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Accessory advertising
Achieve advertising measures for the vehicles
Ad-man
Advertisement
Advertising
Advertising agency man
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising man
Advertising medium
Advertising person
Advertising practitioner
Advertising support
Advertising vehicle
Association advertising
Auxiliary advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Joint advertising
Misleading advertising
Subliminal advertising
Supplementary advertising
Support advertising
Telephone
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Telephone equipment
Telephone exchange
Telephone network
Telephonic equipment
Telephonic network
Telephony
Unfair advertising
Yellow page advertising

Traduction de «Telephone advertising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


telephone [ telephone equipment | telephone exchange | telephone network | telephonic equipment | telephonic network | telephony ]

téléphone [ central téléphonique | équipement téléphonique | matériel téléphonique | réseau téléphonique | téléphonie ]


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


advertising man [ advertising person | ad-man | advertising practitioner | advertising agency man ]

agent de publicité [ agente de publicité | publicitaire | professionnel de la publicité | professionnelle de la publicité | responsable de la publicité ]


accessory advertising [ supplementary advertising | auxiliary advertising | support advertising ]

publicité de complément [ publicité de soutien | publicité auxiliaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. In a prosecution against a foreign publisher for an offence under section 3, proof that advertising content bears the name, trade-name or trade-mark of a Canadian advertiser or an address or a telephone number that appears to be that of a Canadian advertiser is proof, in the absence of evidence to the contrary, that advertising services were supplied by the foreign publisher to the Canadian advertiser or to a person acting on their behalf.

19. Dans les poursuites pour infraction à l’article 3, il suffit, pour établir, en l’absence de preuve contraire, que des services publicitaires sont fournis par un éditeur étranger à un annonceur canadien ou à une personne agissant pour son compte, de prouver la présence dans le contenu publicitaire du nom, d’une raison sociale, d’une adresse, d’une marque de commerce ou de fabrique ou d’un numéro de téléphone censés être ceux de l’annonceur.


Clause 72 modifies the definition of “election advertising” found in section 319 of the CEA by adding “the making of telephone calls to electors only to encourage them to vote” to the list of exclusions that do not constitute “election advertising”.

L’article 72 du projet de loi modifie la définition de « publicité électorale » à l’article 319 de la LEC en ajoutant les « appels téléphoniques destinés uniquement à inciter les électeurs à voter » à la liste de ce qui n’est pas considéré comme de la « publicité électorale ».


− (LT) With the rapid evolution of advertising technologies and the spread of advertising via the internet, mobile telephones and social networks, it is necessary to take effective measures to protect the consumer from the impact of unwanted and misleading advertising.

− (LT) Avec l’évolution rapide des technologies de la publicité et l’expansion de la publicité sur l’internet, les téléphones mobiles et les réseaux sociaux, il est nécessaire de prendre des mesures effectives pour protéger le consommateur des effets de la publicité non désirée et trompeuse.


Q. whereas Austria has since 2000 changed its national Unfair Commercial Practices Law, and whereas Section 28a thereof now states: "It shall be prohibited to advertise, in the scope of business and for the purpose of competition, for registration in directories, such as yellow pages, telephone directory or similar lists, by way of payment form, money order form, invoice, offer of correction or similar manner or to offer such registrations directly without unequivocally and also by clear and graphic means pointing out that such adver ...[+++]

Q. considérant que l'Autriche a, dès 2000, révisé sa législation sur les pratiques commerciales déloyales, dont le paragraphe 28 bis dispose désormais qu''il est interdit, dans le cadre d'opérations commerciales et à des fins de concurrence, de démarcher en vue d'une insertion dans des registres, tels que les annuaires professionnels, les annuaires téléphoniques ou autres, en utilisant notamment des ordres de paiement, des ordres de virement, des factures ou des offres de correction, ou de proposer directement de telles insertions sans préciser explicitement et par un procédé graphique et clair qu'il s'agit exclusivement d'une offre de ...[+++]


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Q. whereas Austria has since 2000 changed its national Unfair Commercial Practices Law, and whereas Section 28a thereof now states: "It shall be prohibited to advertise, in the scope of business and for the purpose of competition, for registration in directories, such as yellow pages, telephone directory or similar lists, by way of payment form, money order form, invoice, offer of correction or similar manner or to offer such registrations directly without unequivocally and also by clear and graphic means pointing out that such adver ...[+++]

