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Apply footwear uppers pre-assembling techniques
Crown half
Execute footwear uppers pre-assembling techniques
Footwear uppers pre-assembly
Opening traverse
Perform cutting for footwear uppers by hand
Perform hand-made cutting for footwear
Perform manual cutting for footwear
Perform manual cutting for footwear uppers
Pre-assembly of footwear uppers
Pull-back traverse
Return traverse
Top break facet
Top half
Top half facet
Top-break facet
Top-half facet
Travelling bridge with traversing jib crane
Travelling-bridge with traversing jib crane
Traversing in core probe system
Traversing in core-probe system
UEL
UFL
Upper break facet
Upper cross head
Upper explosion level
Upper explosion limit
Upper explosive level
Upper explosive limit
Upper flammability level
Upper flammability limit
Upper flammable level
Upper flammable limit
Upper girdle facet
Upper half facet
Upper traverse
Upper wind
Upper yoke
Upper-air wind
Upper-break facet
Upper-girdle facet
Upper-level wind
Uppers pre-assembling techniques for footwear bottoms
Uppers pre-assembly in footwear
Wind aloft

Traduction de «Upper traverse » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
upper cross head | upper traverse | upper yoke

chapeau | traverse supérieure


upper explosive limit | UEL | upper explosion limit | upper flammable limit | upper flammability limit | UFL | upper explosive level | upper explosion level | upper flammable level | upper flammability level

limite supérieure d'explosivité | LSE | limite supérieure d'explosion | LSE | limite supérieure d'explosibilité | LSE | limite d'explosivité supérieure | LES | limite d'explosion supérieure | LES | limite supérieure d'inflammabilité | LSI | limite d'inflammabilité supérieure


apply footwear uppers pre-assembling processes and techniques | uppers pre-assembling techniques for footwear bottoms | apply footwear uppers pre-assembling techniques | execute footwear uppers pre-assembling techniques

appliquer les techniques de préassemblage des parties supérieures des articles chaussants


pre-assembly of footwear uppers | uppers pre-assembly in footwear | footwear uppers pre-assembling processes and techniques | footwear uppers pre-assembly

préassemblage de parties supérieures d'articles chaussants


crown half [ top half | upper girdle facet | upper-girdle facet | upper break facet | upper-break facet | top break facet | top-break facet | upper half facet | top half facet | top-half facet ]

haléfi de couronne [ halefi de couronne | haléfis de couronne | halefis de couronne ]


opening traverse | pull-back traverse | return traverse

traverse de rappel | traverse-entretoise


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

vent d'altitude | vent en altitude


perform hand-made cutting for footwear | perform manual cutting for footwear | perform cutting for footwear uppers by hand | perform manual cutting for footwear uppers

découper manuellement les parties supérieures d’articles chaussants


traversing in core probe system | traversing in core-probe system

système d'étalonnage de chambre de mesure neutronique


travelling bridge with traversing jib crane | travelling-bridge with traversing jib crane

portique roulant à grue roulante
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2.3. ‘Bonnet rear reference line’ means the geometric trace of the most rearward points of contact between a 165 mm sphere and the frontal upper surface, when the sphere is traversed across the frontal upper surface, while maintaining contact with the windscreen (see Figure 1).

2.3. La «ligne de référence de la face postérieure du capot» désigne la trace géométrique des points de contact les plus en retrait entre une sphère de 165 mm et la face supérieure du capot, lorsque la sphère, maintenue en contact permanent avec le pare-brise, est déplacée de part et d'autre de la face supérieure du capot (voir figure 1).


2.35. ‘Wrap Around Distance’ means the geometric trace described on the frontal upper surface or the frontal protection system by one end of a flexible tape, when it is held in a vertical longitudinal plane of the vehicle and traversed across the frontal upper surface or frontal protection system.

2.35. La «longueur développée» désigne la trace géométrique décrite sur la face supérieure du système de protection frontale par l’une des extrémités d’un ruban lorsque celui-ci est maintenu sur un plan longitudinal vertical à l’axe du véhicule et déplacé à travers la face frontale supérieure ou le système de protection frontale.


1.3. ‘1 000 mm wrap around distance’ means the geometric trace described on the frontal upper surface by one end of a 1 000 mm long flexible tape, when it is held in a vertical fore and aft plane of the vehicle and traversed across the front of the bonnet bumper and frontal protection system.

1.3. «longueur développée à 1 000 mm», la trace géométrique décrite sur la face frontale supérieure par l’une des extrémités d’un ruban long de 1 000 mm lorsque celui-ci est maintenu sur un plan vertical parallèle à l’axe du véhicule et déplacé à travers l’avant du pare-chocs du capot et le système de protection frontale.


2.23. ‘Side reference line’ means the geometric trace of the highest points of contact between a straight edge 700 mm long and the side of a vehicle, when the straight edge, held parallel to a transverse vertical plane of the vehicle and inclined inwards by 45° is traversed down the side and maintains contact with the sides of the frontal upper surface (see Figure 12);

2.23. La «ligne de référence de la face latérale» désigne la trace géométrique des points de contact les plus haut entre une ligne droite de 700 mm de long et la face latérale de la voiture, lorsque la ligne droite, maintenue parallèlement au plan vertical latéral de la voiture, inclinée à 45° vers l’intérieur, est déplacée vers l’avant le long de la face supérieure du capot et reste en contact avec les faces de la surface supérieure du capot (voir figure 12).


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1.3. ‘1 000 mm wrap around distance’ means the geometric trace described on the frontal upper surface by one end of a 1 000 mm long flexible tape, when it is held in a vertical fore and aft plane of the vehicle and traversed across the front of the bonnet bumper and frontal protection system.

1.3. «longueur développée à 1 000 mm», la trace géométrique décrite sur la face frontale supérieure par l’une des extrémités d’un ruban long de 1 000 mm lorsque celui-ci est maintenu sur un plan vertical parallèle à l’axe du véhicule et déplacé à travers l’avant du pare-chocs du capot et le système de protection frontale.


1.14. "1 000 mm wrap around distance" is the geometric trace described on the frontal upper surface by one end of a 1 000 mm long flexible tape, when it is held in a vertical fore and aft plane of the car and traversed across the front of the bonnet bumper and frontal protection system.

1.14. Par "longueur développée à 1 000 mm", il faut entendre la trace géométrique décrite sur la face supérieure du capot par l'une des extrémités d'un ruban long de 1 000 mm lorsque celui-ci est maintenu sur un plan vertical parallèle à l'axe du véhicule et déplacé à travers l'avant du pare-chocs du capot et le système de protection frontale.


2.9.7". Bonnet rear reference line" is defined as the geometric trace of the most rearward points of contact between a sphere and the Frontal Upper Surface, as defined in point 2.7, when the sphere is traversed across the Frontal Upper Surface, while maintaining contact with the windscreen (see Figure 7).

2.9.7. La "ligne de référence de la face postérieure du capot" désigne la trace géométrique des points de contact les plus en retrait entre une sphère et la face supérieure du capot définie au point 2.7, lorsque la sphère, maintenue en contact permanent avec le pare-brise, est déplacée de part et d'autre de la face supérieure du capot (voir figure 7).


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