Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply learning strategies
Apply new knowledge
Create cultural venue learning strategies
Create learning strategies at cultural venues
DCLS
Develop cultural learning strategies
Develop e-learning plan
Develop e-learning strategy
Director Civilian Learning Services
Director Continuous Learning Strategies
Formulate strategies for cultural learning
Learning strategies
Learning strategy
Recurrent Education A Strategy for Lifelong Learning
Strategy of learning
Use learning strategies
Utilise learning strategies

Traduction de «Use learning strategies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
apply learning strategies | utilise learning strategies | apply new knowledge | use learning strategies

utiliser des stratégies d'apprentissage


create learning strategies at cultural venues | formulate strategies for cultural learning | create cultural venue learning strategies | develop cultural learning strategies

créer des stratégies d'apprentissage sur les sites culturels


develop e-learning plan | develop e-learning strategy

velopper un plan de e-learning | développer un plan stratégique de formation en ligne | développer un plan de formation en ligne | élaborer une stratégie de formation en ligne


learning strategy [ strategy of learning ]

stratégie d'apprentissage


Director Continuous Learning Strategies [ DCLS | Director Civilian Learning Services ]

Directeur - Stratégies d'apprentissage continu [ DSAC | Directeur - Stratégies d'apprentissage permanent ]






Advanced Learning Strategies: Skills for Success After Secondary School

Stratégies d’apprentissage pour réussir après l’école secondaire




Recurrent Education: A Strategy for Lifelong Learning

L'éducation récurrente: une stratégie pour une formation continue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These building blocks are consistent with the criteria used in the Joint Employment Report 2001 for assessing the coherence and comprehensiveness of Member States' lifelong learning strategies.

Ces composantes sont consistantes avec les critères utilisés dans le rapport conjoint sur l'emploi 2001 pour l'évaluation des stratégies cohérentes et globales des Etats membres en matière d'éducation et de formation tout au long de la vie.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy g ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


N. whereas labour market needs are changing fast; whereas it is necessary to aspire to a quality education and individual development, and to examine closely future trends in labour market needs in order to adapt and modernise educational and training curricula so as to meet the need to provide a core of basic knowledge and lifelong learning strategies, and to offer the right skills for the right jobs, such as the use of new technologies and social networks, without detracting from the academic goal of passing on knowledge; whereas, as education models change, the teaching profession needs to adapt accordingly, in terms of skills and ...[+++]

N. considérant l'évolution rapide des besoins du marché du travail; considérant qu'il convient d'aspirer à une éducation de qualité et à l'épanouissement individuel et d'examiner très attentivement l'évolution des besoins du marché du travail, afin de moderniser et d'y adapter les programmes scolaires et les programmes de formation en vue d'établir le nécessaire socle de savoirs fondamentaux et des stratégies de formation tout au long de la vie, et de fournir les compétences correspondant aux emplois proposés, comme l'utilisation des nouvelles technologies et des réseaux sociaux, sans que cela ne remette en ...[+++]


N. whereas labour market needs are changing fast; whereas it is necessary to aspire to a quality education and individual development, and to examine closely future trends in labour market needs in order to adapt and modernise educational and training curricula so as to meet the need to provide a core of basic knowledge and lifelong learning strategies, and to offer the right skills for the right jobs, such as the use of new technologies and social networks, without detracting from the academic goal of passing on knowledge; whereas, as education models change, the teaching profession needs to adapt accordingly, in terms of skills and q ...[+++]

N. considérant l'évolution rapide des besoins du marché du travail; considérant qu'il convient d'aspirer à une éducation de qualité et à l'épanouissement individuel et d'examiner très attentivement l'évolution des besoins du marché du travail, afin de moderniser et d'y adapter les programmes scolaires et les programmes de formation en vue d'établir le nécessaire socle de savoirs fondamentaux et des stratégies de formation tout au long de la vie, et de fournir les compétences correspondant aux emplois proposés, comme l'utilisation des nouvelles technologies et des réseaux sociaux, sans que cela ne remette en ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(1) to raise general awareness among the population of the value of active ageing and to combat negative stereotypes about old age in order to highlight the useful contribution older persons make to society and the economy, to promote active ageing and to do more to mobilise the potential of older persons by emphasising lifelong learning strategies, including those relating to the use of new technologies;

(1) sensibiliser la population à l'importance du vieillissement actif et combattre les stéréotypes négatifs sur la vieillesse pour mettre en lumière le rôle utile que les personnes âgées jouent dans la société et l'économie, promouvoir le vieillissement actif et redoubler d'effort pour exploiter le potentiel des personnes âgées, en mettant en valeur les stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, y compris celles ayant trait à l'utilisation des nouvelles technologies;


The framework, if used and further developed by the Member States, could help them to further improve and develop their VET systems, support lifelong learning strategies, further European labour market integration and the implementation of the EQF and promote a culture of quality improvement at all levels, while respecting the rich diversity of national education systems.

Le cadre de référence, s'il est utilisé et développé plus avant par les États membres, pourrait les aider à améliorer et à développer leurs systèmes d'EFP, à favoriser des stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, à poursuivre l'intégration du marché européen du travail, de même qu'à favoriser la mise en œuvre du CEC et à promouvoir une culture de l'amélioration de la qualité à tous les niveaux, dans le respect de la riche diversité des systèmes éducatifs nationaux.


use and further develop the European Quality Assurance Reference Framework (the Framework), quality criteria, indicative descriptors and reference indicators as set out and further described in Annexes I and II, to further improve and develop their VET systems, support lifelong learning strategies and the implementation of the EQF and of the European Quality Charter for Mobility, and promote a culture of quality improvement and innovation at all levels.

d'utiliser et de développer le cadre européen de référence pour l'assurance de la qualité (ci-après dénommé «le cadre de référence»), ainsi que les critères de qualité, les descripteurs indicatifs et les indicateurs de référence qui figurent et sont décrits aux annexes I et II, de poursuivre l'amélioration et le développement de leurs systèmes d'EFP, de favoriser des stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie ainsi que la mise en œuvre du CEC et de la charte européenne de qualité pour la mobilité, et de promouvoir u ...[+++]


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the ‘Key Competences for Lifelong Learning — A European Reference Framework’ (hereinafter referred to as ‘the Reference Framework’) in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

que les États membres intègrent les compétences clés pour tous dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie, y compris dans leurs stratégies en faveur de l'alphabétisation pour tous, et utilisent les «Compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie — Un cadre de référence européen», ci-après dénommé «cadre de référence», en annexe comme outil de référence, afin d'assurer que:


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the "Key Competences for Lifelong Learning – A European Reference Framework" (hereinafter referred to as "the Reference Framework'') in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

que les États membres intègrent les compétences clés pour tous dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie, y compris dans leurs stratégies en faveur de l'alphabétisation pour tous, et utilisent les "Compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie - Un cadre de référence européen", ci-après dénommé "cadre de référence", en annexe comme outil de référence, afin d'assurer que:


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the "Key Competences for Lifelong Learning – A European Reference Framework" (hereinafter referred to as "the Reference Framework'') in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

que les États membres intègrent les compétences clés pour tous dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie, y compris dans leurs stratégies en faveur de l'alphabétisation pour tous, et utilisent les "Compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie - Un cadre de référence européen", ci-après dénommé "cadre de référence", en annexe comme outil de référence, afin d'assurer que:


w