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APU
APU external fire pull handle
Auxiliary engine unit
Auxiliary jet engine unit
Auxiliary power unit
Auxiliary power unit external fire pull handle
Auxiliary power unit system
Auxiliary power-unit
External APU fire pull handle
External auxiliary power unit fire pull handle
Gas turbine unit auxiliary power unit
Mastery requirement
Unit auxiliary load
Unit auxiliary requirements
Unit auxiliary supply system
Unit auxiliary system
Unit auxiliary transformer
Unit-perfection requirement

Traduction de «Unit auxiliary requirements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
unit auxiliary load | unit auxiliary requirements

consommation en énergie électrique des services auxiliaires d'une tranche


unit auxiliary supply system | unit auxiliary system

service auxiliaire d'un tranche


auxiliary engine unit | auxiliary jet engine unit

groupe réacteur d'appoint


auxiliary power unit | auxiliary power unit system [ APU ]

génératrice auxiliaire [ APU ]


mastery requirement [ unit-perfection requirement ]

exigence de maîtrise


gas turbine unit auxiliary power unit

turbine à gas APU




auxiliary power unit [ APU | auxiliary power-unit ]

groupe auxiliaire de bord [ APU | groupe auxiliaire de puissance | générateur auxiliaire de bord | groupe électrogène d'appoint | groupe moteur auxiliaire ]


external APU fire pull handle [ APU external fire pull handle | external auxiliary power unit fire pull handle | auxiliary power unit external fire pull handle ]

poignée coupe-feu extérieure APU


auxiliary power unit [ APU ]

générateur auxiliaire de bord
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Every Class A ship using fuel having a flash point (Pensky Marten, closed-cup) of less than 52°C, for main or auxiliary purposes shall, in addition to the requirements of subsection (1), be provided in the machinery spaces where such units are used with a permanent piping system for the discharge of smothering gas; the volume of free gas to be provided shall be at least equal to 40 per cent of the total volume of the space (see Schedule III).

(2) Tout navire de la classe A qui, pour ses machines principales ou auxiliaires, emploie du combustible de point éclair (procédé en vase clos de Pensky Marten) inférieur à 52 °C aura dans les locaux de la tranche des machines où ces unités sont utilisées, en sus du matériel exigé au paragraphe (1), un tuyautage permanent de gaz inerte; le volume du gaz libre à fournir sera égal à 40 pour cent au moins du volume total du local (voir l’annexe III).


(2) Every Class C ship over 15.2 m in length that uses fuel having a flashpoint (Pensky Marten, closed cup) of less than 52°C for main or auxiliary purposes shall, in addition to the requirements of subsection (1), be provided, in the machinery spaces where such units are used, with a permanent piping system for the discharge of smothering gas; the volume of free gas to be provided shall be at least equal to 40 per cent of the total volume of the space (see Schedule III).

(2) Tout navire de la classe C d’une longueur de plus de 15,2 m qui, pour ses machines principales ou auxiliaires, emploie du combustible de point éclair (procédé en vase clos de Pensky Marten) inférieur à 52 °C aura dans la tranche des machines où ces unités sont utilisées, en sus du matériel exigé au paragraphe (1), un tuyautage permanent de gaz inerte; le volume du gaz à fournir sera égal à 40 pour cent au moins du volume total du local (voir l’annexe III).


(2) Every Class C ship over 15.2 m in length that uses fuel having a flashpoint (Pensky Marten, closed cup) of less than 52°C for main or auxiliary purposes shall, in addition to the requirements of subsection (1), be provided, in the machinery spaces where such units are used, with a permanent piping system for the discharge of smothering gas; the volume of free gas to be provided shall be at least equal to 40 per cent of the total volume of the space (see Schedule III).

(2) Tout navire de la classe C d’une longueur de plus de 15,2 m qui, pour ses machines principales ou auxiliaires, emploie du combustible de point éclair (procédé en vase clos de Pensky Marten) inférieur à 52 °C aura dans la tranche des machines où ces unités sont utilisées, en sus du matériel exigé au paragraphe (1), un tuyautage permanent de gaz inerte; le volume du gaz à fournir sera égal à 40 pour cent au moins du volume total du local (voir l’annexe III).


(2) Every Class B ship over 15.2 m in length, which uses fuel having a flashpoint (Pensky Marten, closed-cup) of less than 52°C for main or auxiliary purposes, shall, in addition to the requirements of subsection (1), be provided in the machinery spaces where such units are used with a permanent piping system for the discharge of smothering gas; the volume of free gas to be provided shall be at least equal to 40 per cent of the to ...[+++]

(2) Tout navire de la classe B d’une longueur de plus de 15,2 m qui, pour ses machines principales ou auxiliaires, emploie du combustible de point éclair (procédé en vase clos de Pensky Marten) inférieur à 52 °C aura dans les locaux de la tranche des machines où ces unités sont utilisées, en sus du matériel exigé au paragraphe (1), un tuyautage permanent de gaz inerte; le volume du gaz libre à fournir sera égal à 40 pour cent au moins du volume total du local (voir l’annexe III).


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A lawyer who is required to disclose a suspect transaction to the financial information unit becomes an auxiliary agent of the State.

L'avocat, soumis à l’obligation de révéler une opération suspecte à la cellule de renseignement financier, se transforme en agent auxiliaire de l’État.


If the auxiliary units in these smaller communities are expected to take on search and rescue duties and this type of expensive equipment is required, then the federal government should assist.

Si on s'attend à ce que les unités de la Garde côtière auxiliaire canadienne dans ces petites collectivités effectuent les missions de recherche et de sauvetage, le gouvernement doit les aider à acquérir le matériel coûteux dont elles ont besoin.


Whereas a comprehensive evaluation of Directive 70/311/EEC has shown that it is possible to improve road safety further by applying practical experience and technological development and taking into account the progress made in the Economic Commission for Europe of the United Nations, notably in Regulation No 79 and supplements 1 and 2 thereto. These improvements may be obtained by reducing steering control effort, inserting requirements for power-assisted steering equipment using the same energy source as the braking device, introduc ...[+++]

considérant qu'il ressort d'une évaluation globale de la directive 70/311/CEE que la sécurité routière peut être ultérieurement améliorée par des mesures basées sur les enseignements tirés de l'expérience pratique et du progrès technique ainsi que sur l'avancement des travaux de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies, notamment avec le règlement no 79 et ses suppléments 1 et 2; que ces améliorations peuvent être obtenues en réduisant les efforts à la commande de direction, en ajoutant des prescriptions pour les directions assistées utilisant la même source d'énergie que l'équipement de freinage, en introduisant un essa ...[+++]


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