Q. considérant que l'Autriche a, dès 2000, révisé sa législation sur les pratiques commerciales déloyales, dont le paragraphe 28 bis dispose désormais qu''il est interdit, dans le cadre d'opérations commerciales et à des fins de concurrence, de démarcher en vue d'une insertion dans des registres, tels que les annuaires professionnels, les annuaires téléphoniques ou autres, en utilisant notamment des ordres de paiement, des ordres de virement, des factures ou des offres de correction, ou de proposer directement de telles insertions sans préciser explicitement et par un procédé graphique et clair qu'il s'agit exclusivement d'une offre de ...[+++]


Q. whereas Austria has since 2000 changed its national Unfair Commercial Practices Law, and whereas Section 28a thereof now states: “It shall be prohibited to advertise, in the scope of business and for the purpose of competition, for registration in directories, such as yellow pages, telephone directory or similar lists, by way of payment form, money order form, invoice, offer of correction or similar manner or to offer such registrations directly without unequivocally and also by clear and graphic means pointing out that such advert ...[+++]

Q. considérant que l'Autriche a, dès 2000, révisé sa législation sur les pratiques commerciales déloyales, dont le paragraphe 28 bis dispose désormais qu'"il est interdit, dans le cadre d'opérations commerciales et à des fins de concurrence, de démarcher en vue d'une insertion dans des registres, tels que les annuaires professionnels, les annuaires téléphoniques ou autres, en utilisant notamment des ordres de paiement, des ordres de virement, des factures ou des offres de correction, ou de proposer directement de telles insertions sans préciser explicitement et par un procédé graphique et clair qu'il s'agit exclusivement d'une offre de c ...[+++]


Among other things, for example, the latter makes the nuisance of telephone advertising, which has been prohibited until now, suddenly legal, provided it is not done from domestic call centres.

Celle-ci permet par exemple, entre autres choses, le fléau de la publicité par téléphone, qui était interdite jusqu’à présent et qui devient tout à coup légale, à condition qu’elle n’ait pas lieu à partir de centrales d’appel domestiques.


(Return tabled) Question No. 55 Mr. Alex Atamanenko: With respect to the 2007 Canadian Wheat Board barley plebiscite: (a) how much money has the government spent on its campaign for " marketing choice" , from all federal sources since January 26, 2006, in relation to (i) advertising in daily and weekly newspapers, (ii) radio advertisements, (iii) roundtables, (iv) the Task Force on Marketing Choice; (b) how many meetings have taken place since the 2006 federal election between representatives of Western Canadian Wheat Growers Association and other agri-business corporations and government officials where “marketing choice” and the Canad ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 55 M. Alex Atamanenko: Concernant le plébiscite sur l’orge de 2007 de la Commission canadienne du blé: a) combien d’argent le gouvernement a-t-il consacré à sa campagne pour le « choix du mode de commercialisation », toutes sources fédérales confondues, depuis le 26 janvier 2006, pour (i) des annonces dans des quotidiens et des hebdomadaires, (ii) des annonces radiophoniques, (iii) des tables rondes, (iv) le Groupe de travail sur le choix du mode de commercialisation; b) combien de réunions y a-t-il eu depuis l’élection fédérale de 2006 entre des représentants de la « Western Canadian Wheat Growers Association » et d’autres sociétés agro-industrielles et des représentants du gouvernement où il a été ques ...[+++]


SEAT and ENIRO publish and sell advertising space in four different categories of telephone directories: local telephone directories (usually called "White Pages"); business-to-consumer (B2C) telephone directories (usually called "Yellow Pages"); business-to-business (B2B) telephone directories (addressed to business users only); and internet telephone directories.

SEAT et ENIRO publient et vendent de l'espace publicitaire dans quatre catégories différentes d'annuaires téléphoniques: les annuaires locaux (généralement connus sous le nom de "Pages blanches"), les annuaires de type "entreprises aux consommateurs" (B2C) (généralement connus sous le nom de "Pages jaunes"), les annuaires de type "entreprises à entreprises" (B2B) (uniquement destinés aux entreprises) et les annuaires Internet.


A typical average telephone response rate to public service advertisements in the Member States is 10 people per 100,000 of the adult population, whereas across the EU the average telephone response rate to Citizens First is already more than 27 per 100,000.

Pour rappel, le taux moyen de réponse par téléphone à des messages d'information des autorités publiques dans les Etats membres se situe autour de 10 appels pour 100.000 adultes; en ce qui concerne Citoyens d'Europe, le taux de réponse dépasse déjà les 27 appels pour 100.000 adultes.


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