Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analysis of economic activity
Case comparison study
Case compeer study
Case reference study
Case referent study
Case-control study
EC participation in an international meeting
EC representation in an international organisation
Eco-balance
Ecological assessment
Ecological balance sheet
Economic analysis
Economic evaluation
Economic research
Economic study
Effect on the environment
Environmental assessment
Environmental damage
Environmental effect
Environmental footprint
Environmental impact
Environmental impact assessment
Environmental impact statement
Environmental impact study
Environmental sustainability
Learn roles from scripts
Memorise line
Memorise lines
Memorise role in a performance
Practise role
Rehearse role
Rehearsing role
Self teach roles from scripts
Study role
Study roles from script
Study roles from scripts
Study the part
The Community's international role
The EU's international role
The international role of the European Union

Traduction de «Study role » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learn roles from scripts | self teach roles from scripts | study roles from script | study roles from scripts

étudier des rôles à partir de scénarios


rehearsing role | study role | practise role | rehearse role

répéter un rôle


memorise line | memorise role in a performance | memorise lines | study the part

mémoriser des lignes


the EU's international role [ EC participation in an international meeting | EC representation in an international organisation | the Community's international role | the international role of the European Union ]

rôle international de l'UE [ participation CE à une réunion internationale | représentation CE auprès d'une organisation internationale | rôle international de l'Union européenne | rôle international de la Communauté ]


Radio telemetry observations of sockeye salmon (Oncorhynchus nerka) spawners in Chilko River and Chilko Lake: investigations of the role of stress in a mark-recapture study

Radio telemetry observations of sockeye salmon (Oncorhynchus nerka) spawners in Chilko River and Chilko Lake: investigations of the role of stress in a mark-recapture study


An Evaluation of the Special Measures Initiatives Program (SMIP): A study addressing the past and future role of Special Measures in Employment Equity in the Public Service of Canada

Évaluation du Programme des initiatives de mesures spéciales (PIMS) : Étude portant sur le rôle passé et futur des mesures spéciales d'équité en matière d'emploi dans la fonction publique fédérale


Group of Qualified Governmental Experts to Carry Out a Study on the Role of the United Nations in the Field of Verification

Groupe d'experts gouvernementaux qualifiés chargé d'une étude sur le rôle de l'Organisation des Nations Unies dans le domaine de la vérification


case comparison study | case compeer study | case reference study | case referent study | case-control study

étude cas-témoins


economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]

analyse économique [ analyse d'activité | étude économique | évaluation économique ]


environmental impact [ eco-balance | ecological assessment | ecological balance sheet | effect on the environment | environmental assessment | environmental effect | environmental footprint | Environmental assessment(ECLAS) | environmental assessment(GEMET) | environmental damage(GEMET) | environmental impact statement(GEMET) | environmental impact study(GEMET) | Environmental sustainability(STW) | environmental impact assessment(UNBIS) ]

impact sur l'environnement [ bilan écologique | conséquence environnementale | conséquence sur l'environnement | écobilan | effet environnemental | effet sur l'environnement | empreinte environnementale | évaluation environnementale | incidence environnementale | incidence sur l'environnement ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Grants, in particular under the TEN-T budget line and the Cohesion and European Regional Development Funds, play a major role in both project preparation and implementation. Grants are allocated to studies (from feasibility studies to comprehensive technical and environmental studies and costly geological explorations), thus helping to overcome early stage project difficulties, and to the works phase.

Les subventions, en particulier celles qui proviennent de la ligne budgétaire consacrée au RTE-T, du Fonds de cohésion et du Fonds européen de développement régional, jouent un rôle important dans la préparation et la mise en œuvre des projets. Des subventions sont accordées pour la phase des études (qui vont des études de faisabilité aux études techniques et environnementales complètes et aux coûteuses explorations géologiques), aidant à surmonter les difficultés qui se posent aux premiers stades du projet, et pour la phase des trava ...[+++]


having regard to the EESC study on the role of civil society in the implementation of the EU Renewable Energy Directive entitled ‘Changing the future of energy: civil society as a main player in renewable energy generation’,

vu l'étude du CESE sur le rôle de la société civile dans la mise en œuvre de la directive de l'Union européenne relative aux énergies renouvelables intitulée «Changer l'avenir énergétique: la société civile, acteur majeur de la production d'énergie»,


It is clear from the documents in the present case that the case study is designed to test the competency of candidates in a situation which is fictitious but close to reality, where previously acquired knowledge plays only a very limited role.

