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ANSES
An Act respecting Occupational Health and Safety
Health and safety advisor
Health and safety at work
Health and safety engineer
Health and safety expert
Health and safety officer
Industrial health and safety engineer
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational health and safety
Occupational health and safety engineer
Occupational health nurse
Occupational health officer
Occupational safety and health
Road occupational health and safety manager
Road transport health and safety manager
TA-OHS
Technical advisor – Occupational Health and Safety
Technical advisor – Occupational Safety and Health
The Occupational Health and Safety Act
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager

Traduction de «Technical advisor – Occupational Health and Safety » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
technical advisor – Occupational Health and Safety [ TA-OHS | technical advisor – Occupational Safety and Health ]

conseiller technique de la santé et de la sécurité au travail [ conseiller technique de la SST | conseiller technique de la sécurité et de la santé au travail ]


health and safety advisor | occupational health officer | health and safety officer | occupational health nurse

intervenante en prévention des risques professionnels | intervenant en prévention des risques professionnels | intervenant en prévention des risques professionnels/intervenante en prévention des risques professionnels


The Occupational Health and Safety Act, 1993 [ An Act respecting Occupational Health and Safety | The Occupational Health and Safety Act | An Act for the Promotion and Protection of the Health and Safety of Persons Engaged in Occupations ]

The Occupational Health and Safety Act, 1993 [ An Act respecting Occupational Health and Safety | The Occupational Health and Safety Act | An Act for the Promotion and Protection of the Health and Safety of Persons Engaged in Occupations ]


An Act to amend the Canada Labour Code (Part II) in respect of occupational health and safety, to make technical amendments to the Canada Labour Code (Part I) and to make consequential amendments to other Acts

Loi modifiant la partie II du Code canadien du travail, portant sur la santé et la sécurité au travail, apportant des modifications matérielles à la partie I du Code canadien du travail et modifiant d'autres lois en conséquence


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

hygiène et sécurité sur le lieu de travail | santé et sécurité au travail | sécurité et santé sur le lieu de travail | SST [Abbr.]


Agency for Food, Environmental and Occupational Health and Safety | French Agency for Food, Environmental and Occupational Health & Safety | ANSES [Abbr.]

Agence nationale de sécurité sanitaire de l'alimentation , de l'environnement et du travail | Anses [Abbr.]


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

inspectrice HST des transports | inspecteur HST des transports | inspecteur HST des transports/inspectrice HST des transports


industrial health and safety engineer | occupational health and safety engineer | health and safety engineer | health and safety expert

ingénieur HSE/ingénieure HSE | ingénieure hygiène et sécurité | ingénieur hygiène et sécurité/ingénieure hygiène et sécurité | ingénieure HSE


EC Guide of Good Occupational Health and Safety Practices

Guide communautaire sur les bonnes pratiques en matière de médecine du travail et de sécurité


occupational health and safety

hygiène et sécurité du travail
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The occupational health and safety agenda is based on carrying out and correctly implementing the full health and safety strategy [30] agreed in 2002, which includes:

Le programme de santé et de sécurité au travail repose sur l'exécution et la mise en oeuvre correcte de l'intégralité de la stratégie de santé et de sécurité [30], adoptée en 2002, qui comprend:


health and safety: the employer is responsible for the protection of the occupational health and safety of the teleworker in accordance with Directive 89/391 and relevant daughter directives, national legislation and collective agreements.

la santé et la sécurité : l'employeur est le responsable de la protection de la santé et la sécurité professionnelles du télétravailleur conformément à la directive 89/391, ainsi qu'aux directives particulières, législations nationales et conventions collectives pertinentes.


Nevertheless, the evaluation that the legislation has contributed to making the workplace safer is supported by general statistical data on occupational health and safety.

Toutefois, les statistiques générales sur la santé et la sécurité au travail indiquent bel et bien que la législation a rendu les lieux de travail plus sûrs.


Investment in occupational health and safety improves people's lives by preventing accidents and work-related illness.

Les mesures prises dans ce domaine contribuent à améliorer la vie des personnes, car elles visent à prévenir les accidents ainsi que les maladies liées au travail.


