Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Architectural theory
Architecture theory
H.E.T.P.
HETP
HETS
Height equivalent of theoretical plate
Height equivalent to a theoretical plate
Height equivalent to a theoretical stage
Height equivalent to theoretical plate
Lexicon studies
NTP
Number of theoretical plates
Number of theoretical stages
The study of lexicon
Theoretical architecture
Theoretical architecture studies
Theoretical content of vocational course
Theoretical education
Theoretical lexicography
Theoretical plane
Theoretical plate height
Theoretical principles
Theoretical stage
Use theoretical marketing model
Use theoretical marketing models
Use theoretical models for marketing
Using theoretical marketing models

Traduction de «Theoretical education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


use theoretical models for marketing | using theoretical marketing models | use theoretical marketing model | use theoretical marketing models

utiliser des modèles marketing théoriques


H.E.T.P. | height equivalent of theoretical plate | height equivalent to theoretical plate | theoretical plate height

hauteur équivalente à un plateau théorique


number of theoretical plates | number of theoretical stages | NTP [Abbr.]

nombre de plateaux théoriques


height equivalent to a theoretical plate | height equivalent to a theoretical stage | HETP [Abbr.] | HETS [Abbr.]

hauteur équivalente à un étage théorique | hauteur équivalente à un plateau théorique


architecture theory | theoretical architecture | architectural theory | theoretical architecture studies

théorie architecturale | théorie de l’architecture


theoretical plane [ theoretical stage ]

étage théorique


the study of lexicon | lexicon studies | theoretical lexicography

lexicographie théorique


theoretical content of vocational course

contenu théorique en rapport avec une profession


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
51. Stresses that a smooth transition from education to employment should be promoted by linking theoretical education with practical training and integrating employability skills into the core academic curriculum, providing high-quality internships as stipulated in the European Quality Charter on Internships and Apprenticeships as well as through the recognition of qualifications gained during formal and non-formal education, or during volunteering experiences; stresses that high-quality internships/traineeships should always have clear learning outcomes and the trainees should not be exploited;

51. souligne qu'il y a lieu de favoriser une transition harmonieuse de l'éducation à l'emploi en complétant l'enseignement théorique par des formations pratiques, par l'intégration des compétences favorisant l'insertion professionnelle dans le programme d'études, et par des stages de qualité, comme le prévoit la charte européenne pour la qualité des stages et des apprentissages, ainsi que par la reconnaissance des qualifications obtenues au cours de l'éducation formelle et non formelle, ou lors d'expériences de bénévolat; souligne que les stages de qualité devraient toujours donner lieu à des résultats d'apprentissage clairs et que les ...[+++]


52. Stresses that a smooth transition from education to employment should be promoted by linking theoretical education with practical training and integrating employability skills into the core academic curriculum, providing high-quality internships as stipulated in the European Quality Charter on Internships and Apprenticeships as well as through the recognition of qualifications gained during formal and non-formal education, or during volunteering experiences; stresses that high-quality internships/traineeships should always have clear learning outcomes and the trainees should not be exploited;

52. souligne qu'il y a lieu de favoriser une transition harmonieuse de l'éducation à l'emploi en complétant l'enseignement théorique par des formations pratiques, par l'intégration des compétences favorisant l'insertion professionnelle dans le programme d'études, et par des stages de qualité, comme le prévoit la charte européenne pour la qualité des stages et des apprentissages, ainsi que par la reconnaissance des qualifications obtenues au cours de l'éducation formelle et non formelle, ou lors d'expériences de bénévolat; souligne que les stages de qualité devraient toujours donner lieu à des résultats d'apprentissage clairs et que les ...[+++]


25. Highlights that the business community has a key role to play in entrepreneurship education and training, providing an experienced-based learning that complement youth´s theoretical education;

25. souligne que la communauté des entreprises a un rôle important à jouer dans l'éducation et la formation entrepreneuriales en apportant un apprentissage basé sur l'expérience en complément de l'éducation théorique des jeunes;


25. Highlights that the business community has a key role to play in entrepreneurship education and training, providing an experienced-based learning that complement youth´s theoretical education;

25. souligne que la communauté des entreprises a un rôle important à jouer dans l'éducation et la formation entrepreneuriales en apportant un apprentissage basé sur l'expérience en complément de l'éducation théorique des jeunes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Theoretical education is that part of nurse training from which trainee nurses acquire the professional knowledge, skills and competences required under paragraphs 6 and 7.

L’enseignement théorique se définit comme étant le volet de la formation d’infirmier par lequel les candidats infirmiers acquièrent les connaissances, les aptitudes et les compétences professionnelles requises en vertu des paragraphes 6 et 7.


which represents education and training of at least 14 years, including eight or nine years of primary school education, four years of secondary education followed by two years of post-secondary education at a secondary healthcare school, completed by theoretical-practical General Certificate of Education (GCE) examination (maturitné vysvedčenie)’.

qui représente un cycle d’études et de formation d’une durée totale d’au moins quatorze ans, dont huit à neuf ans d’enseignement primaire et quatre ans d’études secondaires suivis de deux ans d’études postsecondaires dans un établissement secondaire spécialisé en soins de santé, sanctionné par un examen pratique et théorique de fin d’études (maturitné vysvedčenie)».


An education of a total duration of at least 15 years, comprising at least three years of higher vocational education (HBO) or intermediate vocational training (MBO), which are followed by national and regional specialisation courses, comprising at least 12 weeks of theoretical training each and each culminating in an examination’.

Une formation d’une durée totale d’au moins quinze ans, comprenant au moins trois ans d’enseignement professionnel supérieur (“HBO”) ou d’enseignement secondaire professionnel (“MBO”), complétés par des cycles de spécialisation nationaux ou régionaux, dont chacun compte au moins douze semaines de formation théorique et est sanctionné par un examen».


That is why it is important, where diplomas certifying a theoretical education are granted to diploma holders who study in various countries, that we demand as a sine qua non that their courses be held in every country by recognised education establishments and not by companies which do not fall within the official education system of the host country.

Pour cette raison, il importe, lors de l’octroi de diplômes certifiant l’enseignement théorique suivi par les diplômés ayant accompli leurs études dans divers pays, de poser comme condition préalable indispensable que, dans tous les pays, les études soient dispensées par des établissements d’enseignement agréés et non par des entreprises qui ne sont pas soumises au système d’enseignement officiel du pays d’accueil.


Member States shall ensure that statutory auditors are required to take part in appropriate programmes of continuing education in order to maintain their theoretical knowledge, professional skills and values at a sufficiently high level, and that failure to respect the continuing education requirements is subject to appropriate penalties as referred to in Article 30.

Les États membres veillent à ce que les contrôleurs légaux des comptes soient tenus de participer à des programmes adéquats de formation continue afin de maintenir leurs connaissances théoriques, leurs compétences professionnelles et leurs valeurs à un niveau suffisamment élevé, et à ce que le non-respect des exigences de formation continue donne lieu aux sanctions appropriées, mentionnées à l'article 30.


Member States shall ensure that statutory auditors are required to take part in appropriate programmes of continuing education in order to maintain their theoretical knowledge, professional skills and values at a sufficiently high level, and that failure to respect the continuing education requirements is subject to appropriate sanctions as referred to in Article 30.

Les États membres veillent à ce que les contrôleurs légaux des comptes soient tenus de participer à des programmes adéquats de formation continue afin de maintenir leurs connaissances théoriques, leurs compétences professionnelles et leurs valeurs à un niveau suffisamment élevé, et à ce que le non-respect des exigences de formation continue donne lieu aux sanctions appropriées visées à l'article 30.


w