En l’espèce, il ressort du dossier que l’étude de cas est une épreuve qui vise à tester les compétences des candidats dans une situation fictive mais proche de la réalité et où les connaissances antérieurement acquises ne jouent qu’un rôle très limité.


8. Considers that the Joint Bureau and Committee on Budgets Working Group on the Parliament budget could, on the basis the work it began in 2012, play a useful role in this reform, by identifying possible savings and reflecting on and presenting to the Committee on Budgets ideas for improving efficiency; notes that the working group has already largely achieved the objectives established for it at the end of 2011, in particular as regards the reduction of travel expenses; in the light of the Group’s preliminary findings based, inter alia, on comparative studies of the Eu ...[+++]

8. estime que sur la base des travaux qu'il a engagés en 2012, le groupe de travail mixte du Bureau et de la commission des budgets concernant le budget du Parlement pourrait jouer un rôle utile dans cette réforme en identifiant des économies possibles et en présentant à la commission des budgets des idées d'amélioration de l'efficacité; relève que le groupe de travail a déjà largement atteint les objectifs fixés dans ce but fin 2011, en particulier en ce qui concerne la réduction des frais de déplacement; encourage la poursuite de ses travaux et la définition d'un plan d'action y afférent à la lumière de ses conclusions préliminaires ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Calls on the Commission and the Member States to support and promote specific research and studies on how the conversion into a green economy will affect women and men in different sectors, and on women's essential role in facilitating the transition; calls on the Commission and the Member States to integrate a gender perspective in environmental protection and environmental impact assessment studies;

7. demande à la Commission et aux États membres de soutenir et d'encourager la recherche et les études spécifiques sur la manière dont la transition vers une économie verte affectera les femmes et les hommes dans différents secteurs ainsi que sur le rôle central que jouent les femmes pour faciliter cette transition; demande à la Commission et aux États membres d'intégrer une perspective de genre dans les études sur la protection de l'environnement et sur l'évaluation des incidences sur l'environnement;


7. Calls on the Commission and the Member States to support and promote specific research and studies on how the conversion into a green economy will affect women and men in different sectors, and on women’s essential role in facilitating the transition; calls on the Commission and the Member States to integrate a gender perspective in environmental protection and environmental impact assessment studies;

7. demande à la Commission et aux États membres de soutenir et d'encourager la recherche et les études spécifiques sur la manière dont la transition vers une économie verte affectera les femmes et les hommes dans différents secteurs ainsi que sur le rôle central que jouent les femmes pour faciliter cette transition; demande à la Commission et aux États membres d'intégrer une perspective de genre dans les études sur la protection de l'environnement et sur l'évaluation des incidences sur l'environnement;


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective to be taken into account and promoted in the implementation of lifelong learning strategies; draws atte ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initiatives encore plus décisives pour soutenir et multiplier les établissements de formation tout au long de la vie tels que les «écoles de la seconde chance»; appelle à ce que la perspective ...[+++]


4. Urges the Council to carry out a study on the relationship between the future role of Europol in the field of combating terrorism and the role which the national security and intelligence services play in this field; in this study the issue of the legality of the exchange of information between both organizations should be raised, in particular;

4. demande instamment au Conseil d'examiner la relation entre l'activité future d'Europol sur le terrain de la lutte contre le terrorisme et le rôle que les services de sécurité et de renseignements nationaux jouent dans ce domaine, en s'interrogeant en particulier sur la question de la légalité d'échanges d'informations entre les deux organisations;


The ceremony was followed by a conference, "the Vienna Forum", on 7 and 8 April, which tackled the issue of 'politics and racism' from different points of view: the study of racist language in politics and the media; the role of identity in racist divisions within society; the ineffectiveness of a moralistic approach to combating racism; legislative proposals based on Article 13; international law; and the role of non-governmental organisations.

La cérémonie a été suivie par une conférence les 7 et 8 avril, le "Forum de Vienne", qui a abordé le sujet 'politique et racisme' sous plusieurs angles de vue: l'étude du langage raciste dans la politique et les médias; le rôle de l'identité dans les divisions racistes au sein de la société; l'inefficacité d'une approche moraliste pour combattre le racisme; les propositions législatives sur la base de l'article 13; le droit international; le rôle des organisations non-gouvernementales.


The same applied to Slovakia, but only for the second selection round in 1998. For the non-associated Phare countries and the Tacis countries, the focus was still on drawing up study programmes and managing universities. There were several changes in the implementation of the programme for these countries in 1998: the pre-CEC formula (preparatory measures) was discontinued, as planned; individual mobility projects were introduced for the Russian Federation; the possibility of playing the role of coordinator was extended to the Russi ...[+++]

Empty Segment


w