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Following up on its commitment to continue to improve occupational health and safety, the Commission will undertake the following key actions:

Dans le prolongement de son engagement à poursuivre l'amélioration de la santé et de la sécurité au travail, la Commission prendra les principales mesures suivantes:


C. whereas occupational health and safety is a basic interest for society as well as an investment that has a positive effect on companies’ productivity and competitiveness and also improves the sustainability of the social security systems and allows people to work in good health until the statutory retirement age; whereas workplace accidents and occupational diseases are a major societal burden and improvements in occupational health and safety across Europe can contribute to the economic recovery and to reaching the Europe 2020 o ...[+++]

C. considérant que la santé et la sécurité au travail constituent un intérêt fondamental de la société ainsi qu'un investissement, qui a une incidence favorable sur la productivité et la compétitivité des entreprises, améliore la viabilité des systèmes de sécurité sociale et permet aux personnes de travailler en bonne santé jusqu'à l'âge légal de départ à la retraite; que les accidents du travail et les maladies professionnelles constituent une charge considérable pour la société et que l'amélioration de la santé et de la sécurité au travail en Europe peut contribuer à la reprise économique et à la réalisation des objectifs de la strat ...[+++]


35. Calls on the Commission and the Member States to adopt a targeted approach to eliminate precarious work and to take into account the negative effects that precarious work has on occupational health and safety; underlines that workers with atypical contracts may have greater difficulties accessing training and OSH services; stresses that it is vital to improve the health and safety of all workers in all forms of employment, including those who may be vulnerable such as young people and people previously affected by long-term unemployment; calls on t ...[+++]

35. invite la Commission et les États membres à adopter une démarche ciblée afin d'éliminer le travail précaire et à prendre en compte les incidences néfastes du travail précaire sur la santé et la sécurité au travail; souligne qu'il peut être plus difficile pour les travailleurs ayant des contrats atypiques d'avoir accès aux formations et aux services de santé et de sécurité au travail; estime qu'il est essentiel d'améliorer la santé et la sécurité de tous les travailleurs, quel que soit le type d'emploi, notamment de ceux qui peuvent être vulnérables, tels que les jeunes et les personnes qui ont été touchées précédemment par le chômage de longue durée; invite les États membres à respecter les exigences énoncées ...[+++]


O. whereas precarious employment has adverse effects on occupational health and safety and is undermining existing occupational health and safety structures; whereas precarious employment may exclude workers from training and access to OSH services and is associated with mental stress due to job insecurity ; whereas the Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks; whereas outsourcing of work through subcontracting and temporary agency work may make it more difficu ...[+++]

O. considérant que l'emploi précaire a des conséquences néfastes sur la santé et la sécurité au travail et qu'il sape les structures existantes de santé et de sécurité au travail; que l'emploi précaire peut exclure les travailleurs des formations et des services en matière de santé et de sécurité au travail et est associé au stress mental en raison de la précarité de l'emploi ; que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique couvrant l'ensemble ...[+++]


8. Stresses the role of SMEs as employers, as they employ over 65% of the working population in the EU; notes with concern that the sectors in which employment is most often offered by SMEs are reputedly dangerous; calls, therefore, for increased efforts to be made to assist SMEs with occupational health and safety issues; in this connection, welcomes the initiatives targeted at disseminating information and providing technical assistance, but further emphasises the nee ...[+++]

8. souligne le rôle de pourvoyeur d'emplois des PME, puisque celles-ci regroupent 65% de la population active de l'Union européenne; observe avec préoccupation que les secteurs dans lesquels les emplois sont le plus souvent proposés par des PME sont réputés dangereux; demande, par conséquent, que des efforts accrus soient consentis afin d'assister les PME sur les questions de santé et à de sécurité; dans cette perspective, se fé ...[+++]


The main shortcomings include: too weak or vague occupational health and safety legislation, a total lack of reliable data, a lack of financial resources to develop occupational health and safety in countries where there is high unemployment, low incomes and ageing technologies, and an inability or reluctance to understand the complexity and importance of occupational health and safety.

Parmi les insuffisances les plus criantes, on peut citer: une législation sur la SST trop incomplète ou imprécise, une insuffisance totale de données fiables, une insuffisance de ressources financières pour le développement de la SST dans les pays qui connaissent un fort taux de chômage, des salaires bas et des technologies désuètes, une incapacité ou une mauvaise volonté à comprendre la complexité et l'importance d'une SST appropriée.


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