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Aircraft reference symbol
Aircraft symbol
Algebra
Cartographic symbols
Danger symbol
Fixed airplane reference
Footnote reference
Footnote symbol
Map symbols
Mark of reference
Miniature aircraft
Reference mark
SYMREF
Spot facing symbol
Spotfacing symbol
Symbol cross reference table
Symbol cross-reference table
Symbol reference
Symbol table
Symbolic airplane
Symbolic link
Symbolic reference
Symbolic reference table
The study of mathematical symbols
Warning symbol

Traduction de «Symbolic reference » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
symbolic reference [ SYMREF | symbol reference | symbolic link ]

référence symbolique


symbol table | symbolic reference table

table de symboles | table des noms symboliques | table des étiquettes


symbol table [ symbolic reference table ]

table des symboles [ table des étiquettes en mémoire | table des références symboliques ]


aircraft reference symbol | aircraft symbol | miniature aircraft | fixed airplane reference | symbolic airplane

maquette


symbol cross-reference table [ symbol cross reference table ]

table de renvois de symboles [ table des correspondances de symboles ]


reference mark | mark of reference | footnote reference | footnote symbol

appel de note | chiffre d'appel




cartographic symbols | map symbols

signes conventionnels | symboles cartographiques


spot facing symbol | spotfacing symbol

symbole de surfaçage


the study of mathematical symbols and their manipulation | algebra | the study of mathematical symbols

algèbre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To assess whether the origin is indeed a subsidiary message, the Commission will take into account the overall importance of the text and/or symbol, including pictures and general presentation, referring to origin and the importance of the text and/or symbol referring to the unique selling point of the advertisement, i.e. the part of the advertising message which does not focus on origin.

Pour apprécier si l'origine constitue effectivement un message subsidiaire, la Commission prend en considération l'importance globale du texte et/ou du symbole y compris les images et la présentation générale, qui se réfère à l'origine, et l'importance du texte et/ou du symbole qui se réfère à l'argument clef de vente, c'est-à-dire la partie du message publicitaire qui ne se concentre pas sur l'origine de publicité.


In order to determine whether the reference to origin is secondary, the Commission will take into account the overall amount of text and/or the size of the symbol including images as well as the general presentation referring to the origin as compared with the text and/or symbol referring to the key sales pitch, that is to say, the part of the promotion not focused on the origin of the product.

Afin de déterminer si la référence à l’origine est secondaire, la Commission prendra en considération le volume global du texte et/ou la dimension du symbole, y compris des images, ainsi que la présentation générale de la référence à l’origine par rapport au texte et/ou au symbole faisant référence aux principaux arguments de vente, c’est-à-dire à la partie de la promotion non ciblée sur l’origine du produit.


The black symbol referred to in Article 23(4) of Regulation (EC) No 726/2004 shall comply with the following model:

Le symbole noir visé à l'article 23, paragraphe 4, du règlement (CE) no 726/2004 est conforme au modèle suivant:


The black symbol referred to in Article 23(4) of Regulation (EC) No 726/2004 shall be an inverted equilateral triangle.

Le symbole noir visé à l’article 23, paragraphe 4, du règlement (CE) no 726/2004 est un triangle équilatéral renversé.


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The black symbol referred to in Article 23(4) of Regulation (EC) No 726/2004 shall comply with the following model:

Le symbole noir visé à l'article 23, paragraphe 4, du règlement (CE) no 726/2004 est conforme au modèle suivant:


The black symbol referred to in Article 23(4) of Regulation (EC) No 726/2004 shall be an inverted equilateral triangle.

Le symbole noir visé à l’article 23, paragraphe 4, du règlement (CE) no 726/2004 est un triangle équilatéral renversé.


In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation, implementing powers should be conferred on the Commission as regards laying down rules on the form of the product specification; laying down detailed rules on the form and content of the register of protected designations of origin and protected geographical indications; defining the technical characteristics of the Union symbols and indications as well as the rules on their use on products, including the appropriate linguistic versions to be used; granting and extending transitional periods for temporary derogations for use of protected designations of o ...[+++]

Afin d’assurer des conditions uniformes d’exécution du présent règlement, il convient de conférer des compétences d’exécution à la Commission en ce qui concerne l’établissement de règles relatives à la forme du cahier des charges du produit; l’établissement de règles détaillées relatives à la forme et au contenu du registre des appellations d’origine protégées et des indications géographiques protégées; la définition des caractéristiques techniques des symboles de l’Union et des mentions, ainsi que les règles relatives à leur utilisation sur les produits, y compris en ce qui concerne les versions linguistiques adéquates à utiliser; l’ ...[+++]


4. In addition, the following may also appear on the labelling: depictions of the geographical area of origin, as referred to in Article 5, and text, graphics or symbols referring to the Member State and/or region in which that geographical area of origin is located.

4. En outre, peuvent également figurer sur l’étiquetage: des reproductions de l’aire géographique d’origine visée à l’article 5, tout comme des références sous forme de texte, de représentation graphique ou de symboles relatives à l’État membre et/ou à la région où est située l’aire géographique d’origine.


In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation, implementing powers should be conferred on the Commission as regards laying down rules on the form of the product specification; laying down detailed rules on the form and content of the register of protected designations of origin and protected geographical indications; defining the technical characteristics of the Union symbols and indications as well as the rules on their use on products, including the appropriate linguistic versions to be used; granting and extending transitional periods for temporary derogations for use of protected designations of o ...[+++]

Afin d’assurer des conditions uniformes d’exécution du présent règlement, il convient de conférer des compétences d’exécution à la Commission en ce qui concerne l’établissement de règles relatives à la forme du cahier des charges du produit; l’établissement de règles détaillées relatives à la forme et au contenu du registre des appellations d’origine protégées et des indications géographiques protégées; la définition des caractéristiques techniques des symboles de l’Union et des mentions, ainsi que les règles relatives à leur utilisation sur les produits, y compris en ce qui concerne les versions linguistiques adéquates à utiliser; l’ ...[+++]


To assess whether the origin is indeed a subsidiary message, the Commission will take into account the overall importance of the text and/or symbol, including pictures and general presentation, referring to origin and the importance of the text and/or symbol referring to the unique selling point of the advertisement, i.e. the part of the advertising message which does not focus on origin.

Pour apprécier si l'origine constitue effectivement un message subsidiaire, la Commission prend en considération l'importance globale du texte et/ou du symbole y compris les images et la présentation générale, qui se réfère à l'origine, et l'importance du texte et/ou du symbole qui se réfère à l'argument clef de vente, c'est-à-dire la partie du message publicitaire qui ne se concentre pas sur l'origine de publicité.




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'Symbolic reference' ->

Date index: 2022-04-30
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