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Advisory Committee of the Euratom Supply Agency
BCRC
BT Technical Committee
Business Feedback Committee
Business Telecommunications Technical Committee
Business conduct review committee
Conduct review committee
Director of e-supply business
Director of electronic supply business
Director of online supply business
E-supply business director
Electronic supply business director
Enterprise Consultation Committee
Ethics committee
Online supply business director
Sub-committee on the Business of Supply
Supply Business Committee
Supply Business Number

Traduction de «Supply Business Committee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Supply Business Committee

Comité des approvisionnements


online supply business director | e-supply business director | electronic supply business director | director of online supply business | director of electronic supply business | director of e-supply business

directeur de l'approvisionnement en ligne | directrice de l'approvisionnement en ligne | directeur de l'approvisionnement électronique | directrice de l'approvisionnement électronique | directeur de l'approvisionnement sur Internet | directrice de l'approvisionnement sur Internet | directeur de la logistique en ligne | directrice de la logistique en ligne


Supply Business Number

Numéro d'entreprise de fourniture


Sub-committee on the Business of Supply

Sous-comité chargé de l'étude des crédits


Business Feedback Committee | Enterprise Consultation Committee

Comité d'écoute des entreprises


BT Technical Committee | Business Telecommunications Technical Committee

Comité technique BT | Comité technique Télécommunications commerciales


Advisory Committee of the Euratom Supply Agency

Comité consultatif de l'agence d'approvisionnement d'Euratom


conduct review committee | business conduct review committee | BCRC | ethics committee

comité de révision | comité de déontologie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: Tackling unfair trading practices in the business-to-business food supply chain (COM(2014) 472 final of 15.7.2014).

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions - Lutter contre les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d’approvisionnement alimentaire interentreprises [COM(2014) 472 final du 15 juillet 2014]


having regard to the communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions of 15 July 2014 entitled ‘Tackling unfair trading practices in the business-to-business food supply chain’ (COM(2014)0472),

vu la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social et au Comité des régions du 15 juillet 2014, intitulée «Lutter contre les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire interentreprises» (COM(2014)0472),


whereas unfair trading practices (UTPs) are a serious problem, occurring in many sectors of the economy; whereas the Commission’s report of 29 January 2016 on unfair business-to-business trading practices in the food supply chain (COM(2016)0032) confirms that those practices can occur at every stage of the food supply chain; whereas the problem is particularly evident in the food supply chain, having adverse effects on the weakest link in the chain; whereas the problem is attested to by all entities in the food supply chain and by many national competition authorities; whereas the Commission, Parliament and the European Economic a ...[+++]

considérant que les pratiques commerciales déloyales sont un grave problème que l'on retrouve dans de nombreux secteurs de l'économie; que le rapport de la Commission du 29 janvier 2016 sur les pratiques commerciales déloyales interentreprises dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire (COM(2016)0032) confirme que ces pratiques peuvent survenir à tous les stades de la chaîne d'approvisionnement alimentaire; que le problème est particulièrement présent dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, et a des effets négatifs sur le maillon le plus faible de la chaîne; qu'il est attesté par tous les acteurs de la chaîne d'approvision ...[+++]


having regard to the European Economic and Social Committee’s opinion of 12 November 2013 on the Commission’s Green Paper on ‘Unfair trading practices in the business-to-business food and non-food supply chain in Europe’,

vu l'avis du Comité économique et social européen du 12 novembre 2013 sur le Livre vert de la Commission sur les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire et non-alimentaire interentreprises en Europe,


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– having regard to the study by the Directorate-General for Internal Policies (Policy Department A (Economic and Scientific Policy)) for the Committee on Internal Market and Consumer Protection entitled ‘Unfair trading practices in the business-to-business food supply chain (UTPs)’ ,

– vu l'étude de la direction générale des politiques internes (département thématique A: politiques économiques et scientifiques) pour la commission du marché intérieur et de la protection des consommateurs, intitulée "Unfair trading practices in the business-to-business food supply chain (UTPs)'" (pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire) ,


– having regard to the study by the Directorate-General for Internal Policies (Policy Department A (Economic and Scientific Policy)) for the Committee on Internal Market and Consumer Protection entitled ‘Unfair trading practices in the business-to-business food supply chain (UTPs)’,

– vu l'étude de la direction générale des politiques internes (département thématique A: politiques économiques et scientifiques) pour la commission du marché intérieur et de la protection des consommateurs, intitulée "Unfair trading practices in the business-to-business food supply chain (UTPs)'" (pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire),


– having regard to the European Economic and Social Committee’s opinion of 11 July 2013 on the Commission Green Paper on ‘Unfair trading practices in the business-to-business food and non-food supply chain in Europe’,

– vu l'avis du Comité économique et social européen du 11 juillet 2013 sur le Livre vert de la Commission sur les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire et non-alimentaire interentreprises en Europe,


– having regard to the European Economic and Social Committee’s opinion of 11 July 2013 on the Commission Green Paper on ‘Unfair trading practices in the business-to-business food and non-food supply chain in Europe’ ,

– vu l'avis du Comité économique et social européen du 11 juillet 2013 sur le Livre vert de la Commission sur les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire et non-alimentaire interentreprises en Europe ,


BUSINESS OF SUPPLY Mr. Boudria (Leader of the Government in the House of Commons), seconded by Mr. Gagliano (Minister of Public Works and Government Services), moved, That, notwithstanding any Standing Order, seven days shall be allotted to the business of supply for the period ending December 10, 1997. That all opposition motions on allotted days in the said period may be motions that shall come to a vote, provided that not more than three of the said motions shall be included in the calculations for three supply periods as provided for in section (16) ...[+++]

TRAVAUX DES SUBSIDES M. Boudria (leader du gouvernement à la Chambre des communes), appuyé par M. Gagliano (ministre des Travaux publics et des Services gouvernementaux), propose, Que, nonobstant tout article du Règlement, sept jours soient réservés aux travaux des subsides au cours de la période se terminant le 10 décembre 1997; Que toutes les motions de l'opposition présentées les jours désignés au cours de ladite période puissent être des motions à mettre aux voix, à la condition qu'au plus trois desdites motions soient incluses dans les calculs pour les trois périodes des subsides comme ...[+++]


This Standing Order also indicates that concurrence motions on standing committee reports based on estimates may be considered as Supply business on an allotted day.

Cet article indique également que toute motion portant adoption d’un rapport de comité permanent fondé sur les prévisions budgétaires peut être étudiée sous la rubrique des travaux des subsides durant un jour désigné.


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