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Decision to dismiss an application
Dismiss the applicant's other claims
Dismissal of an asylum application
Ground for dismissal
Ground for dismissing the application
Judgement dismissing the application
To dismiss the remainder of the application

Traduction de «To dismiss the remainder the application » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
to dismiss the remainder of the application

le recours est rejeté pour le surplus


dismissal of an asylum application | dismissal of an asylum application without entering into the substance of the case

non-entrée en matière sur une demande d'asile


decision to dismiss an application | decision to dismiss an application without entering into the substance of the case

décision de non-entrée en matière | décision d'irrecevabilité [ NEM ]


ground for dismissal | ground for dismissing the application

motif de la non-entrée en matière | motif d'irrecevabilité


judgement dismissing the application

décision rejetant la demande


dismiss the applicant's other claims

débouter le requérant d'autres prétentions


application for a redetermination of the claim dismissed for want of perfection

demande de réexamen rejetée parce qu'incomplète
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. Calls on the incoming parliamentary majority in close co-operation with the opposition to thoroughly investigate the reported instances of vote buying, threats and pressure on civil society organisations and individuals, dismissing from the office, application of sanctions, threats against independent media, abuses of political party funding;

7. invite la nouvelle majorité parlementaire à examiner attentivement, en étroite coopération avec l'opposition, les allégations de corruption électorale, de menace et de pression visant les organisations de la société civile et les citoyens, de révocations, d'imposition de sanctions, de menaces à l'encontre de médias indépendants et de détournement de fonds destinés aux partis politiques;


11. Notes that given the delay between the measures targeting the dismissed workers and the application's instruction, first results to assess their efficiency are already available; deplores the low success rates and calls for a stronger assessment and more Commission guidance in ensuring that the training offers match the local economic trends;

11. note que, étant donné le décalage entre les mesures visant les travailleurs licenciés et la validation de la demande, les premiers résultats permettant d'évaluer l'efficacité de ces mesures sont déjà disponibles; déplore les faibles taux de succès et plaide pour un renforcement de l'évaluation et davantage d'orientations de la Commission pour garantir que les formations proposées correspondent aux tendances économiques locales;


Held: The judgment of the European Civil Service Tribunal (First Chamber) in Case F-52/05 Q v Commission [2008] ECR-SC I-A-1-409 and II-A-1-2235 is set aside in that, at paragraph 2 of the operative part, it orders the Commission to pay to Q damages of EUR 500 and also the sum of EUR 15 000, in so far as that sum is intended to make good the non-pecuniary damage sustained by Q owing to an alleged delay in initiating the administrative investigation, and as, for the purposes of dismissing the remainder of the application at first instance, at paragraph 3 of the operative part, ...[+++]

Décision : L’arrêt du Tribunal de la fonction publique de l’Union européenne (première chambre) du 9 décembre 2008, Q/Commission (F-52/05, RecFP p. I-A-1-409 et II-A-1-2235), est annulé en tant que, au point 2 du dispositif, il condamne la Commission à verser à Q une indemnité d’un montant de 500 euros ainsi que la somme de 15 000 euros, pour autant que celle-ci vise à la réparation du préjudice moral subi par Q en raison d’un prétendu retard pris dans l’ouverture de l’enquête administrative, et que, aux fins de rejeter la requête en première instance pour le surplus, au point 3 du dispositif, il statue, aux points 147 à 189 des motifs, sur « le grief de harcèlement moral soulevé par [Q] » et prononce, au point 230 des motifs, un non-lieu à ...[+++]


The remainder of the appeal is dismissed.

Le pourvoi est rejeté pour le surplus.


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The remainder of the action brought by Mr L before the Civil Service Tribunal in Case [confidential] is dismissed.

Le recours introduit par M. L devant le Tribunal de la fonction publique dans l’affaire [confidentiel] est rejeté pour le surplus.


The appeal is dismissed as to the remainder.

Le pourvoi est rejeté pour le surplus.


The remainder of the application is dismissed.

Le recours est rejeté pour le surplus.


2. It seems clear-cut in this case that Her Majesty's Attorney General is the competent authority in the UK (point 40 of the ruling on applications to Dismiss, Stay or Adjourn by Hon. Justice Aikens).

2. Il semble qu'il soit clairement défini dans cette affaire que le Procureur général de Sa Majesté soit l'autorité compétente du Royaume-Uni (point 40 de la décision relative aux demandes de rejet, de suspension ou de report émanant de l'honorable juge Aikens).


The Ministry expressed the view that the provisions of the Evian Agreement could not be regarded as having legal force because the condition of reciprocity has not been satisfied. Applicant's appeal was dismissed by the Conseil d'Etat.

Selon le ministère, les accords invoqués ne pouvaient être considérés comme étant en vigueur en raison de l’absence de la condition de réciprocité.


Organising group returns would help to make the very principle of expulsion a matter of routine, and there is a danger that this will lead to greater use of expedited procedures for consideration of asylum applications and to less careful consideration of appeals, in order to save money when organising such joint flights. In this context a paradoxical aspect of the Member States' action may be noted: while they are unable to reach agreement on the procedures for recognition of the status of refugee, they have no difficulty in agreeing on those for the return of applicants whose case has been dismissed ...[+++]

Le fait d'organiser des retours groupés va contribuer à banaliser le principe même des expulsions : cela risque de conduire à un recours accru à des procédures accélérées d'examen des demandes d'asile et de nuire à la qualité de l'examen des demandes de recours afin de rentabiliser l'organisation de ces vols groupés. Dans ce contexte on relèvera un paradoxe inhérent à la démarche des Etats membres: ces derniers, incapables de s'entendre sur les modalités d'obtention du statut de réfugié, n'ont en revanche aucune difficulté à parvenir ...[+++]




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Date index: 2021-02-27
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