Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult apprenticeships
Adult education
Adult students learning
Adult teaching
Assess students' preliminary learning experiences
Assesses students' preliminary learning experiences
Assessing students' preliminary learning experiences
Assist students in their learning
Assisting students in their learning
Calgary Society for Students with Learning Difficulties
Coach students
Gauge students' preliminary learning experiences
Help students in their learning
Person faced with learning challenges
Student with learning challenges
Student with learning difficulties
Student with learning disabilities

Traduction de «Student with learning challenges » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
student with learning challenges

personne qui a des difficultés d'apprentissage (1) | personne éprouvant des difficultés à se former (2)


assesses students' preliminary learning experiences | assessing students' preliminary learning experiences | assess students' preliminary learning experiences | gauge students' preliminary learning experiences

évaluer les expériences d'apprentissage préliminaires d'étudiants


student with learning disabilities [ student with learning difficulties ]

élève en difficulté d'apprentissage


person faced with learning challenges

personne défavorisée en matière d'éducation (1) | personne ayant des difficultés à se former (2)


Calgary Society for Students with Learning Difficulties

Calgary Society for Students with Learning Difficulties


assisting students in their learning | coach students | assist students in their learning | help students in their learning

aider des étudiants dans leur apprentissage


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The shift to student-centred learning is one of the most challenging recent reforms.

Le passage à un apprentissage centré sur l’étudiant est l’une des réformes récentes les plus ambitieuses.


While there are no one-size-fits-all approaches to any of these areas, the renewed EU agenda stresses the importance of focusing consistently on what students will learn (the learning outcomes that will be achieved), drawing as much as possible on real-world situations and problems, encouraging critical assessment and thinking in individual and group work and embedding work-based learning and mobility opportunities into curricula.

S'il n'existe aucune approche universelle pour ces différents domaines, la nouvelle stratégie de l'UE souligne l'importance qu'il y a à toujours mettre l'accent sur ce que les étudiants apprendront (les résultats de l'apprentissage qui seront obtenus), en s'inspirant, dans toute la mesure du possible, de situations et de problèmes réels, en encourageant l'évaluation et la réflexion critiques dans un cadre individuel et au sein de groupes de travail et en intégrant dans le programme de cours la formation par le travail et les possibilités de mobilité.


But we also need leadership in getting the word out to parents and educators that students with learning challenges can succeed in immersion programs.

Il faut également faire preuve de leadership en passant le message aux parents et aux éducateurs que les étudiants ayant des difficultés d'apprentissage peuvent très bien réussir dans des programmes d'immersion.


The European Commission, in a series of recent strategy papers, has highlighted these challenges – greatly expanding the student population, raising quality and aligning teaching and learning more closely to wider societal and labour market needs[1]; adapting to globalisation and the huge growth in higher education students and institutions across the world, challenging Europe's position as a world leader in education[2]; and improving and widening the delivery of higher ...[+++]

La Commission européenne, dans une série de documents de stratégie récents, a souligné ces défis: accroître fortement la population étudiante, améliorer la qualité de l’enseignement et mieux faire correspondre l’enseignement et l’apprentissage aux besoins plus vastes de la société et du marché du travail[1]; s’adapter à la mondialisation et à la forte hausse du nombre d’étudiants et d’établissements d’enseignement supérieur dans le monde, ce qui compromet la position de l’Europe en tant que leader mondial en matière d’éducation[2]; améliorer et élargir l’accès à l’enseignement supérieur en exploitant les nouvelles technologies telles q ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, the Convention on the Rights of Persons with Disabilities has handed Canada a new challenge: to implement an approach encompassing ``universal design'' and inclusive education so that accommodations may become a solution of last resort, and above all, to ensure equality among emerging client groups, meaning students with learning disabilities.

Pourtant, la Convention relative aux droits des personnes handicapées lance un nouveau défi au Canada : mettre en œuvre une approche de conception universelle et d'éducation inclusive, afin que les accommodements deviennent une solution de dernier recours, surtout pour assurer l'égalité parmi les clientèles émergentes, c'est-à-dire les étudiants ayant des troubles d'apprentissage.


Given how integrated students with learning difficulties are in classrooms, another priority would be the ability to provide all of our teachers with strategies for working with these students, in what we call " differentiated classrooms," giving teachers the tools they need to work with students at different levels.

Étant donné le niveau d'intégration des élèves avec des difficultés d'apprentissage, une autre priorité serait d'avoir la possibilité de donner à tous nos enseignants des stratégies pour travailler avec ces élèves qui sont en difficulté, ce qu'on appelle en anglais « the differentiated classroom, » être capable de travailler avec des enfants de différents niveaux.


At the moment, in many communities—not all, but many—there is a tendency for these programs to be somewhat elitist insofar as students who might have learning challenges, or who have been diagnosed with a learning challenge, being either precluded from being in these programs or excluded once they get in.

Dans bien des collectivités — pas toutes, mais elles sont nombreuses —, les programmes d'immersion ont tendance à favoriser l'élite, si on veut, car les étudiants qui ont des difficultés d'apprentissage ou des troubles de l'apprentissage diagnostiqués ne sont pas admis ou sont exclus après leur admission.


Some face barriers in having their academic qualifications recognised in another country and it is taking time for institutions to shift to 'student-centred learning' – where educational programmes are tailored to what students need, and clearly set out what they should understand and be able to do as a result of their studies ('learning outcomes').

Par ailleurs, certains ont du mal à faire reconnaître leurs diplômes à l’étranger; quant aux établissements, ils peinent à passer à un enseignement «centré sur l’étudiant»  proposant des programmes d’études conçus en fonction des besoins des étudiants , et à définir des «objectifs d’apprentissage», à savoir ce que devraient avoir compris et être capables de faire les étudiants au terme de leur parcours universitaire.


With a view to increasing the participation of higher education students in learning mobility:

Objectif: accroître la participation des étudiants de l'enseignement supérieur à la mobilité à des fins d'apprentissage.


With a view to increasing the participation of initial vocational education and training students in learning mobility:

Objectif: accroître la participation des étudiants de l'enseignement et de la formation professionnels initiaux à la mobilité à des fins d'apprentissage


w