities who are integrated into the mainstream education system are more likely to develop the social and vocational skills that are required by the labour market, segregated education for people with disabilities persists in some Member States. For instance, in Belgium, the number of children in special education has increased. Belgium has however launched a project to integrate 60 pu ...[+++]

Bien qu'il semble de plus en plus certain que les personnes handicapées intégrées dans le système d'éducation général ont plus de chances de développer les compétences sociales et professionnelles requises sur le marché du travail, la ségrégation des personnes handicapées dans le système éducatif persiste dans certains États membres. En Belgique, par exemple, le nombre d'enfants inscrits dans les instituts d'éducation spécialisés a augmenté. La Belgiqu ...[+++]


Notably, the special education action zones will be developed, alternative curricula will be offered to pupils with learning difficulties, special combined education and training courses will be made available to early school-leavers entering the labour market.

En particulier, les domaines d'action d'éducation spéciale seront développés, des programmes alternatifs seront proposés aux élèves ayant des difficultés d'apprentissage, des cours combinés d'éducation et de formation seront offerts à ceux qui abandonnent prématurément l'école pour entrer dans le marché du travail.


w